Nyt Speedmaster - Web køb eller butik
Vil det sige, at der var leveringstid?
/
Kristen
Svar
De havde et på lager men var lidt usikre om det lige var blevet solgt.
Derudover skulle der også graveres på spændet.
Så derfor er det ikke kommet med hjem.
Svar
godt valg
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg fik lidt uddybende svar på mit spørgsmål da jeg valgte at tage en snak med Ragnar.
Jeg ville høre hvorfor at jeg skulle give 3-4000 kr mere for at købe det hos dem.

Jeg fik følgende argumenter

Justering
Butik: Justerer det for dig.
Web: Overladt til dig selv eller lokal urmand (ekstra pris).

Rep./service
Butik: Sender uret ind til Omega for dig.
Web: Uret sendes til dem ved rep./service herefter sender de til Omega og det er dyrt at sende værdipakker (ekstra pris).

Garanti
Butik: Omega garanti i 3 år.
Web: Ingen Omega garanti, selvom de lover det. (Ved ikke om det er salgsgas???)

Jeg fik så forhandlet følgende med i prisen:
+ Gratis gravering (kender ikke prisen, gætter på ca. 500 kr.)
+ Gratis polering af plexi glas ved mindre ridser (ved ikke om det er normal service).

Så jeg ender med at betale følgende for meget:
Ragnar pris: 26.400 kr.
Urvaerket pris: 23.195 + 199 fragt ~ 23.400 kr.
Gravering: 500 kr.

Service pris: 26.400-23.400-500 = 2500 kr

De 2500 kr. dækker så justering, indsendelse til Omega ved rep./service samt Omega garantien.
Svar
det virker da helt OK, og vist er der da noget over at købe et ur og få den lokale service med, så jeg personligt synes de 2.500 kr er udmærkede penge når valget er gået på nyt.

Du kan jo godt selv polere glas, selv tandpasta gør meget, men det er da lækkert at vide, at når du har gået det til, og det måske ikke går så præcist som du håbede (sig til dig selv at det ikke må tabe, det er værre end når det vinder - og accepter noget med 8 sek -10 sek vinding om dagen så du i princip udgør fra 0 - 10 sek afvigelse) - så kan du bare gå ind i butikken og få det justeret - både en og flere gange under din garanti periode - og du kan lige få poleret glasset skindene op osv

Nu er det bare at glæde sig over uret - nyd netop det glas - den fine buede form - den varme som hesalit giver og som helt for mig overskygger safir og andet kedeligt dyrt i en speedmaster. (valgt oprindeligt fordi det er ret farligt hvis alm glas splintrer og futter rundt som små splinter i en vægtløs tilstand i rumkapslen, så rent NASA krav)

Nyd speedmaster klassiske og flotte placering af sub-dials og dens fine snoede horn

tillykke
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Forstår ikke du ikke kan få et bedre tilbud, har selv for 14 dage siden fået gode tilbud på samme ur fra AD forhandlere i DK.
Har sendt en PB.
Svar
Ved hjælp af Tach lykkedes det mig at få det ned på 23.000 kr. ved Ragnar, Odense og dette er inkl. gravering, værdisat til 500-600 kr. af Ragnar.
Så blot til info for andre som ønsker at købe et nyt Speedmaster, så kan det lade sig gøre at få det til omkring 22.500 i Århus, Horsens og nu Odense.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)