Nyt Speedmaster - Web køb eller butik
Hej

Jeg vil ud og købe mig et speedmaster 3570.50.00. Når jeg har snakket med Klarlund og Ragnar (forhandler i Odense) så vil de have ca 27000 for det men på nettet kan man købe det til ca 23000 for et nyt.
Hvorfor så købe det i en butik?
Og er der ikke typisk noget at forhandle om hvis man betaler med dankort i butikken?

På forhånd tak for svarerne.
Svar
Citat:Hvorfor så købe det i en butik?

Netop Icon_e_wink
Klarlund giver dig næppe rabat...
Hvad med én semi-ny Speedmaster, hvor en anden har betalt kantstensafskrivningen... ? Just my 2cts Icon_e_wink

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Fordi du i butikken vil få personlig betjening - mulighed for justering mmm.

Selvfølgelig kan det købes billigere på nettet! Det er nok et holdningsspørgsmål!

Enig med John vedr. semi-brugt!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Christoffersen i Tarup Center ved Odense har indtil for nylig været Omega-forhandler.
Måske han stadig har lidt på lager, som han er til at forhandle om.
Urmageren hedder Ole.
/
Kristen
Svar
Tak for svarerne. Kom gerne med flere.

Det skal bruges som "vielsesring" til mig selv.
Hvorfor jeg gerne vil have det sprit nyt.

Forstår argumenterne med justering og personlig betjening, men det kan man vel også få meget af andetsteds for 4000.

Jeg må prøve at forhøre Christoffersen ad.
Kender slet ikke stedet. Tak for tippet.

Andre tips eller forklaringer/argumenter modtages gerne.
Svar
kimnissen Skrev:Det skal bruges som "vielsesring" til mig selv.
Hvorfor jeg gerne vil have det sprit nyt.

Forstår argumenterne med justering og personlig betjening, men det kan man vel også få meget af andetsteds for 4000.
jep du vil givet med lidt held få både personlig betjening og justering i den grad i forbindelse med brylluppet Icon_e_biggrin -
For nogen er 4000 alt for meget for den service, for andre er det helt OK - det kan alle råde om, men kun du bestemme om, det er jo dig der skal bære mindet
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Citat:Forstår argumenterne med justering og personlig betjening, men det kan man vel også få meget af andetsteds for 4000.
Igen; netop Icon_e_wink

Sweet talking og en kop kaffe er ikke hellere så dyrt (= personlig betjening).

Vh. John
Svar
Kan der risiko for at online sælger (urvaerket.dk) eller en butikken kan have en Speedy på lager som er af ældre dato (et par år gammel)?
Og hvor vil risikoen være størst?
Og hvordan sikrer jeg mig at det er det nyeste jeg får fingerne i?

Endnu gang tak for svarerne.
Svar
Eh.... hvorfor skulle man gardere sig mod det at uret, man køber, er et-par år gammel ? Altså, medmindre klokken har lige haft en opdatering (visuel eller teknisk) og man vil sikre sig at få den sidste udgave ?
Stort set alle ure fra alle mærker kan have den her et år eller to bag sig i AD´s pengeskab, når du får det. Og det gør absolut ingenting.
Den vildeste historie jeg har vidnet, var en Rolex GMT 2 som var en N-serie fra 1991 og var solgt først 12 år senere, 2003, i flg. de stemplede papirer.
Den slags er naturligtvis no-go (der havde været updates ang. teknik og tritium luminans var byttet til Luminova lidt før årtusindskiftet osv.)
Men et-par år...
Hvorfor ?
Vh. John

PS. "Et - par år bag sig" gør ikke uret til et af "ældre dato".
Svar
Tak for svarerne.
Det endte med en bestilling i en butik og dermed med højere pris og personlig betjening.
Så nu er der bare at vente til den store dag og det så kan tages i brug.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)