Søger et Speedmaster Professional
PHO Skrev:
Urolig Skrev:Ville I som eksperter købe dette ur: Speedmaster 1968 hos Timegeeks
Jeg undrer mig nu lidt over den skæve måde Tachymeter kransen er monteret på.
Jeg deler denne undren. Ved kl. 12 skal tachymeterinddelingen vise 60 og ikke 65 Icon_e_sad

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Annoncøren skriver jo, at den originale lænke kan monteres, så den må følge med - på samme måde skriver han, at det er en ny tachymeterkrans, der er monteret, så den kan vel enten sættes rigtigt, eller den gamle kan monteres, så hele uret bliver originalt.

Hvis ellers referencen og værket passer, så synes jeg egentlig at det er en fin pris !!

Undrer mig blot lidt, at det ikke er blevet opsnappet af en eller anden "urpusher" Icon_e_wink
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Er det bare mig, eller er hornet i kl. 5 ikke banket (bøjet) ud... ? (kan ses tydeligt i billet af bunden)
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Tio Malo Skrev:Er det bare mig, eller er hornet i kl. 5 ikke banket (bøjet) ud... ? (kan ses tydeligt i billet af bunden)
Vh. John

Jo, det ser ikke helt normalt ud ............. jeg ved dog ikke, om det er billedet, der snyder - for ydersiden af hornet ser jo ud til at være fint nok. Det ser ud som om, det kun er indersiden af hornet ?

Jeg ville nok bede om at få tilsendt nogle mere tydelige billeder - eller hvis sælger bor i nærheden, få lov til at se med "fingrene" !
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Billeder kan let snyde - jeg ville nok, hvis jeg boede i nærheden af den store by med den megen ballade i gaderne - på djævleøen, aftale at mødes med sælger hos Bo Mølbak der hvis jeg husker ret, har serviceret det - så bliver det bekræftet og man skal ikke være så bange for at bytte penge midt på gaden, og man kan se uret. Kransen kan let sættes ret, men det ligner nu ikke Bo at sætte den skævt ?

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Stenstrup Skrev:Hej Carsten

Hvis det er måneuret med manualt optræk og lænke tro jeg ikke du kan finde et i god stand for 13.000 kr. Derimod er den mindre model med automatisk værk nemmere at finde til den pris.

Du skal nok op på 15.000 - 18.000 kr. alt efter hvor lang tid du ønsker at vente.

Denne model:

[url]"http://www.chrono24.dk/omega/moonwatch-refst145022--id2333541.htm?urlSubpath=/omega/speedmaster-professional--mod71.htm&models=71&manufacturerIds=187" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.chrono24.dk/omega/moonwatch- ... rerIds=187[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;

er ca. 300 meter fra hvor min søster bor i Rom. Jeg tager derned på søndag og nogle dage frem. Jeg kan kikke på den for dig hvis du vil.
Der er 12 måneders garenti på det, og de har faktisk en superbutik. De snakker ikke godt Engelsk, men min søster snakker Italiensk.

VH

Nicholas

Hej igen

Jeg har nu været i butikken og tog kun et enkelt billede. Urerne på chrono er som urerne er i virkeligheden i butikken. De havde 9 speedmaster måneure, men 4 af dem var vintageure, og de er meget fine.

De er sat helt i satnd af deres egen urmager og har altså fået service med alt hvad der dertil hører. De giver 1 års garanti på urerne og prisen er ca .680 kr. for en forsikret forsendelse. 2 af dem snakker snakker engelsk ud af de 4 ansatte i butikken. Den ene godt engelsk, og den anden middelgod.
Man bliver budt chokolade derinde og der er venteplader/sofaer. Butikken er ca 80 M2 stor i 2 plan.

Kort sagt. Køb bare et ur der. Skulle jeg have en speedmaster der ville det være stedet at købe for at have 9 speedmasters alt i alt er flot synes jeg.

VH

Nicholas
Svar
Tusind tak, Nicholas. Det er en kæmpehjælp. Jeg vil ringe til dem i morgen og få en god snak med dem, som forhåbentlig bare bekræfter, at mit nye ur ligger nede hos dem. Hvis det hele klapper, overvejer jeg næsten at tage derned og hente det. En billig flybillet koster ca 200 mere end den forsikrede forsendelse.

Tror du man kan forhandle priserne med dem?
Svar
Citat:Tror du man kan forhandle priserne med dem?
Uden at vide noget som helst om sælgeren... JA.
I Sydeuropa bliver man betragtet som... eh... "ikke-så-begavet" hvis man ikke for det mindste prøver at prutte om prisen.
Og en ting er sikker; krisen og den dårlige italiensk økonomi sammen med ganske stor udbud af vintage / pre ownede dernede har gjort alle sælgere der lidt mere klappevenlige ang. udsalgspriser.
Og så er uret ikke just billigt at begynde med.
Husk dog at det er ikke i telefon men F2F man snakkker om den sidste pris Icon_e_wink
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Så er uret bestilt og betalt via Paypal. Så er der blot den laaaange ventetid tilbage... Tak til jer alle for hjælpen. Dette forum er guld værd!

Skal nok poste nogle billeder når det er landet!
Svar
Urolig Skrev:Så er uret bestilt og betalt via Paypal. Så er der blot den laaaange ventetid tilbage... Tak til jer alle for hjælpen. Dette forum er guld værd!

Skal nok poste nogle billeder når det er landet!

Super og tillykke.

Købte du det i butikken i Rom jeg besøgte og kunne du slå lidt af prisen ?

VH

Nicholas
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)