Søger et Speedmaster Professional
Kan I mon hjælpe endnu en gang? Nu hvor beslutningen om investeringen i en Speedy er truffet, har jeg svært ved at vente. Især fordi beslutningsprocessen har været meget lang og fordi jeg umiddelbart ikke selv kan finde uret.

Jeg har er prisloft på 13.000 DKR, og vil være 100% sikker på ægtheden (og at det ikke er et Frankenwatch). Desuden lægger jeg vægt på at uret er rigtig god stand.

Jeg kan til tider finde et ur indenfor prisrammen og i den ønskede stand (på f.eks. chrono24), men jeg tør ikke købe online, da jeg synes det er risky ift. ægthed, betaling og levering.

Tak for et fantastisk site - jeg kan bruge timer på at "svømme rundt" i dette univers!

Håber I kan hjælpe mig!

Hilsen
-Carsten
Svar
Hej Carsten

Hvis det er måneuret med manualt optræk og lænke tro jeg ikke du kan finde et i god stand for 13.000 kr. Derimod er den mindre model med automatisk værk nemmere at finde til den pris.

Du skal nok op på 15.000 - 18.000 kr. alt efter hvor lang tid du ønsker at vente.

Denne model:

[url]"http://www.chrono24.dk/omega/moonwatch-refst145022--id2333541.htm?urlSubpath=/omega/speedmaster-professional--mod71.htm&models=71&manufacturerIds=187" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.chrono24.dk/omega/moonwatch- ... rerIds=187[/url]

er ca. 300 meter fra hvor min søster bor i Rom. Jeg tager derned på søndag og nogle dage frem. Jeg kan kikke på den for dig hvis du vil.
Der er 12 måneders garenti på det, og de har faktisk en superbutik. De snakker ikke godt Engelsk, men min søster snakker Italiensk.

VH

Nicholas
Svar
ja enig - der er forskel på modellen "reduced" som du kan finde til 13 t og ned og som er en automatisk kronograf - og så den oprindelige - og lidt større - professionel som er manuel optræk og som regnes for den oprindelige speedy og nok ikke starter under 15 t
Der er så også en del andre modeller - broad arrow med mere, men vær opmærksom på om det er reduced (mindre størrelse automatik) du vil ha
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Jeg ville prøve salgsforummet på TZUK (kræver medlemskab). Der er pt. et flot nyserviceret eksemplar fra 1970 til ~13K, fra en respekteret sælger/bruger (du kan nemt lave referencecheck på forummet).

Og jeg er enig i, at der er langt mellem flotte eksemplarer herhjemme til 13K (men de findes). Icon_e_wink
Svar
Tusind tak for jeres hurtige svar!

Beklager, at jeg ikke var specifik nok: det er naturligvis måneuret jeg er interesseret i (og en reduced model kommer til at se for lille ud på mit håndled). Mit næste ur skal være en klassiker, som jeg ved jeg ville sætte pris på også om 20 år.

@Nicholas: du må MEGET gerne tjekke uret ud så godt du kan. Det sætter jeg stor pris på! Har du nogen ide om hvad det ville koste at få uret her til landet (fragt, forsikring og div. afgifter)? Bare sådan cirka?

@Claus_K: Tusind tak for tippet. Jeg vil kigge på TZUK og se om jeg bliver klogere.

Hilsen
-Carsten
Svar
@Nicholas: du må MEGET gerne tjekke uret ud så godt du kan. Det sætter jeg stor pris på! Har du nogen ide om hvad det ville koste at få uret her til landet (fragt, forsikring og div. afgifter)? Bare sådan cirka?

@Claus_K: Tusind tak for tippet. Jeg vil kigge på TZUK og se om jeg bliver klogere.

Hilsen
-Carsten[/quote]

Forsikret fosendelse koster 680 kr Icon_e_smile

Jeg kan kikke på uret for dig.

VH

Nicholas
Svar
Carsten, det ur Claus fandt til dig fra TZUK skal du skynde og købe hvis du leder seriøst efter et måneur. Prisen er super, årgangen den rette og så er uret sat til salg af én, du behøver ikke at tvivle over når du handler.
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Også noget her til 14½K, men der er det mere tvivlsomt med referencen - men det kan jo tjekkes:

http://www.timetotalk.se/kop-salj/fs-ome...t6083.html
Svar
Tak for tippet med TZUK. Er nu blevet medlem, men får først lov til at få adgang til salgsforummet når jeg har været medlem i 60 dage og har mere end 50 posts, så jeg når nok ikke at handle uret. Surt. Ellers tusind tak for henvisningen! Så har jeg ihvertfald endnu et sted at fordybe mig i det horologiske univers.

@Nicholas: Fedt! Jeg glæder mig til at høre fra dig!

@Claus_K: Hvad bekymrer dig om referencen vedr. uret fra timetotalk.se? (undskyld, men jeg er desværre novice). Hvad ville du gøre for at sikre dig at uret er ægte og i en stand, så du ville købe det?
Svar
Urolig Skrev:@Claus_K: Hvad bekymrer dig om referencen vedr. uret fra timetotalk.se? (undskyld, men jeg er desværre novice). Hvad ville du gøre for at sikre dig at uret er ægte og i en stand, så du ville købe det?

Uret er givetvis ægte. Jeg ville først tjekke om forummet har en 'good guys / bad guys'-sektion. Derudover tage direkte kontakt og spørge vedkommende efter referencer. Typisk kan sælger henvise til nogen fra tidligere handler, og så kan man høre dem, om de kan anbefale at handle med sælger.

Generelt har jeg dog for vane at stole på folk der har mange(!) poster på forummet...
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)