Lup for brillebærer. Hvad duer ?
#1
Jeg har tænkt at løbe et sæt "luppe" så jeg kan se de små detaljer i ure og evt. kune skrue lidt selv i fremtiden.
Da jeg bære briller i styrke ca. 2,5 så er jeg meget i tvivl om hvad jeg skal købe.
Jeg kan se at nogen lægger brillerne når de tager lup på, andre bæer lup som er
klipset på brillen.
Jeg håber at nogen herinde bærer briller som jeg, og kan anbefale noget.
Jeg vil nok ikke købe det dyreste der findes på markedet, men vil på den anden side også gerne
have noget der kan bruges nogen tid. Jeg tænker ligeledes jeg skal have 3 forskellige styrker, hvad kan anbefales der ??
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
#2
Brilleluppe har jeg kun delvist gode erfaringer med. For det første synes jeg det er svært at finde et par der sidder rigtig godt på mine briller. Det kan løses ved at købe et stel som den udvalgte brillelup sidder godt på.
Samtidig finder jeg dem alt for store og klodsede på tæt hold, og synsfeltet i stenlup setuppet (med to begge linser i brug) er alt for lille. Jeg synes også meget bedre om at have lidt mørk ro omkring linsen, end luft hele vejen rundt.

De bedste jeg personligt har prøvet er Bausch og Lomb, men Bergeons er helt fine og koster ikke alverden...

Hvis du har bygningsfejl der er så slem at du ikke kan se tydeligt igennem luppen, kan du få skiftet den ene linse ud, med en med korrigering i, hos en optiker.... Det koster vidst bare lidt.
Svar
#3
Hej maclerche
Jeg bruger selv briller,er urmager og hvis du ikke vil ofre alverden på en brillelup, så køb Bergeon's, den er billig når vi snakker brillelupper, selv har jeg en der koster vist nok noget omkring 700-800,- + mooms, men som Rune er inde på når det skal være noget fint noget jeg skal kigge på, så tager jeg en almindelig lup i øjet der forstørrer 15X, er dette ikke nok har jeg mikroskop til at arbejde under, men det er lidt sjældent det kommer i brug.... det er det der med at have ro omkring det du kigger på, brillelupper er der altid lys omkring det du kigger på, så brug en alm. lup som urmagere gør, og hvis du har bygningsfejl der er så kraftig at du skal bruge briller tja så er vejen vist.... Icon_e_sad

PS. til Bergeon kan du få en lille forstats lup til at montere oveni brilleluppen og så har du en stenlup (som det hedder).
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)