Swiss Legend = Invicta ?
#1
Hej alle,

Her forleden faldt jeg over et urmærke jeg ikke lige havde set før; Swiss Legend. Deres ure er med schweizisk urværk og størstedelen er med kvarts urværk men de har da også et par automatiske mekaniske ure. Så vidt jeg kan se bruger de lidt forskellige værker, bl.a. ETA 2836, ETA Valjoux 7750, ETA G10.211 og ISA8172.

Ved mange af urene står der blot schweizisk urværk men intet specifikt.

Er der nogen som kender til disse ure og evt kan fortælle noget om dem og deres kvalitet (når man tager prisen i betragtning)?

Jeg synes at det er et mærke der minder mig meget om Invicta, altså en masse ure der er Swiss Made men som har design referencer til highend luksusure. Har jeg ret i det?

God påske allesammen Icon_e_biggrin
Svar
#2
A design watch that as got nothing to do with quality or good watchmaking , do not throw your money away on one . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#3
willy Skrev:A design watch that as got nothing to do with quality or good watchmaking , do not throw your money away on one . Willy
Det var da også det jeg tænkte om det og havde heller ingen intentioner i at investerer i dem. Men synes bare det var interessant at høre hvad folk havde at sige om sådanne ure med ETA urværk.
Svar
#4
Citat:
CEPOMAN Skrev:
willy Skrev:A design watch that as got nothing to do with quality or good watchmaking , do not throw your money away on one . Willy
Det var da også det jeg tænkte om det og havde heller ingen intentioner i at investerer i dem. Men synes bare det var interessant at høre hvad folk havde at sige om sådanne ure med ETA urværk.

There is nothing wrong with ETA calibers , they are strong and reliable . But they do not cost much in the basic versions and the finish is nothing to shout about . ETA make many calibers with different prices and finish . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#5
willy Skrev:
Citat:
CEPOMAN Skrev:
willy Skrev:A design watch that as got nothing to do with quality or good watchmaking , do not throw your money away on one . Willy
Det var da også det jeg tænkte om det og havde heller ingen intentioner i at investerer i dem. Men synes bare det var interessant at høre hvad folk havde at sige om sådanne ure med ETA urværk.

There is nothing wrong with ETA calibers , they are strong and reliable . But they do not cost much in the basic versions and the finish is nothing to shout about . ETA make many calibers with different prices and finish . Willy
Jeg går ud fra at du har samme mening om Invicta? Icon_e_biggrin
Svar
#6
[quote="CEPOMAN" går ud fra at du har samme mening om Invicta? :icon_e_biggrin:[/quote]
del i så fald op i nye Invicta som jo generelt lægger sig lidt op af rolex replica men ikke indeholder noget der ligner kvaliteten, og de gamle vintage, som var helt OK
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)