Svar: 8
Tråde: 3
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg har længe drømt om at få mig et lækkert Rolex ur og helst af typen Submarine eller GMT II. Jeg kiggede allerede for nogle år siden og dengang kunne man købe et brugt for omkring 22.000 Kr. Men det ser ud til at priserne er steget en del…jeg kan i hvert fald ikke finde nogen til under 30K nu.
Jeg havde egentlig kun tænkt mig at bruge op til 30K, men kan det overhovedet lade sig gøre at få et af de overstående ure i god stand til den pris når jeg også gerne vil have et ur der ikke er meget mere end 10 år gammel??
Er der nogen penge at spare ved at købe uret i Tyskland eller skal jeg holde mig til de danske forhandlere af brugte ure? Jeg er som de fleste andre førstegangs købere selvfølgelig også nervøs for at købe en falsk ur, da jeg faktisk ikke har forstand på hvad jeg køber.
Er der andre modeller som jeg burde kigge efter i det prisleje...men jeg bryder mig desværre ikke om explore modellen.
På forhånd tak for hjælpen,
Jimmi
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Hej Jimmi.
Kig på chrono24 for at få en idé om priserne ude i Europa.
Ja man skulle nok have købt en ladefuld af Rolex for et par år siden.
Mvh
Klaus
•
Svar: 1,053
Tråde: 42
Du bør kunne finde en Rolex sub 14060m til under 30K der er under 10 år gammel. Men der er længere imellem de gode tilbud.
Måske også fordi det virker til at der er færre private og flere prof sælgere nu end for nogle år tilbage...
•
Svar: 720
Tråde: 122
Len Skrev:Måske også fordi det virker til at der er færre private og flere prof sælgere nu end for nogle år tilbage...
+1
•
Takker for input....jeg kan se at udvalget er noget større i Tyskland og priserne billigere, så tror at det ender med at jeg finde en forhandler dernede hvis der ikke dukker et gost tilbud op her i DK.
MVH
Jimmi - der ikke kan vente til Maj så han skal have sig et Rolex
•
Svar: 1,094
Tråde: 151
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Len Skrev:Du bør kunne finde en Rolex sub 14060m til under 30K der er under 10 år gammel. Men der er længere imellem de gode tilbud.
Måske også fordi det virker til at der er færre private og flere prof sælgere nu end for nogle år tilbage...
Den udvikling ses ikke kun i DK men globalt, Rolex føre en aggresiv markedsføring med faste og høje prisstigninger, dette sammenholdt med at produktionen er sat ned og at der samtidigt er blevet et meget større marked i Kina, Rusland og flere asiatiske lande er med til at støvsuge markedet og vil uværgeligt føre til højere priser.
Os der sælger ure kan altså også mærke det, inden for de seneste 3-4 ur er indkøbsprisen på en pæn sub røget op med ca. 50-60 %
•
Svar: 31
Tråde: 2
Kig på chrono24. Der kan du gøre gode køb på Subs.
Specielt hvis du er ligeglad med papir/box er priserne yderst fornuftige. Jeg har set et til 23k derinde for nylig i god stand. Det må være et sandt røverkøb
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
mowgly Skrev:Kig på chrono24. Der kan du gøre gode køb på Subs.
Specielt hvis du er ligeglad med papir/box er priserne yderst fornuftige. Jeg har set et til 23k derinde for nylig i god stand. Det må være et sandt røverkøb
Not always . I have bought many watches on Chrono 24 , but only after i have checked the dealers . And i get insurance about the condition of the watch . Buying on Chrono24 may save you a bit of money , but it is always better to buy from a Danish dealer if you can . Ask here if you are not sure about a dealer or the watch . What you call a robber buy could be the direct opposite if you are not carefull . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Forstår ikke lige hvorfor det skulle være bedre at købe ved en dansk forhandler end ved en tysk forhandler??
Synes godt at jeg vil sparre 5K ved at køre til Hamburg i stedet for til københavn...bor i kolding
Mvh
Jimmi
•
Svar: 31
Tråde: 2
jimmi1311 Skrev:Forstår ikke lige hvorfor det skulle være bedre at købe ved en dansk forhandler end ved en tysk forhandler??
Synes godt at jeg vil sparre 5K ved at køre til Hamburg i stedet for til københavn...bor i kolding 
Mvh
Jimmi
Præcis!
Jeg ville også til enhver tid benytte mig af udenlandske forhandlere da der er en markant besparelse og de tilbyder ofte også garanti ligesom de danske.
Jeg har købt en del ure i udlandet og har kun haft positive erfaringer.
Fordi forhandlerne er geografisk tættere på gør dem vel ikke per automatik mere troværdige?
•