Breitling Superocean Chronograph
#1
Kære alle

Jeg købte et nyt Breitling Superocean Chronograph i foråret 2007, og det har aldrig været åbnet/skilt/renset/smurt/justeret.

Bør jeg gøre det? især fordi jeg synes, at det har svært ved at blive ved med at gå mere end 24-36 timer, hvis jeg ikke går med det, til trods for et 7-dages værk.

På forhånd tak

Svend Jensen
Svar
#2
Citat:Bør jeg gøre det? især fordi jeg synes, at det har svært ved at blive ved med at gå mere end 24-36 timer, hvis jeg ikke går med det, til trods for et 7-dages værk.


Velkommen til, Svend !
Breitling SuperOcean chrono med 7-dages værk ?
Jeg vil se billeder... Icon_e_wink

Hvis det nu alligevel er med et Breitling kaliber 13 (= ETA Valjoux 7750 automatværk), er 24 - 36 timers gangreserve lidt kleint. Forsikre dig dog at uret helt trukket op = 50+ drejninger af kronen i den første udtrukket position og chronofunktioner stoppet. Mål den præcise gangsreserve ("24 - 36 timer" er lidt bredt resultat...) og er det under 40 timer, stopur stoppet, ville jeg vise uret for en urmager, jeg har tillid til. Urværket kræver ikke specielt service hos en Breitling AD, værket er meget velkendt arbejdshest og er brugt i rigtigt mange ure, alle urmagere kender det.

Held og lykke - John

Hilsen John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: