køb af Rolex Submariner forhåbenlig i den nærmeste fremtid.
Hej til alle jer der lige som mig er blevet tosse med den horologiske verden.

jeg har lige for tiden 7 forskellige ure i min samling, dog ikke i den dyre ende.
de ure jeg har i min samling er 2 Skagens ure, 1 Tissot, 1 guldur, 1 Junghans, 1 Seiko solar Chronograph, og et Casio Edifice.
Og min interesse for ure er ikke blevet mindre med tiden. Jeg regne med at jeg i den nærmeste fremtid vil købe mig et brugt Rolex Submariner med dato. (ved dog godt at der er delte meninger om et Rolex med dato) jeg kan personligt godt lide det, og kan heller ikke undvære dato. Jeg havde selvføldig tænkt mig at købe det ved en urmager og ikke over nettet (har jo hørt om alle de falske Rolexer der findes) men kan man være 100% sikker på at alle dem urmageren har er ægte!? er jo ikke interesseret i at betale ca. 25-30.000 kr. for et uægte. og er det ikke også noget med at alle Rolex urene har en krone indgraveret i glasse med laser? som skulle gøre det sværere at kopiere (dog måske ikke de ældre udgaver?). håber i kan hjælpe mig.

mvh. mark
Svar
og er det ikke også noget med at alle Rolex urene har en krone indgraveret i glasse med laser?

.....Jo det begyndte man med for små 10 år siden, men så sendt som for 14 dage siden så jeg den nye submariner - FAKE - i en kvalitet som sjældent ses så god, og også med en lazer gravering i glasset. Icon_cool

Men du kan være helt tryg ved at handle med en urmager eller en af de urhandlere du finder herinde på vintageure.dk, jeg er sikker på at ingen af dem vil have noget imod at handle via en urmager så du kan få verificeret dit nyindkøb når du kommer så langt.

Tænk på, det er deres levebrød, og hvis du snyder inden for denne branche er der ikke nogen ny chanche, man vil omgående blive hængt ud som uhæderlig og kan glemme alt om at sælge ure i Danmark fremover, se eks. good guys / bad guys på dette forum.

Så derfor er urhandlere og urmagere selvfølgeligt virkeligt forsigtige med hvad de køber ind og hvad de sælger. Så køb kun trygt, og lad os se et par billeder af vidunderert når du får fat i det rigtige ur.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Det lyder uhyggeligt når de også nu kan kopierer den laser indgraveret krone! men jeg er glad for at få bekræftet at det er sikkert at handle ved en urmager.

tak for svaret.

mvh. Mark
Svar
hej igen.

jeg har lige indnu et spørgsmål til jeg rolexkenderer, har alle subs enten en Diveextention eller en Glidelock (eller har de begge dele) ???

håber det er noget i kan svare mig på.

på forhånd tak.

Mark.
Svar
Hej.
Den nye ceramic submariner 116610 har glidelock, og den gamle submariner 16610 har en alm. Dive extention i låsen.

Mvh
Seiko Black Monster
Citizen Nighthawk
Svar
Okay så blev jeg det klogere, tak for det.

mvh. Mark
Svar
Den nye 114060 No date har naturligvis også Glidelock...
Svar
nå okay. men den jeg kunne tænke mig SKAL være med dato, da jeg ikke kan undvære det.

mvh. Mark.
Svar
Jeg ville personligt ikke være nervøs for at handle på nettet - og har gjort det flere gange tidligere. Der er store besparelser i forhold til at købe i DK - typisk op imod 15-20%
Som udgangspunkt er chrono24 et fornuftigt site som primært indeholder seriøse forhandlere med fysisk butik.

Et par gode råd:

- Hold til dig til EU forhandlere grundet told/moms
- Køb kun af forhandlere medmindre du vil afhente uret selv og kan verificere ægthed
- Start med at skrive til forhandleren og spørg om diverse detaljer om uret.
- Ring til forhandleren efter nogle dage og spørg om nogle specifikke detaljer om uret (tryktest, bezel, caliber, osv.)
- Google hans forretning og navn for at se om der er erfaringer med ham/forhandleren.
- Hvis forhandleren har mange ure til salg er det typisk et kvalitetsstempel
- Hvis vedkommende har en fysisk butik er det et kvalitetsstempel

På baggrund af denne "analyse" bør du kunne vurdere om det er seriøs forhandler.
Det er klart at vi ikke ønsker at blive snydt, men omvendt skal vi heller ikke være paranoide. Langt de fleste er troværdige og seriøse forhandlere.
Jeg ville ikke være bange for at købe ubeset hvis det "kun" er et ur til 25-35k.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)