Patek Philippe
Selvom det er fake kan man nu godt synes det er morsomt. Og tilsyneladende så er det jo et de bedre værker når nu det skal være fake. Så det er nok en fake med nogle år på bagen, for en ny kina-kopi med ultimativt skodværk er det jo trods alt heller ikke.

Jamn så er sagen jo klar. Så er den nærmeste uafhængige urmager jo et godt bud på et sted man får lavet service og en opshining af kassen. Så ser det mægtig fint ud igen.
Et autoriseret værksted kan hverken betale sig og de vil med garanti heller ikke rode ved det Icon_e_wink

Edit:
Kunne man tænke sig at det eneste der er fake er skiven samt en gravering af værket? I så fald går opgaven ud på at finde ud af hvad ur man har modificeret...
Mvh Morten
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!

Svar
ivanC.L. Skrev:hvordan kan i være så sikre? og kan man få bagpladen af på en eller anden måde uden special værktøj, går udfra at det endegyldige svar ligger der....

Jeg tror ikke PP har lavet et ur med det udseende (dog måske).
Det er blot en kopi. Et tilfældigt billigt ur hvor der er skrevet PP på skiven. Den lave finish af skive og visere giver det væk.

Hvor har du fået det fra?
Svar
Interessant !
Man ser ikke mere mange kopier / fakes fra 60´ne eller 70´ne, som dit ur tilsyneladende er. Naturligtvis pga. at 99% af kopier var og er af så ringe kvalitet at de dø meget hurtigt.
Her har vi en ægte fake, som er tilsyneladende produceret for at snyde køberen (jeg påstår at 99% af fake-købere i dag ved at de køber en fake men sådant har det ikke altid været).
Jeg har - måske - en lidt aparte holdning til hele begrebet "fake / kopi", men mener at de fortæller meget om den æra, de er produceret i, og mener at din "Patek" er en interessant kuriosum og absolut værd at få efterset og beholde. Økonomisk værdi har den naturligtvis ikke, som sagt i tidligere indlæg.
Ligesom Stinger spørger, er jeg også nysgerrigt at høre hvor uret kommer fra. Arvet ?
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
ok jah beviserne er tilsyneladene for store, så jeg har åbenbart erhvervet mig et vaske ægte kopi-ur Icon_e_smile
Men det er bestemt ikke noget kina kopi, for kvaliteten er trods alt bedre, end alle de kina kopier jeg har set.

Jeg kom i besiddelse af det, via en auktion jeg vandt, med en masse andre ure også, så jeg har fået en god start på en ure samling Icon_e_smile
Der var også et par andre ure, som jeg godt kunne tænke mig, at vide noget mere om, men så skulle jeg nok starte en ny tråd.
Svar
ivanC.L. Skrev:ok jah beviserne er tilsyneladene for store, så jeg har åbenbart erhvervet mig et vaske ægte kopi-ur Icon_e_smile
Men det er bestemt ikke noget kina kopi, for kvaliteten er trods alt bedre, end alle de kina kopier jeg har set.

Jeg kom i besiddelse af det, via en auktion jeg vandt, med en masse andre ure også, så jeg har fået en god start på en ure samling Icon_e_smile
Der var også et par andre ure, som jeg godt kunne tænke mig, at vide noget mere om, men så skulle jeg nok starte en ny tråd.

Ingen tvivl om at det er et okay mekanisk ur..

Men ligefrem at udtale at du har fået en god start på en ur samling med et kopi-ur, syntes jeg faktisk virker lidt overdrevet..

Forstå mig ret, jeg er ikke ude på at generer dig!! Men kopi ure bliver ikke vægtet højt på de danske foraer..

Tror også at du selv vil se anderledes på disse kopier med lidt flere års interesse for ure.. Icon_e_wink
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
Citat:Men ligefrem at udtale at du har fået en god start på en ur samling med et kopi-ur, syntes jeg faktisk virker lidt overdrevet..

Før man løfter pegefingeren, skal man læse sagen ordentligt igennem - Ivan refererer i sit indlæg til:
Citat:...med en masse andre ure også, så jeg har fået en god start på en ure samling...
Og en god start for sin samling kan man sagtens få, når man køber en lot mekaniske vintageur som plejer at komme fra en lukket urmagerforretnings millionkasse / dødsbo.
Hilsen - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Henrik, jeg har under ingen omstændigheder tænkt mig, at basere en samling udelukkende pga et kopi ur, men jeg fik i den bunke af ure, et par andre mekaniske ure, bla. et Tissot, et Ruhla og et WMC, ganske vidst ikke nogle high end ure, men stadig meget sjove at have Icon_e_smile
Svar
Korrekt.. Tråden drejer sig om flere ure, og det havde jeg overset..

Korrekt.. Man kan sagtens starte en ursamling på denne måde! Faktisk kan man gøre gode og spændende fund sådan..

Glæder mig til at se hvad der eller var af ure i kassen Ivan:-)
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
Tio Malo Skrev:Her har vi en ægte fake, som er tilsyneladende produceret for at snyde køberen

Jamen har Patek nogensinde lavet en model som denne? Hvis den skal snyde skal det vel være en kopi af en faktisk produceret model. Nu er jeg ikke stiv i Patek i 1960-70, men det design ligner da bare et tilfældigt russisk ur som lige har fået skrevet Patek på skiven. Måske der er gjort lidt ud af kronen.
Svar
Det har ALDIG liget noget ægte Patek, ikke engang tæt på. Men derfor kan man jo godt snyde pøblen, for hvad ved du om Pateks modeller Icon_e_wink Icon_e_wink
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: