Sea Dweller 16600 knirker
Jeg har en Sea Dweller som knirker når jeg bevæger armen og det lyder som om det kommer fra den rotor der automatisk trækker uret op nogle der har oplevet det?
Svar
en dråbe olie plejer at hjælpe, ikke nogen stor operation.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Bjarne Skrev:en dråbe olie plejer at hjælpe, ikke nogen stor operation.
´Men åben nu ikke uret selv og dryp olie ned
for det vil lave masser af balade - En dråbe er et MEGET stort ord i forhold til den mængde der skal bruges, og - . ´jeg kender ikke Rolex rotor, men ex en ETA ned eternas kuglelejer, skal mig bekendt slet ikke ha olie overhovedet
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:
for det vil lave masser af balade - En dråbe er et MEGET stort ord i forhold til den mængde der skal bruges, og - . ´jeg kender ikke Rolex rotor, men ex en ETA ned eternas kuglelejer, skal mig bekendt slet ikke ha olie overhovedet
vh

Du har ret John Icon_cool

Men jeg har faktisk en liggende lige nu oppe ved Peter, med samme problematik.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Vil meget gerne høre nærmere.. hvis du høre hvad fejlen kan være.
Men skal jeg stoppe med at bruge uret til det bliver åbnet hos en ur mager?
Svar
Jeg ville, uden tøven, aflevere uret til en urmager og få tjekket hvorfor det "knirker".

Better safe, than sorrow!!
Svar
Hmm, det lyder underligt hvis det skulle være rotoren - den vil højest sandsynligt lave en skrabende lyd, og det kan være meget skadeligt for finishen på broer og værk.

Hvordan er gangreserven på uret?

Jeg vil nærmere tro at knirkeriet kommer et
sted fra lænken. Min Sea dweller kan sommetider give en knirkende lyd fra, og det stammer fra lænken. Selvom lænken holdes stramt fast mellem fingrene, kan jeg fremprovokere lyden - jeg mener der sidder nogle små rør i lænkens midterled, hvori pindene fra lænkens sider går igennem. Det er evt.
der lyden kan stamme fra. Min lænke knirker f.eks. ikke, når uret lige er vasket og stadig er vådt.

Det er fristende at give den lidt olie, men det frarådes på det kraftigste da olien med tiden vil samle skidt og møg sammen, og den vil få samme egenskab som slibemiddel!

Der sikreste er at aflevere uret til en fagmand, som kan afsige en sikker diagnose.

/Peter
Svar
PG Skrev:Jeg har holdt lænken helt stram så der ikke kommer en lyd fra den. Når jeg så begæver det så rotoren bevæger sig kommer der en knirken inde fra urværket...

Så tror jeg helt klart, at du skal tage Sub´ermans råd og få uret kigget på hos en urmager - det lyder som om at det kan være rotorlejet eller noget andet. Det har uret ikke godt af i længden !!
Svar
Til jer som har interresse i hvad fejlen kan være er uret til ur mageren og venter svar inden for et par dage..

Held og lykke til mig.. Icon_e_surprised
Svar
Så er der besked fra urmageren.. Problemet skylles løse skruer så rotoren har siddet skævt..
Et fuldt eftersyn er sat igang og skulle løse problemet. Men mærker på indersiden desværre.
Bjarne Skrev:
hannover_dk Skrev:
vh

Du har ret John Icon_cool

Men jeg har faktisk en liggende lige nu oppe ved Peter, med samme problematik.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)