Mit første Rolex.
#11
Stenstrup Skrev:
Miwes Skrev:Super flot ur og tillykke med det Icon_e_smile

Med hensyn til størrelsen på Rolex, hvad er så max. størrelse indenfor Rolex ?

Vh. Michael
For ure i produktionen er 44 mm det største. En demeomodel i nyere tid var større.
Deep Sea Changle er 51,4 mm i diamaeter og 28,5 mm tyk !
En fyr på nettet sagde at prisen vile blive 150.000 - 175.000 kr. for uret. Sikkert nok Icon_e_surprised
Her er det:

[url]"http://rolexpassionreport.com/4345/there-it-is-the-new-51-mm-rolex-deepsea-challenger-super-submariner-of-james-cameron-waterproof-to-12-000-meter/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://rolexpassionreport.com/4345/ther ... 000-meter/[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;
VH
Nicholas

Tak for linket

Så er det nu noget kønnere det ur der bliver vist frem her i tråden og 44mm kunne jeg godt leve med Icon_e_biggrin

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#12
I always thought the Deep Sea was 43 mm . Icon_question Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#13
willy Skrev:I always thought the Deep Sea was 43 mm . Icon_question Willy
That was also what I heard and read, but I don+t know if Rolex has made it 1 mm wider.
Nicholas
Svar
#14
På Rolex egen hjemmeside står der 44mm, så mon ikke det passer?
Omega - Breitling - Sinn - Seiko - Citizen - Casio - Tiden står aldrig stille
Svar
#15
ThorUp Skrev:På Rolex egen hjemmeside står der 44mm, så mon ikke det passer?
Der har været en opdate af Deeapsea efter at de har sat den blå marachrom-sprialfjeder i.
Uret er gået fra de 43 mm og til de 44 mm. Glasset er nok samme tykkelse, og jeg synes også når jeg kikker på uret ved forhandleren at urets visere, når man ser uret lidt fra siden af, ikke ser så utydeligt ud. Ligesom om viserne før hen virkede underlige fozzy.
Den mm gør uret lidt pænere og nemmere læselig synes jeg. Og stod det til mig skulle den have 1 mm mere. Men ok 44 mm er også godt nok Icon_e_smile .
Jeg synes for 4 år siden at glasset var grimt med den tykkelse det havde ift uret diamater. Nu er det faktisk pænere. Jeg kunne ikke forstå hvorfor ved Klarkund når jeg så uret at viserne virkede anderledes når man kikkede lidt skævnt ind på det.

Her er lidt mere:
[url]"http://www.ginault.com/Rolex/Sea-Dweller-Deepsea-116660.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.ginault.com/Rolex/Sea-Dwelle ... 16660.html[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;

VH
Nicholas
Svar
#16
Hej, DSeren er ikke blevet ændret, siden den kom - ud over små variationer på skiven. Størrelse og indmad er det samme.
Svar
#17
mtp Skrev:Hej, DSeren er ikke blevet ændret, siden den kom - ud over små variationer på skiven. Størrelse og indmad er det samme.
Nu mangler vi vel så lige at få at vide hvad der er op og ned her - jeg har da heller ikke hørt den skulle ha fået ny kasse - men - nogen må vel kunne være overdommer?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#18
Hej, der var en del snak om det for et par år siden, hvor teksten blev ændret på Rolex hjemmeside, men det var kun tekst. Størrelsen på uret er den samme. Søg lidt på de udenlandske fora, hvor der blev skrevet om det. Jeg kan desværre ikke huske forklaringen fra Rolex side. Værket har hele tiden haft parachrom
Svar
#19
Linket som Stenstrup viser, er lidt forvirrende for mig, for man skriver både 43 og 44mm i samme indlæg/anmeldelse. Et sted står der endda 44mm og så 48mm i parentes. Hvad DET betyder, har jeg ingen anelse om. Derfor retter jeg mig efter Rolex egen side.

Mon forskellige mennesker måler de samme steder? Jeg har faktisk været i tvivl om hvad der er "normen" når man måler diameter på et ur (det har andre tilsyneladende også været). Er det bredden på lünetten, eller noget af selve urkassen eller hvor er vi henne?
Omega - Breitling - Sinn - Seiko - Citizen - Casio - Tiden står aldrig stille
Svar
#20
Enig med mtp. Deepsea har ikke forandret sig visuelt siden den kom frem i 2008 på nær et par små og helt ubetydelige detaljer med skrifttypen på skiven. Den har tidligere været angivet til 43mm og ja den står til at være 44mm på Rolex.com

İmage

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 4 gæst(er)