Omega lommeur
#1
Hej
Jeg er totalt novice mht. ure, men ved da at Omega navnet formodentlig borger for høj kvalitet. Jeg har et gammelt ur, formodentlig fra min oldefars tid, da han var urmager. Jeg er nysgerrig på om det er et frygteligt dyrt ur, som jeg bør lægge i en boks, eller om Omega fra den tid måske ikke var særligt dyre.
Samtidig kunne jeg godt tænke mig at åbne bag-låget, men det rokker sig ikke ved moderat anstrengelse. Jeg tænker om der er et fif med påvirkning af kronen eller lign. Der er ingen trykknapper i kransen i øvrigt.
Uret går fortræffeligt og er formodentlig fra 1915-25.
Svar
#2
Ok, søgte lidt på nettet og fandt en side, der beskriver hvordan man går forsigtigt frem. Så uret er nu åbnet. På indersiden er navnet Omega samt en masse medaljer.
Svar
#3
det med medaljer og henvisning til verdensudstillinger osv var standard hos masser af fabrikker. Det er billeder - og gerne gode billeder af værket vi skal se tak.
Sjovt med billede af den gamle butik og uret har jo dermed værdi for dig. Jeg ville gætte på ca 1920 ud fra at buen til kæden er lidt sammentrykket - men vi må ha værket godt at se
Skiven - også gerne bedre billede, og er der små hårfine revner i den eller er den hel

Samlet set er det ikke noget du behøver bankboks til. Er det med standard værk og det er de fleste - i sølv (se efter mærker) eller stål, ligger en salgsværdi - hvis skiven er hel - på ca 2.500 - 3.500 mellem dig og slutkøber og mindre hvis du sælger via butik.

Er det et highend værk med skruede chatoner, kan du doble det op ca
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: