Svar: 8
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej.
Ny i dette forum.
Har solgt min gamle 1601 fra '67.
Leder efter et andet, og er i kontakt med denne sælger:
Hvad siger i til dette, tyder det ikke meget godt, eller. .
[url]"http://www.chrono24.de/rolex/datejust-16013--id2267415.htm" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.chrono24.de/rolex/datejust-1 ... 267415.htm[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;
Hilsen Henrik.
•
Svar: 1,295
Tråde: 46
Modtaget Likes: 437 i 147 svar
Givet Likes: 185
Hkr Skrev:Hej.
Ny i dette forum.
Har solgt min gamle 1601 fra '67.
Leder efter et andet, og er i kontakt med denne sælger:
Hvad siger i til dette, tyder det ikke meget godt, eller. .
[url]"http://www.chrono24.de/rolex/datejust-16013--id2267415.htm" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.chrono24.de/rolex/datejust-1 ... 267415.htm[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Hilsen Henrik.
Hej Henrik og velkommen.
Jeg har været forbi butikken for 6 år siden, men var ikke inden i den. En pæn butik udefra
Prisen på ca 12.000 kr er ikke så galt npr man tænker på at uret har 1 års garenti på, (vil jeg tro). Et godt valg hvis man kan lide skiven
VH
Nicholas
•
Svar: 8
Tråde: 2
ja, udseende på skiven kan man jo diskutere....kan jo skiftes senere
tror sku jeg hopper på den.
•
Hkr Skrev:ja, udseende på skiven kan man jo diskutere....kan jo skiftes senere
Det tror jeg du bliver glad for. Bare de har alle dens led. Mht skive, så hvis du er lidt uheldig, og skifter skiven hos Klarkund, kan du risikere at de vil have den gamle skive sendt til destruktion hos Rolex. De andre AD i landet er ikke så strenge.
Nicholas
•
Svar: 461
Tråde: 62
Stenstrup Skrev:Hkr Skrev:ja, udseende på skiven kan man jo diskutere....kan jo skiftes senere
Det tror jeg du bliver glad for. Bare de har alle dens led. Mht skive, så hvis du er lidt uheldig, og skifter skiven hos Klarkund, kan du risikere at de vil have den gamle skive sendt til destruktion hos Rolex. De andre AD i landet er ikke så strenge.
Nicholas
Er det egentlig lovligt at inddrage den gamle skive?
Man har jo købt og betalt den, så det er jo ens ejendom.
Venligst
Stefan Garvig
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Citat:Er det egentlig lovligt at inddrage den gamle skive?
Ikke i flg. en juristbekendt.
Men.... Klarlund laver mange koldbøtter som ikke ville holde engang i byretten - hvis nogen gad at køre en sag mod dem...
Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Stefan Garvig Skrev:Stenstrup Skrev:Hkr Skrev:ja, udseende på skiven kan man jo diskutere....kan jo skiftes senere
Nicholas
Er det egentlig lovligt at inddrage den gamle skive?
Man har jo købt og betalt den, så det er jo ens ejendom.
Venligst
Stefan Garvig
Det er Rolexfabrikken, der kræver det. Men det virker som om at Klarlund bare kræver det for alle ure, og det er ikke nødvendigt. Hos Ragnar i Odense fik jeg en sprit ny skive til et gammelt Rolex Milgauss 1019 ur og et 5513 dykkerur, men der måtte jeg aflevere den gamle skive tilbage. Men et par år før den tid i ca. 1997 bestilte jeg en ny skive til en bekendt fra USA til en Rolex Explorer 1016, og jeg skulle kun angive serenummer på uret og referencenummer. Men nu er Rolexfabikken blevet så strenge at de kræver at alle Rolexforhandlere indreporterer en måndelig rapport til fabrikken om hvilke Rolexure, der kommer ind til service og hvad der skal gøres ved dem. Fabrikken er meget streng og vil se hvor i veerden deres ure befinder sig. Alt sammen for at undgå svindel. Men Klarlund virker lidt 4 kantede

, og generaliserer en del mht. krav. Det nye er at modeller fra før ca 1975 - 1980 med foreksemspel 1520 urværk koster 7575 kr. at få service på mod førhen ca 4.000 - 4.500 kr for 1 år siden. Sådan har Klarlund besluttet at gøre fordi fabrikken gør det samme. Prisen er fast for almindelig service og dækker almindeligt udskifting af sliddele. Andre AD tager stadig ca 4.000- 4.500 for det samme ur + reservedele, men hvis du har sådan et gammelt ur og giver det service hvert 5 år, skal der ikke skiftes mange dele i sådan et ur. Måske ikke engang fjeder. Der er Klarlund ligeglad. Prisen er fast uanset urets stand. Men måske om nogle måneder de andre AD følger med. Hvis det bliver et krav fra fabrikken vil det ske, men jeg har svært ved at se hvordan fabrikken skal diktere servicepriser. Klarlunds prisstigninger i service har i mange år været ca 15 - 20 % om året og de andre AD 5 - 10 % om året. Der burde være en Rolexforhandler mere på Sjælland, der kunne give lidt konkurrence på disse priser (stigninger). 15 - 20 % er Uhørt.
VH
Nicholas
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Så skal jeg måske også være glad for at jeg fik mit rød/sorte lünetteindlæg med, da jeg for et års tid siden hos Klarlund fik service plus helt sort indlæg i min 16710?
/Bjørn
•
bjorn_e58 Skrev:Så skal jeg måske også være glad for at jeg fik mit rød/sorte lünetteindlæg med, da jeg for et års tid siden hos Klarlund fik service plus helt sort indlæg i min 16710?
/Bjørn
Det kan man godt sige at du skal være. Det skyldes nok at modellen først udgik i 2007, men om 10 - 20 år skal man nok aflevere den gamle lynette tilbage. I hvert fald ved Klarund

.
VH
Nicholas
•
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
Stenstrup Skrev:Det kan man godt sige at du skal være. Det skyldes nok at modellen først udgik i 2007, men om 10 - 20 år skal man nok aflevere den gamle lynette tilbage. I hvert fald ved Klarund
.
VH
Nicholas
Jeg lavede jo indlæg vedr. service pris stigning:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=16604" o
nclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=2&t=16604</a><!-- l -->
Ved denne forespørgsel til Klarlund spurgte jeg specifikt til
at uret skulle serviceres uden at de måtte udskifte noget som helst synligt på uret!
Dvs. hverken skive - visere - krone eller lynette indlæg måtte skiftes eller i det hele taget røres unødigt....
DETTE VAR INTET PROBLEM - blot på eget ansvar!
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•