Jeg kan rigtig godt lide, at begge modeller trækker på tidligere tiders Seamaster designs. Da dette gælder begge modeller, er dette element ikke udslagsgivende for, hvorvidt jeg ville vælge den ene model frem for den anden.
Alligevel er 2254, for mig, mere stringent og enkel i designet, så på design siden ville jeg lade 2254 være et mulehår foran PO.
Hvorvidt uret er 300m vandtæt eller 600m er ikke så afgørende. Begge dele er rigeligt til almindelig brug, og da begge er Pro divere med heliumventil, står den på dette parameter lige.
Jeg må erkende, at jeg finder Co-Axial escapement løsningen en kende for avanceret for min smag. I D versionen, som dette ur er udstyret med, peger man dog nogle løsninger videre mod cal. 8500, og dette gør modellen spændende på værk-siden.
2254 klokkens 2892 værk er en god arbejdshest, som er til at få serviceret for menneskepenge. Et plus i min bog. På værk siden ender de to ure derfor meget tæt på hinanden.
Begge lynetter er ikke noget at skrive hjem om, men lumen på begge ure er super god. 2254 er dog her en kende foran.
I brug er PO´en super passende for mit håndled. 2254 er lige til den lille side, men med to ens skivestørrelser, syner 2254´eren lidt større på håndleddet, end hvad den egentlig er. Og alt i alt er 2254 utrolig behagelig på armen - med mindre den er på gummirem. Den er lidt for lille til mig, og dette bevirker, at uret "rutcher rundt" på mit håndled. Her sidder PO´en klart bedre på gummirem.
PO´ens bagkasse er utrolig smuk og vellavet. Her trækker uret klart fra 2254.
Aflæsningen af begge ure er let, men dobbeltsidet AR coating på PO giver en super flot effekt, hvor glasset nærmest synes at forsvinde. Coatingen på ydersiden kan imidlertid ridses, og hører sig ikke til på et dykkerur, efter min mening, så 2254 virker mere "diver gennemtænkt" med AR coating på indersiden alene. Visere og markeringer gør uret super let aflæseligt, så det er sjovvt at se, at samme producent har valgt så forskellige løsninger, for at hjælpe en let aflsæning af klokken.
Hvilken ville jeg vælge? Det er nærmest umuligt at svare på, så derfor ligger begge klokker stadig i min urkasse
Hav en rigtig god weekend ALLESAMMEN