Good First Time Buy
A new person who knows nothing about watches googles a watch blogg somewhere in the world . They are hoping to get advice about buying their first expensive watch . But unfortunatly for them they google one of the thousands of sales watch bloggs that exist in every country in the world .

These sites have a facade of serious knowledge of watches , because dealers and privat sellers are only on these sites to sell their watches . And they will always put selling a watch before good advice . But because they know a lot about watches it is so easy to fool people on their sites for a long time . For a new person it is like going into a Rolex dealers shop and asking him if you should buy a Rolex or a Omega .

Many of these sites honestly believe they are serious watch sites where people can get impartial and honest advice about Brands and Watches. This is of course Bullshit . Their own intrest in selling watches puts them completly out of the frame where impartial advice is needed . It is like putting a Fox in the Chicken run to protect them .

They advise new people to buy watches that many times can only be sold or part exchanged with the dealer who sold them the watch . At a big loss of course , and only if you buy another difficult to sell watch from them .

They hold watch meetings and events to try to keep up this facade of being serious . But you can be sure they turn up at these meetings with loads of watches for sale . It is the same as Kitchen ware partys , but here they are selling watches .

I always try to tell new people who ask for advice , that they should of course buy what they like because they have to wear it . But i also try to remember that they have asked us on this or any other site to help them buy something they have worked very hard to own .

And i think i owe it to them to try to be honest . That is why i always advise them to buy something they can sell again without problems . Because new watch people often change their taste in watches as they learn more about them . I would never ever advise them to buy a new watch or a watch from a Brand that can be difficult to sell or exchange again .

The not so serious Sites have grey dealers and privat sellers on them . They will always support one another on the site , and anyone who dares to criticise any of their watches will feel the weight of their wrath . It is actually quite pathetic to see how they try to give themselves the image of being a serious watch site . It reminds me of Alfa Romeo cars . Years ago if you bought a Alfa You could only sell it or exchange it for another Alfa , other dealers would not let you on their parking place . It is this that these watch sites are doing today .

They are like a big spider just waiting for a new watch person to get tangled in their web . I am in no way saying that people should not buy certain watches . People can bloody well buy what they like as far as i am concerned . But i know that most people on this site including myself will always try to help others without thinking about self gain .

I do not understand sometimes why watch dealers pay for advertisments on these sales sites . I mean that unless they also write on the site and promote their watches , they are throwing money out of the window . They are paying a big part of the bill but it is the people who write on the site that sell the most watches .

I used to visit Time Zone everyday , but now i do not . Ever since they sold this site to Antiquorum who sell watches . This site has in my opinion no critical content worth talking about . And all of the great watch critics who helped to control the lies and greed of watch brands have disapeared .

There are not so many of the good watch bloggs as you would imagine in this world . And the hardest thing for a new watch person to learn is not which watch they should buy but who to ask for advice before they buy it . Willy

PS. I should mention that this site is owned by a man who sells watches . But he never ever tries to influence what is written on this site in anyway , even if it is a criticism of a watch he is selling . He is in my humble opinion a rare person in the watch world and he has my respect .
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
(Jeg ser heller ikke håndbold.)
khbk Skrev:(Jeg ser heller ikke håndbold.)
Det gjorde jeg Icon_e_biggrin Det er jo en gammel diskusion, skal man være høflig og rose alt - ærlig eller - hensynsløs ærlig?
Har nogen i det hele taget det gyldne svar på om Oris er specielt dyrt eller ej - og om den malede rotor hjælper det - og hvad er en god pris - for den ene - eller for den helt anden person

Det er vel lidt i forskellen mellem ærlig og - hensynsløs ærlig at tingene knækker. Vi besøger jo ikke naboen der lige har fået nyt barn, og siger - hold da op han er grim vel? Vi byder heller ikke en ny urmand velkommen med, at det var da et skidt køb - og hvem ved om det i det hele taget er 100% korrekt.
Et Oris - feks. er lidt anderledes end mange andre ure - og det er død positivt, at de ikke bare prøver at lave en kasse der ligner Rolex. Det er udstyret med en af denne verdens mest stabile arbejdsheste i maven - en 2824 - let at servicere og skaffe dele til - kasse og skive er generelt flot forarbejdet. ALT samme sandt og jo mindst lige så godt at starte et svar med, som en diskusion om gensalgspris, hvor sandheden er, at meget få ure har høj gensalgspris (Rolex, nogle Omega osv) og at det er noget med kantstensafskrivning at købe nyt (som med biler - men man starter vel heller ikke sin ekspertviden ud med at fortælle den nye ejer af en WW gulf, at han kommer til at tabe en masse penge fordi han købte som nyt)

Jo urfora skal tage de negative ting op, men selvklart skal man ha empati - og ofte er der jo masser af positivt at indlede med, også i den tråd der fører til dette. Man skal aldig gi pokker i andre menneskers glæde og følelser - ikke en gang for at få sin egen ekspertviden bragt ud
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
I nogle tråde er nævnt "watch critics". Hvem er de, hvis de stadig findes?
Hvor kan man finde deres reviews?
hannover_dk Skrev:
khbk Skrev:(Jeg ser heller ikke håndbold.)
Det gjorde jeg Icon_e_biggrin Det er jo en gammel diskusion, skal man være høflig og rose alt - ærlig eller - hensynsløs ærlig?
Har nogen i det hele taget det gyldne svar på om Oris er specielt dyrt eller ej - og om den malede rotor hjælper det - og hvad er en god pris - for den ene - eller for den helt anden person

Det er vel lidt i forskellen mellem ærlig og - hensynsløs ærlig at tingene knækker. Vi besøger jo ikke naboen der lige har fået nyt barn, og siger - hold da op han er grim vel? Vi byder heller ikke en ny urmand velkommen med, at det var da et skidt køb - og hvem ved om det i det hele taget er 100% korrekt.
Et Oris - feks. er lidt anderledes end mange andre ure - og det er død positivt, at de ikke bare prøver at lave en kasse der ligner Rolex. Det er udstyret med en af denne verdens mest stabile arbejdsheste i maven - en 2824 - let at servicere og skaffe dele til - kasse og skive er generelt flot forarbejdet. ALT samme sandt og jo mindst lige så godt at starte et svar med, som en diskusion om gensalgspris, hvor sandheden er, at meget få ure har høj gensalgspris (Rolex, nogle Omega osv) og at det er noget med kantstensafskrivning at købe nyt (som med biler - men man starter vel heller ikke sin ekspertviden ud med at fortælle den nye ejer af en WW gulf, at han kommer til at tabe en masse penge fordi han købte som nyt)

Jo urfora skal tage de negative ting op, men selvklart skal man ha empati - og ofte er der jo masser af positivt at indlede med, også i den tråd der fører til dette. Man skal aldig gi pokker i andre menneskers glæde og følelser - ikke en gang for at få sin egen ekspertviden bragt ud
vh

Det virker meget gennemtænkt det du skriver her hannover!! Det kan jeg godt slutte op om!
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Det er jeg også meget enig i - det hanover skriver - med den tilføjelse at når nogen har behov for ustanseligt at gøre opmærksom på at de er ærlige kan det insinuere at det er alle de andre ikke. Jeg finder det særdeles ubehageligt at blive påduttet at være uærlig elller for den sags skyld få skudt i skoene at ens bidrag i debatten skulle være påvirket af at man sælger et ur i ny og næ.

Jeg ved af erfaring at denne debat er ret umulig og undrer mig over at den endnu engang skal op at vende, men ok så gør vi det igen igen igen.

vh Baun
Jeg kan godt efterspørge en omtale af tekniske detaljer og løsninger, som gør et ur "bedre", end blot en konstatering af at nogle ure er bedre til at holde prisen end andre.
Jeg tror Willy mener det han skriver posetivt og for at hjælpe. Dog er det ikke alle der går lige så meget op i gensalgs værdi som ham.
Man skal passe MEGET på når man peger fingre af nogle brugere for kun at skrive ting med salg i øje. Der findes jo flest ærlige og pæne mennesker, trods alt.
Det er lidt en storm i et glas vand, og reelt er problemet med private sælgere slet ikke et problem her på siden.
Selfølgelig skal man passe på ikke at købe katten i sækken, men bare fordi der ikke lige står Rolex-IWC-Omega uden på kassen, kan uret stadig godt være en super god deal, og uden nogle tab i et videresalg.
I think you have all misunderstood the point . I am writing to help new users on this site . And Baun maybe this subject as been raised before and it does not please you . But for many others it can be a helping hand in choosing their next watch . Or do you believe that new users read all the old posts when they join a site ? Do not think so much about yourself but others is my point here .

And John why mention Oris or any brand ? Is it because we recently discussed Oris in another thread ? What i am writing here as got nothing to do with that at all .

I wish you all could keep to the subject i wrote about and comment on it . Some of us forget sometimes that we have many new users on this site who do not understand or remember what as been discussed in the past .

If we want new people to join this blogg , we have to give them something of intrest to read
and talk about . We are not i hope a old boys club where a few old members try to dictate what we should or should not say . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
willy Skrev:And John why mention Oris or any brand ? Is it because we recently discussed Oris in another thread ? What i am writing here as got nothing to do with that at all .

I wish you all could keep to the subject i wrote about and comment on it . Some of us forget sometimes that we have many new users on this site who do not understand or remember what as been discussed in the past .

If we want new people to join this blogg , we have to give them something of intrest to read
and talk about . We are not i hope a old boys club where a few old members try to dictate what we should or should not say . Willy
well if not to you - then to me it is an illustration

willy Skrev:I wish you all could keep to the subject i wrote about and comment on it . Some of us forget sometimes that we have many new users on this site who do not understand or remember what as been discussed in the past .

I keep to the subject - you just don´t like it - and I am sure you want new people to join, but you lack empathic understanding to a degree that is scaring, and have major problems appreciating other blog-writers way of seeing things - believing you are just about the only honest man on the "blog" and fighting a war on the evil watch-industry, stealing money out of the working-class people’s pockets
For what it is worth - I do however appreciate your comments in general - but I do not think you can get a good block without empatich understanding combined with knowledge of watches, and I do not believe there is all those "absoltes" about the best watch buy - Thanks God a lot boils down to taste and personal preferences, and not necesarilly to durability and second hand value
best regards John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)