Købskontrakt
Hej,

Jeg har søgt forummet igennem - samt internettet - efter en købskontrakt af en slags ved privat handel. Men har ikke fundet noget. Er der nogen der ligger inde med en skabelon eller lignende?

Det er den altid irriterende "forsikringsmand", som vil have det.

Fortsat god weekend til alle!

/Kjær
Svar
Jeg plejer at skrive mit navn og adresse, urets detaljer ( mærke, model, cal, serienummer, årgang, ref, m.m.) og købers navn og adresse.
Skriver sted og dato i toppen og underskriver i bunden.
Alt skrevet i hånden, vel at mærke.
Svar
Det samme som Dweller, altid bare i hånden.
Svar
Og det har været tilstrækkeligt?
Svar
Jeps Icon_e_smile
Svar
kristofferJ Skrev:Jeps Icon_e_smile
og jeps Icon_e_biggrin
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Bare en ide, kunne der blive lavet en kontrakt der kan downloades her fra sitet, uden at Vintageure.dk kommer til hæfte på nogen måde, så ville det vel være en måde at hjælpe folk på, og der kunne være en reklameværdi for sitet... Icon_e_biggrin
Er der nogen der ved hvordan den skal strikkes sammen, så det også gælder juridisk???
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Prøv at skriv til Pbr, han er vist jurist.
Svar
kristofferJ Skrev:Prøv at skriv til Pbr, han er vist jurist.

Det er korrekt og det er bestemt noget, som vi evt. kan drøfte med Bjarne.

Jeg har dog én betænkelighed - hvis forum lægger en købekontrakt ud til alles brug, så fremstår den som "blåstemplet" af forum og/eller Bjarne (hvilket vel er det samme) og hvis nu en handel går i kludder og én af parterne mener, at det skyldes en dårligt udformet kontrakt, så ser jeg et problem deri.

Ikke så meget måske rent juridisk - det kan man nok skrive sig ud af, ved at tage et forbehold om, at kontrakten benyttes på eget ansvar. Men jeg kan personligt godt være bekymret over, om det kan stille forum i et dårligt lys (uanset berettigelse).

Men jeg vil sige, at det må være en afvejning, som Bjarne skal tage Icon_e_smile
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Kan man ikke bare lave en helt neutral pdf-fil uden navne eller noget på. Som de to parter bare kunne udskrive og sætte deres eget data ind i?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)