Svar: 31
Tråde: 7
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
kunne bruge lidt gode råd om mit gamle Rolex, som trænger til service. Hvis man ikke sender et Rolex til Klarlund, hvilken urmager på Sjælland kan så anbefales? Lænken på uret er skifte til en nyere model tilbage i 1980, men den er nu temmelig slidt. Kan sådan en lænke renoveres eller er det "byt til nyt". Fandt et temmelig skræmmende indlæg på internettet om en meget slidt sub lænke, men det fremgår ikke af historien om den kunne reddes. Er der erfaring med rep/renovering af lænker?
på forhånd tak
Jan
•
Svar: 1,295
Tråde: 46
Modtaget Likes: 437 i 147 svar
Givet Likes: 185
beechcraft Skrev:kunne bruge lidt gode råd om mit gamle Rolex, som trænger til service. Hvis man ikke sender et Rolex til Klarlund, hvilken urmager på Sjælland kan så anbefales? Lænken på uret er skifte til en nyere model tilbage i 1980, men den er nu temmelig slidt. Kan sådan en lænke renoveres eller er det "byt til nyt". Fandt et temmelig skræmmende indlæg på internettet om en meget slidt sub lænke, men det fremgår ikke af historien om den kunne reddes. Er der erfaring med rep/renovering af lænker?
på forhånd tak
Jan
Hmm. Ja, måske Kronos. Jeg kender ikke så meget til andre urmagere på sjælland indenfor Rolex. En del Rolexsælgere sender selv urerne til Klarlund eller en anden AD i udlandet. Tyskland er blevet brugt for en Rolexforhandler her i landet.
Hvis Kronos ikke kan udføre service på dit ur, find en anden vintageforhandler, ellers tag den til Klarlund. Jeg ved også at Rolexforhandler Ragnar i Odense er billigere end Klarlund, og også gør et godt arbejde. Dit ur er jo et dyrt ur så jeg kunne godt forstille mig at det ender hos en AD Rolexforhandler, men prøv evt. et par vintageforhandlere først. Jeg har ikke set meget slidte lænker blevet renoveret. Men en i stål er ikke så dyr ift en guld/stål som der skrives om i en anden tråd. Alt i alt er en ny lænke og service ikke billigt, men uret i sig selv koster jo også en del penge, så det kan godt være givet godt ud. En brugt lænke skulle heller ikke være supervanskelig at finde. Mener at Bjarne fra "My Watch" har haft 1 eller 2 til salg. Prøv at kontakte ham.
VH
Nicholas
•
Stenstrup Skrev:beechcraft Skrev:kunne bruge lidt gode råd om mit gamle Rolex, som trænger til service. Hvis man ikke sender et Rolex til Klarlund, hvilken urmager på Sjælland kan så anbefales? Lænken på uret er skifte til en nyere model tilbage i 1980, men den er nu temmelig slidt. Kan sådan en lænke renoveres eller er det "byt til nyt". Fandt et temmelig skræmmende indlæg på internettet om en meget slidt sub lænke, men det fremgår ikke af historien om den kunne reddes. Er der erfaring med rep/renovering af lænker?
på forhånd tak
Jan
Hmm. Ja, måske Kronos. Jeg kender ikke så meget til andre urmagere på sjælland indenfor Rolex. En del Rolexsælgere sender selv urerne til Klarlund eller en anden AD i udlandet. Tyskland er blevet brugt for en Rolexforhandler her i landet.
Hvis Kronos ikke kan udføre service på dit ur, find en anden vintageforhandler, ellers tag den til Klarlund. Jeg ved også at Rolexforhandler Ragnar i Odense er billigere end Klarlund, og også gør et godt arbejde. Dit ur er jo et dyrt ur så jeg kunne godt forstille mig at det ender hos en AD Rolexforhandler, men prøv evt. et par vintageforhandlere først. Jeg har ikke set meget slidte lænker blevet renoveret. Men en i stål er ikke så dyr ift en guld/stål som der skrives om i en anden tråd. Alt i alt er en ny lænke og service ikke billigt, men uret i sig selv koster jo også en del penge, så det kan godt være givet godt ud. En brugt lænke skulle heller ikke være supervanskelig at finde. Mener at Bjarne fra "My Watch" har haft 1 eller 2 til salg. Prøv at kontakte ham.
VH
Nicholas
Tak for dit svar Nicholas, jeg har pt. et gammelt Omega hos urmager Bo Mølbak ( se evt. Min tråd om uret under Omega, bare kig efter mit brugernavn), hvis det bliver et godt resultat kunne han måske være en mulighed?Jeg er ikke super fokuseret på at uret skal til en "AD" bare for et periodisk service og jeg skal ikke have gjort noget kosmetisk ved urkasse, eller lænke. Et ur fra 1966, må gerne ligne et 47 år gammelt ur ( fedtsugning, silikone og botox pynter kun på ældre kvinder  ). Lænken er ikke slidt helt i stykker, men er strukket lidt. Egenligt er lænken super komfortabel, men noget slidt i sidste led mellem den "massive" lænke og spændet og det skal der kigges på.
Jeg poster nogle billede af den "gamle kælling" på et eller andet tidspunkt.
// Jan
•
Svar: 1,295
Tråde: 46
Modtaget Likes: 437 i 147 svar
Givet Likes: 185
Tak for dit svar Nicholas, jeg har pt. et gammelt Omega hos urmager Bo Mølbak ( se evt. Min tråd om uret under Omega, bare kig efter mit brugernavn), hvis det bliver et godt resultat kunne han måske være en mulighed?Jeg er ikke super fokuseret på at uret skal til en "AD" bare for et periodisk service og jeg skal ikke have gjort noget kosmetisk ved urkasse, eller lænke. Et ur fra 1966, må gerne ligne et 47 år gammelt ur ( fedtsugning, silikone og botox pynter kun på ældre kvinder  ). Lænken er ikke slidt helt i stykker, men er strukket lidt. Egenligt er lænken super komfortabel, men noget slidt i sidste led mellem den "massive" lænke og spændet og det skal der kigges på.
Jeg poster nogle billede af den "gamle kælling" på et eller andet tidspunkt.
// Jan[/quote]
Ok Jan. Det lød som om uret var i meget elendig forfatning men hvis ikke kan Mølbak, som også anbefales herinde, ordne det vil jeg formode.
Jeg glæder mig til at se billeder af dit ur før og efter "operationen" 
Nicholas
•
Svar: 1,053
Tråde: 42
Jeg mener at have hørt at det er blevet svært at skaffe dele hvis man ikke er aut Rolex service center. Mit 5513 røg til Klarlund, og jeg bad dem om ikke at polere det. Men de tager noget mere for deres service...
•
Len Skrev:Jeg mener at have hørt at det er blevet svært at skaffe dele hvis man ikke er aut Rolex service center. Mit 5513 røg til Klarlund, og jeg bad dem om ikke at polere det. Men de tager noget mere for deres service...
Ja 4000,- ++ er hvad jeg har hørt. Jeg har brugt Klarlund et par gange eller 3 , men det er eftehånden optrækkeri. Selvfølgelig kan man omregne det til værkstedstimepris og man få jo ikke lavet meget gammel bil for 400,- i timen. Uden at vide noget som helst om hvor lang tid de bruger på et service, så må det nok ikke være mere end 7 - 10 timer for at hænge sammen. Kan faktisk ikke huske om glasset bliver skiftet eller poleret, ved Klarlund eftersyn??
// jan
•
Svar: 1,094
Tråde: 151
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
beechcraft Skrev:Len Skrev:Jeg mener at have hørt at det er blevet svært at skaffe dele hvis man ikke er aut Rolex service center. Mit 5513 røg til Klarlund, og jeg bad dem om ikke at polere det. Men de tager noget mere for deres service...
Ja 4000,- ++ er hvad jeg har hørt. Jeg har brugt Klarlund et par gange eller 3 , men det er eftehånden optrækkeri. Selvfølgelig kan man omregne det til værkstedstimepris og man få jo ikke lavet meget gammel bil for 400,- i timen. Uden at vide noget som helst om hvor lang tid de bruger på et service, så må det nok ikke være mere end 7 - 10 timer for at hænge sammen. Kan faktisk ikke huske om glasset bliver skiftet eller poleret, ved Klarlund eftersyn??
// jan
Tja Beechcraft
Som gammel A-pilot husker jeg også de priser som jeg syntes var optrækkerri for et eftersyn af fly  - Men alt er jo relativt.
Skal der bruges stumper kommer du ikke uden om de autoriserede værksteder, stumperne der er ofte billigere end hvis et uautoriseret værksted skal finde stumperne, og så er det som regel på lager ved den autoriserede hvor andre ofte skal bruger uger for at få en stump hjem.
Men der er jo også Jyske Rolex forhandlere, så hvorfor ikke evt. prøve at spørge en af dem.
•
Ja Bjarne, legetøj og ure er dyrt bekendskab. Jeg er heller ikke sikker på, at optrækkeri er det helt rigtige udtryk, at bruge i forbindelse med Klarlunds priser. Nu bruger du jo selv erfaringen fra luftfart og her - er jo regler som "forhindre" at uautoriserede mekanikere piller ved flyene. Men selv dette "monopol" har ikke drevet værkstedstimepriserne i nærheden af priserne hos autoriserede bilværksteder. Af samme grund vælger mange bilejere, at bruge uautoriserede værksteder og de fleste gange til stor tilfredshed. Nu er det vel et kendt fænomen, at den gode mekaniker, eller det gode værksted bliver anbefalet "mund til mund" , eller hedder det "mund til øre" ?? Netop denne anbefaling af den "gode mekaniker" i form af en urmager har jeg eftersøgt. Jeg er klar over at det ikke nødvendigvis er uproblematisk, hvis der skal bruges reservedele, men den tid den sorg.
Jylland er et godt bud, men jeg vil helst kunne se min urmager i øjnene.....
Tak for dit indlæg.
// Jan
•
Svar: 1,053
Tråde: 42
Klarlunds pris er incl glas (kun plexi modeller) og evt skift af krone.
•
Len Skrev:Klarlunds pris er incl glas (kun plexi modeller) og evt skift af krone.
Tak for informationen Hans Henrik.
Jeg må vurdere om det blive Klarlund igen....
// Jan
•
|