Svar: 6
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Har en efterhånden noget slidt lænke der kræver omsorg, men hvad er løsningen og prisen for denne behandling!?!
Kan denne renoveres, ny lænke eller byt til nyt hvad angår uret!?!
Låsen/uret er af ældre dato hvor der ikke er guld på låsen og splithul i horn.
•
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
RasmusC Skrev:Har en efterhånden noget slidt lænke der kræver omsorg, men hvad er løsningen og prisen for denne behandling!?!
Selvom det ikke er meget hjælp på en slidt lænke kan jeg fortælle at uden at kende den nøjagtige pris på sådan en G/S oyster lænke så vil en ny hos Klarlund sikkert koste i nærheden af 20k og så er den mulighed jo ligesom lukket!
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•
Svar: 1,295
Tråde: 46
Modtaget Likes: 437 i 147 svar
Givet Likes: 185
RasmusC Skrev:Har en efterhånden noget slidt lænke der kræver omsorg, men hvad er løsningen og prisen for denne behandling!?!
Der kun en ting at gøre og det er at tage den til en AD og derefter evt en Uautoseret dealer. Så kan du finde ud af en pris, for som nævn er en ny uhyggeligt dyr, men det er også muligt, at du kan finde en brugt god en til 5.000 - 9.000 kr.
VH
Nicholas
•
Tak, har i kendskab til hvem der måske kan være behjælpelig med en brugt?
Rasmus
•
RasmusC Skrev:Tak, har i kendskab til hvem der måske kan være behjælpelig med en brugt?
Rasmus
Prøv at spørg Bjarne og de andre, der sælger ure på dette forum, samt skriv dig op på timezone på salescorner og hold øje med e-bay.com osv.
Nem er den ikke at skaffe, men den er dog ikke så svær som en lænke til Oyster Quartzmodellerne.
Jeg foreslår at du kører dirkete til en urmager og hører om de kan lave den for dig.
VH
Nicholas
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Hej Rasmus og velkommen til.
Der findes ikke nogen som restaurerer Rolex-lænker.
Grund til dette er at når lænken er løs, har ledene blivet slidt og... that´s it.
Jeg ved at der findes én (ældre) sælgere fra Vestjylland som påstår at han får "lænkerne restaureret i Italien". Det får han ikke, men som du efter lidt brugen af Google sikkert har fundet ud, en aftermarket lænke koster ikke en formue. Og når man overfør den op-shined ægte låse og evt. endestykkerne, er der mange som tror at lænken har været "renoveret i Italien".
Så vidt jeg ved, er det - stort set - kun Rolex som kan restaurere lænken og det sker mega-sjældent (pga. prisen), når sleve klokken og tilhørende lænke har astronomisk historisk- eller samlerværdi.
Men - er du ikke überfølsomt, har du lige fået fiffet, hvad du kan gøre... En G/S aftermarket Oysterlænke koster alt muligt fra ca $ 300 til $ 500 (stål og 18 kt guld).
Held og lykke med projekten - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Har tidligere været i kontakt med den "italienske" løsning og takkede nej, det virkede for let købt, er glad for den beslutning nu.
Aftermarket løsning anser jeg som no-go, så kunne jeg ret beset blot erhverve en kopi af hele klokken, men tak for dit input.
Vil forsøge at kontakte de herinde der er blevet anbefalet og så søge på de henviste steder.
Skulle der sidde en med en lænke i overskud, i skrivende stund, er i velkommen til at kontakte mig.
Alternativt kan det være at jeg skulle forsøge en byttehandel, til en nyere 16613.
De bedste hilsner
Rasmus
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Og så lige et follow-up spørgsmål: Hvor hurtigt bliver en G/S oysterlænke slidt? Jeg har jo omkring en håndfuld ure, jeg i praksis skifter mellem, deriblandt netop en 16613, og det er nok den, der får mest armtid, selvom det nok er nogenlunde jævnt fordelt. Hvis man tænker sig en G/S oyster i dagligt brug (ikke "hårdt" arbejde) - vil den så holde 5 år eller 20 år?
RasmusC - du kan måske svare, hvor meget dit er blevet brugt, siden det nu er tid?
/Bjørn.
•
bjorn_e58 Skrev:Og så lige et follow-up spørgsmål: Hvor hurtigt bliver en G/S oysterlænke slidt? Jeg har jo omkring en håndfuld ure, jeg i praksis skifter mellem, deriblandt netop en 16613, og det er nok den, der får mest armtid, selvom det nok er nogenlunde jævnt fordelt. Hvis man tænker sig en G/S oyster i dagligt brug (ikke "hårdt" arbejde) - vil den så holde 5 år eller 20 år?
RasmusC - du kan måske svare, hvor meget dit er blevet brugt, siden det nu er tid?
/Bjørn.
Jeg ved ikke hvor længe Rasmus har gået med sit og det får vi måske snart svar på. Men jeg hører at de fleste går med deres lænker i konstant brug i 20 - 30 år. I den tid kan låsen måske svigte lidt og så fås en ny lås eller en justering ved clapslucks, så de burde jo alt i alt holde næsten ens hele voksenliv fra nyt af. De, jeg kender til, (2. stk), har skiftet lænke når de har smadret den ved et færdesluheld eller især på motorcykel. Men ser vi bort fra det kan de sagens gås med i 20 - 30 år.
VH
Nicholas
•
Uret har været i familien i mange år og blev, da jeg fik det, brugt konstant af undertegnede i alle tænkelige situationer i såvel hårdt arbejde som dress.
Der gik desværre nogle år før jeg fik købt et "pingo" til arbejdsbrug.
Bemærkede ikke hvor slidt det var da jeg tog det i brug, var mere betaget over at mit drømme ur endelig sad på min arm. Kan desværre ikke belyse sagen bedre.
Det værste ved slitagen er at det nu "rasler" meget, hvilket har ødelagt en del af fornøjelsen ved at bruge det.
Jeg skal forsøge at tage nogle billeder af lænken, ved først givende lejlighed.
Rasmus
•
|