Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
willy Skrev:Those Omega caliber 5xxx must be exceptional calibers Per . Why do they always change something that reliable ? It is not always that new is better
But i think things were generaly built better in the old days . That is why you get so much real handwork in a vintage watch compaired to a new costing the same . Willy
Jeg er ret sikker på at de var for dyre at fremstille. Formodentlig har man ikke kunnet automatisere fremstillingen nok til at få prisen ned. Jeg er ikke i tvivl om at caliber 56x er de bedste automatiske værker Omega har lavet. Og at 30 mm værkerne 26x og 28x er de bedste manuelle værker de har lavet.
VH Baun
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
jep de var alt for dyre at producere - og så i kamp med japser kvarts - no way - og selvom 1000 (nå ja den første var vel tæt på en ulykke) og 1100 serien vel fungere, så har de i alle fald ikke 5xx + 7xx seriens skønhed. Så kom den lange periode med 2892, vel hæderligt, men ikke rigtigt omega værdigt - og nu igen inhouse - som vi så må håbe finder sin plads og kører derudaf Min 8900 kører skønt på 3 år i alle fald.
Lidt samme med 321 speedy som jo ikke blev taget ud, fordi den ikke var smuk og fungerede, men fordi en cam switched var både klart billigere at både bygge og servicere - men ikke nær så smuk, i mine simple øjne - funktionen er vel ret ok dog.
Der er jo lidt der at ure adskiller sig fra meget andet - de var mindst lige så gode generelt set i halvtresserne som de er idag - på i alle fald rigtigt mange områder - og de holdt. Der er vel sket lidt med smøring og højere hastigheder, men værkerne i dag er ikke de mile over hakvtresserværkerne, som man oplever med biler og mobil telefonen osv
vh
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
+ 1 . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•