FaceBook - en døgnflue eller en keeper? - sig noget!
Tio Malo Skrev:Mere det, at de stiller nogle store platforme til rådighed for alle og gør det nemt for dem som ikke kender til sprogbruget (de lavere sociale / kulturelle / uddannelsesmæssige lag) at ytre sig frit - og fremfor alt nemt.
Aber doch - DE (som ikke kender til sprogbruget) - ikke DEM. Det er jo: De mennesker eller folk eller lavere sociale lag og ikke: Dem lavere sociale lag - Aber doch für eine Gesicht Buch Sprache Se hvad Google translate får ud af det med Gesicht Buch Sprache: פּנים בוך שפּראַך og lad mig åbent erkende, at jeg ikke selv aner hvad oversættelsen siger - måske gør du big brother John - som jeg i den grad har respekt for - så bare for sjov: lol: Sorry
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Noble navnebroder Hannova, evnen for at bruge sproget og det at man er dømt for at bruge cirkusdansk har som sådant intet med hinanden at gøre.
Dette ved du, John, oder... ? (og derfor, jeg fattede ikke helt din vitsens punch line)
Min motto: Hellere otte sprog med accent end kun én eller to grammatisk perfekt. Icon_e_wink
John

PS, @ Mikael, de som er klogere end os, dvs. mediaforskere, understreger netop den sociale medias uoverskuelighed og "big brother aktige" samlen af og handlen med info. Mest samlet for kommercielt brug (men absolut også for overvogning, hvis og når situationen kræver det).
Du kan ikke (som privatperson) købe dig til reklamefri version af div. sociale media, søgemaskiner mm. fordi, din information og du, som mål for annoncering, er mere værd i kroner og øre end det, du evt. skulle betale i kontingent...
Når annerkendte mediaforskere i offentligheden anbefaller at man helst skulle lade være, og hvis man skal, så bruge falske- / aliaskontoer, ved man helt uden ph.d. i sociologi / andet relevant, hvad klokken er slået... Dette in mente, når nogen næste gang påstår at FB osv. er "gratis" Icon_e_smile
Men, man kan jo altid vælge at være ligeglæd.

Ude og kælke, væk fra skærmen, hele bandet ! Solen skinner.
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
We live on average 60-80 years . We could use a big amount of the time we have learnig about the world we live in . And die never having known the truth because the world changes quicker than we can think . We are basicly flock animals , and anyone who thinks differently than the flock must fight to get new ideas accepted . But by the time they become accepted they are no longer relevant because the world as changed . Putting it simply YOU CANNOT FUCKING WIN . Icon_e_biggrin Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Hurra for de gratis glæder og FB.er gratis! jeg ved godt at der er reklamer på FB. men de kommer aldrig til at koste mig penge,
jeg er forlængst blevet total reklammedøv, og der er vel heller ikke flere reklamer der, end i dagens avis

Langeland.
Svar
Jeg får mere og mere lyst til at få en profil på FB. Mine børn på 14 og 18 fraråder det dog! Icon_e_sad
De vil i hvert fald under ingen omstændigheder være "ven" med mig!
Foreløbig "nøjes" jeg nok med diverse urfora! Der kan man da få sig et "like" i ny og næ.
Hvis mine børn ikke var på FB, ville jeg nok være bekymret.
Svar
langeland Skrev:Hurra for de gratis glæder og FB.er gratis! jeg ved godt at der er reklamer på FB. men de kommer aldrig til at koste mig penge,
jeg er forlængst blevet total reklammedøv, og der er vel heller ikke flere reklamer der, end i dagens avis

Langeland.
Præcis - og helt som at jeg langt fra læser alle de sorte bogstaver i dagens avis, så læsere jeg ikke alle indlæg på facebook - og ja - reklamerne hopper jeg også lystigt forbi. Jeg kommunikerer lystigt med så forskellige typer som PBR, Nicolai Klingenberg, mine unger og svirgerdøtre - Pia Tafdrup fortæller om oplæsninger og byder ind, Ole Blegvad får en med kulturen og politiken - mine Kina medarbejdere viser deres børn, kusinen jeg ikke har set i 6 år har fundet en sød mand og købt hus og indretter orangeri, jeg ville ikke vide det, var det ikke for nettet, familien er stor og spredt.

Så er der alt det som jeg ikke gider læse, og helt som i avisen hopper lystigt forbi, og jeg har da endnu ikke set en regning for det, så mon det er værre end Irma pigen i lysreklamen over søerne, hun er sikkert heller ikke gratis mere.
Jeg kan sagtens være nervøs ved mange menneskers måde at bruge - og måske lade sig misbruge på facebook, men faktisk ikke for mig selv
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg har ikke (orket) at læse hele tråden....så beklager hvis jeg skriver noget der er skrevet før, men man må jo stille sig spørgsmålet: Hvad lever Facebok egentligt af??? Jo, de lever af den (så vidt jeg husker) højre side af skærmen når du er "på"....her er nemlig det der i "gamle" dage hed bannerreklamer!! Og dem har FB solgt til nogle firmaer og så ligger der programmer som efter noget tid kan finde ud af hvad du interesserer dig for og målrette reklamerne til DIG.....og det er noget l*** mener jeg!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)