Svar: 1,738
Tråde: 32
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
Jooooh, så FIK jeg et "nyt" ur, foræret.
Det er jo ikke så dårligt, og så med sådan en skive der er da betagende, billedet er taget uden glas for at slippe for reflekser og kamera der stiller skarpt på noget man alligevel ikke kan se...glasset....
Viserne skal lige poleres så de står flot, værket skal selvfølgelig have den store tur, vinder 30 minutter på ca 4 timer så det har lidt travlt, men det skal nok komme i orden...
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900
Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/
Mvh
Lars
•
Svar: 1,772
Tråde: 299
Modtaget Likes: 51 i 38 svar
Givet Likes: 27
Te lyk!!
Selv om det ikke er et Omega er det nu ret flot, især skiven.
Gad vide hvor gammelt det er, har Tissot styr på serienumre som Omega, så man kan bestemme alderen?
Har det stødsikring?
Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
•
Svar: 596
Tråde: 42
Modtaget Likes: 41 i 21 svar
Givet Likes: 0
TDN Skrev:Te lyk!!
Selv om det ikke er et Omega er det nu ret flot, især skiven.
Gad vide hvor gammelt det er, har Tissot styr på serienumre som Omega, så man kan bestemme alderen?
Har det stødsikring?
Mvh. Thomas
Tissot havde serienumre paa vaerket indtil 1983.
http://forums.watchuseek.com/f11/hello-n...l#poststop
Meget flot! Dette design med det "gamle" Tissot-logo er jo netop blevet brugt igen af Tissot, paa et af deres "Vintage models".
Skift ur, når du står op!
•
Hej Oluf.
Først sort tak for listen, det er fra 1942, det har nr: 12xxxxx
TDN. ja det er stødsikret, men ikke med en siklring jeg kender  den hedder
Shock-Resist, tror den kan minde lidt om den Citizen bruger i dag, men absolut ikke magen til. Bliver sjov at skille det ad og se hvordan den så virker, sandsynligvis lidt hen alla Incabloc og KIF, men beskrivelsen af den lyder underlig... stenhul i en spiral, dæksten i fjeder, og det er det. Nok svær at beskrive og forklare uden billeder, men ihvertfald en tidlig form for stødsikring.
Så tak for hjælpen Oluf...  med alderen, jeg havde tippet den til 1948-1955 så det var jo ikke helt galt.
En lille sjov ting, uret er fra dengang hvor man brugte blypakninger til at gøre dem tætte med og den er intakt endnu. Tror det er en lille "guldgrube" der er faldet ned i min turban... 
Bliver ihvert fald svært at finde et ur fra den tid der er mere originalt i alle ting. Skulle lige være garantibevis og æske...
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
John Rusel 1819-1900
Mvh
Lars
•
Ja, det var saa lidt... listen findes oprindeligt i en tyk bog, udgivet til Tissot's 150 aars jubilaeum. Meningen var dog, at Du betaler for infomationen - med mere billeder  .
Det er da endda en staalkasse!? Hvis man nu taenker paa, hvordan skiven paa de fleste Omegaer fra den tid seer ud...
•
Svar: 455
Tråde: 121
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
det ligner nu en chrom-kasse, men jeg kan tage fejl
•
Svar: 1,295
Tråde: 46
Modtaget Likes: 437 i 147 svar
Givet Likes: 185
Oluf.
Du skal få dit billed-behov dækket, men der går nok lidt tid da jeg er igang med en Omega 321, der trækker lidt tænder ud. Til dem der kommer til Den gamle By på søndag, kan de få en power point fremvisning af projektet, så vidt som jeg nu er nået til den tid.
Med hensyn til at få reservedele til Tissot-uret ligger det nok temmelig svært, (glas er bare et standardglas) men det ser umiddelbart ikke ud til at det mangle noget, det at uret ikke går så godt er spiralens anden omgang der gik imod rokkeren, så vinder urene helt vildt. Det skulle være til at justere og så forventer jeg at uret burde kunne komme ned under 10 sek/døgnet
Og ja Jan, det er en crom kasse, men stort set ikke slidt igennem, andet end et enkelt sted på bagsiden af et af hornene, så det kan jeg godt acceptere, når skiven er fejlfri...
Skal jo huske på at jeg fik uret foræret...  så stiller jeg altså ikke de store krav, når det har DEN skive. Viserne kan jo poleres op så de står som nye, kassen vil jeg ikke gøre noget ved....det er det der med at fjerne materiale på urene....  Og når jeg får taget billeder af værket før og efter vil I se at skruerne er fejlfri, ingen knækkede kærve. Det er ellers temmelig sjældent i et ur med den alder og den kvalitet, ikke noget urmagere generelt passer særlig godt på med. I de "lidt billigere" ure. Nok defor jeg er lidt ekstra glad for det.
John Rusel 1819-1900
Mvh
Lars
•
Naa, nu havde jeg lige begyndt med et svar til Camaro, men Du har da lige naaet at skrive selv
jeg havde ikke regnet med Chrom, fordi den jo egentlig giver en haardere overflade end staal (mener jeg), og man kan se diverse revner og rifter. Men det er ogsaa fuldstaendig ligemeget. Saa skynd dig da med den der alverdens 321...
•
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
Hej Lars,
Tillykke med den gamle Tissot klokke!
Jeg har faktisk et enkelt Tissot ur - nemlig det ur min far i sin tid fik i konfirmationsgave!
- Et Tissot seastar seven der går fint stadigvæk - dog får det aldrig armtid pga. størrelsen!
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•
|