Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,347
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Det er super flot ja, men jeg har svært ved at se det rå. Måske jeg ikke helt forstår ordet rå på samme måde som andre.
Rå, når man taler ur er: sort, kantet, stort, groft, uelegant, ....
Elegant er guld, Hvidt, finepoleringer, fine detaljer, ikke for stort og dressy....
Der er i hvert fald mange ure der er meget mere rå, men det har karakter og også et lidt unikt IWC design synes jeg.
VH Baun
•
Svar: 696
Tråde: 31
Modtaget Likes: 43 i 24 svar
Givet Likes: 92
Jeg syntes ikke man kan sige IWC forlader toolstilen med 40mm udgaven. Faktisk er det så vidt jeg kan læse faktisk det eneste ur i den nye serie der ikke er har glasbagkasse, og dermed rent faktisk er antimagnetisk. Hvad siger WR ratingen? 20 bar?
Det er fedt, jeg vil ha'! Hvad bliver prisen 30k'ish?
Lever i min egen lille dykkerklokke..
•
Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,347
Peterkaa Skrev:Jeg syntes ikke man kan sige IWC forlader toolstilen med 40mm udgaven.
Det er måske bare skiven, der snyder - der er lidt meget moderne Omega DeVille over den ............ på den gode måde !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 777
Tråde: 45
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
De keramiske modeller er STORE: Ingenieur Automatic AMG Black Series Ceramic 46 mm x 14.5 mm
JK
•
Peterkaa Skrev:Hvad bliver prisen 30k'ish?
Det er nok for optimistisk med lænke. Jeg tror ikke, det kommer under 40 K.
JK
•
Svar: 696
Tråde: 31
Modtaget Likes: 43 i 24 svar
Givet Likes: 92
JK Skrev:Peterkaa Skrev:Hvad bliver prisen 30k'ish?
Det er nok for optimistisk med lænke. Jeg tror ikke, det kommer under 40 K.
JK
Tænkte bare på prisen på nuværende AT modeller, men ok lænken gør nok forskellen.
Lever i min egen lille dykkerklokke..
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
The most complicated serie produced watch in the world . And the only one . Is the IWC Destriero Scafusia , it is built on a ETA caliber .
When will people learn that it is the treatment of a caliber and the finish that makes it special . Also look at Patek or AP finish on a JLC caliber . A IWC ETA based caliber is just as good as a IWC inhouse . The only reason many brands are developing their own calibers is because ETA cannot guaranty to keep on suppling them .
It as been a tradition for maybe 100 years in the swiss watch industry to use out of house calibers . And because many new watch people do not know enough about these traditions . They quite wrongly think that inhouse is better . This is bullshit and nothing to do with the facts . Indeed IWC sell their ETA based watches as inhouse , and have done so for many many years . Just like PP - VC - AP etc etc have done with JLC calibers
Some brands do not just stick a ETA caliber in their watches and polish them on one side . And then call them inhouse . As Brietling - Omega etc etc have been doing for years.
There are real watch making brands who rebuild and finish their ETA calibers to a very high standard .
ETA have built some of the greatest calibers ever seen in the watch world . They are reliable and cheap to service . Inhouse is not always better . And it is the finish of any caliber ETA or inhouse that costs the watch buyer money . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 193
Tråde: 8
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Synes den i størrelse og udseende minder rigtig meget om ref. 3228 [url]"http://www.timeofswitzerland.com/en/IWC/Ingenieur/3228-01" o
nclick="window.open(this.href);return false;">http://www.timeofswitzerland.com/en/IWC ... ur/3228-01[/url] Så nogen stor nyhed er det vel ikke at IWC INGE nu kan fås i en 40 mm størrelse. Denne med cal 80110 men med glas bagkasse. Det bedste ved den nye er vel at den er en rigtig Ingenieur
•
willy Skrev:The only reason many brands are developing their own calibers is because ETA cannot guaranty to keep on suppling them .
Det er nok ikke rigtigt, at det er den eneste grund! De kunne jo bare købe værkerne hos Sellita. Mange brands har lært, at det er et salgsargument at lave in-house værker.
Ellers er jeg såmænd ikke så uenig med dig, Willy. Jeg er ikke specielt forhippet på ure med in-house værker. Jeg undrede mig bare over IWC's strategi. Nu ved vi imidlertid, at både chronograferne og de keramiske Ingenieurer får hjemmelavede værker. Så bliver der spændende at se, hvad prisniveauet kan holdes på for "entry level" modellen på 40 mm med cal. 30110.
JK
•