hannover_dk Skrev:aber doch - Ja bare bevis for at urfabrikkerne ikke lige tænker på os ur-mennesker, men bare synes det bliver da meget finere med nye viser til hr. Petersen.
Håber du kan få de gamle tilbage - det er en uskik, både hos Rolex og Omega og vel andre, at de mener der skal skiftes sådanne ting ved et service, uden at høre ejeren.
Tænk hvor mange Rolex der går rundt med nye visere uden tritium, alt sammen med venligst fra fabrikken men - aber doch
Udbruddet, ”aber doch”, er også dækkende for min undren over fabrikkernes monomane tankegang om, (altid) at bestræbe sig på, at få gammelt ur til at se ”nyt” ud.
Det ligger åbenbart fabrikkerne fjernt, at der er mennesker, der påskønner et gammelt urs autenticitet, og i den forbindelse, at det
netop ikke ser nyt ud.
Ved Loncar’s beretning, kan jeg ikke lade være med et tilbageblik (
Købe ur i Brasilien? ), hvor du købte en lille fin kaliber 381 sag i Brasilien, hvorefter alle systemer og ”væsener” gik i højeste alarmberedskab.
Indkøbet af det ur (fra 1947), medførte, at det (april) henvistes til: ”Task Force Varemærkeforfalskning” …
Og som de skrev: "......vil bestræbe os på at på begynde sagsbehandlingen om en måned", og henviser i øvrigt til RÅDETS FORORDNING (EF) nr. 1383/2003 af 22. 22. juli 2003: artikel 9 samt BEKENDTGØRELSE nr. 12 af 9. januar 2006 §3, stk 2.
I juni fulgte Loncar’s henvendelse til skat, om han kunne være behjælpelig med informationer, der kunne fremme behandlingen.
Men nej – uret var sandelig sendt til patent advokaterne, Buddeschou for nærmere undersøgelse af sagen.
En henvendelse til Buddeschou, medførte svaret, at de havde sandelig ikke modtaget noget ur.
Det udviklede sig helt bibelsk, ”Thi den en hånd vide ikke hvad den anden gøre”.
… en uge senere var uret fundet og underkastet sædvanlig toldbehandling, hvilket kunne være igangsat med det samme (men det ville have været for let).
Jeg spørger mig selv (og Loncar) – har du et eller andet med systemer, væsener og store organisationer?
Med venlig hilsen - Geodoc