Bankinformationer ved fraværende/telefon bud på auktioner?
hej - long time no see

hvad er jeres erfaringer med fraværende/telefon bud på rigtige auktioner. I foråret havde jeg stor succes med et fraværende bud ved et fransk auktionshus. Jeg sendte blot en fax med navn, adresse og bud - og vupti havde jeg erhvervet mig et nydeligt ur.

da jeg her den anden dag ville placeret endnu et bud hos samme auktionshus havde de ændret proceduren, og requester nu at man ud over adresse og navn giver følgende bank informationer:

adresse på bank
navn på ens bankrådgiver (bankansvarlig for ens konto)
telefonnummer til ovenstående
ens IBAN kontonummer.

jeg tænkte: WTF - og kontaktede et andet fransk auktionshus - de ønsker præcis samme informationer Icon_e_sad
jeg har fuld tiltro til begge auktionshuse - der foregår ikke noget mystisk, og infosiden er krypteret etc., men er ovenstående bankinformationer netop ikke præcis de samme som ugandabrevene efterspørger? Har I oplevet noget lignende, og ville I give ovenstående info til f.eks. Bruun Rasmussen?

Vedr. mit fraværende bud i marts, undrede jeg mig faktisk over hvor let det var, og tænkte at de sikkert havde pænt mange problemer med folk der ikke betalte når det kom til stykket. Det er sikkert det de prøver at dæmme op for, men det er men mine/danske øjne ret sensitive informationer de efterspørger.

jeg håber på jeres feedback - ellers kan jeg jo ikke skrive om nyerhvervelser Icon_e_smile

/longbear
Svar
Du kan ikke oprette dig som kunde hos Bruun Rasmussen, hvis du ikke samtidig registrerer dit betalingskort - og de trækker for et køb med det samme.
Omega: Seamaster 300, Seamaster Polaris Titane, De Ville Prestige, Constellation Chronometer Electronic/Roamer: MST401, Searock Automatic/Longines Automatic evidenza kronograf/Fortis Flieger Automatic/Zodiac Aerospace World Time Autom./Suunto Observer
Svar
Jette - tak for hurtig feedback. kan du præciserer; er betalingskortinformationerne inc. CVC nummer?

I så fald er der vel ikke den store forskel på følsomheden af overført info til de franske auktionshuse og BR, dog med den overraskende forskel at BR kan trække penge med det samme, mens de andre vel bliver nødt til at kontakte min bank.

Bonjour mes amis français, attention aux collecteurs d'horloge danois.

/l'ours longue
Svar
Husk lige at EU-reglerne kun giver 7 dages fortrydelsesret ved fjernsalg. De 14 dage er en dansk særregel for danske hjemmesider....

Cordialement
Mikael
Svar
Alle er helt ufarlige oplysninger og ikke dem uganda og nigeria breve vil ha - de vil ha kortnummer - men selv det ville jeg ikke være bange for hos de kendte huse, som jo ofte skal ha registreret kortet.
Mere bange er jeg når de i Dhaka på et hotel lige swiper kortet ved indcheck - men det er gået godt til nu, og farligt bliver det jo først når man selv spiller med og lige giver kontrolnummer og hvad ved jeg med også
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Mikael Lange Skrev:Husk lige at EU-reglerne kun giver 7 dages fortrydelsesret ved fjernsalg. De 14 dage er en dansk særregel for danske hjemmesider....

Cordialement
Mikael

ved live auktioner tror jeg man fraskriver sig denne ret, med mindre der er tale om grov fejlbeskrivelse

@hannover
jamen så skyder jeg straks lidt info sydpå, der er nemlig noget der frister Icon_e_smile

/L
Svar
og det vil vi jo godt følge med i - når du har budt og købt - du er indem for en changre jeg ELSKER
Besøg min blog om ure!
Svar
belært af bitter erfaring, deler jeg ikke mine nuværende targets, men jeg viser gerne frem hvad jeg efterfølgende køber.

Søndag eftermiddag købte jeg nedenstående, en Junghans 88/0110, forløberen til den klassiske Junghans BUND med 12-kantet krans. 0110 har også J88 værk, men som det ses en rund krans meget lig dem som sidder på Hanhart 417.
Det bliver meget hurtigt über-geek når der er tale om vintage military, men denne 0110 er pænt (for ikke at sige meget) sjælden, og jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at jeg nogensinde ville få fingrene i denne model. Vejen er nu banet for at jeg kan få et fuldt sæt tysk "post war military issued bi-compax chronos with rotating bezel" Icon_e_smile

see you /longbear

İmage
Svar
ser godt ud Icon_e_biggrin
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)