Omega Ranchero white dial broad arrows
Hej THomas

Det er et smukt eksemplar du har købt. Tillykke med det.

Mvh. Martin
Svar
Altså Loncar har vel ret i at især en skive hvor index ikke er pånittet (så man kan se på bagsiden om indexene har været taget af) kan være renoveret så fint at ingen kan se om det er en original eller en renoveret.

Dog vil jeg tro, at når man afmonterer skiven, vil der være en synlig kant som er en anelse lysere (ikke patineret) - men også det kan naturligvis fakes.

Så jeg tror vi må leve med en vis usikkerhed også på dette punkt. Jeg var dog ikke i tvivl da jeg så skiven at den er original, men nærmere kommer vi vist ikke. Icon_e_confused

Endelig ved man jo heller aldrig med Omega - der kan fint være 2 eller flere underleverandører til originale Ranchero skiver så 100% ens er de originale heller ikke nødvendigvis.

vh Baun
Svar
udover at jeg ligesom per er 100% sikker på at den skive er ægte så vil jeg gerne påpege at selv de særeste ud i østen der redialer ikke ville synes det var sjovt at blande radium i redial materialet....

Mit sidste ord er sagt i denne her sag og hvis thomas er i tvivl om ægtheden kan han returmere uret og jeg kan lave 5k minimum mere på uret!

Uret er solgt nærmest latterlig billigt....

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Jeg vil bestemt ikke returnere uret og er helt 100% overbevist om det er ok!

Som jeg læser tråden er det generelt når man leder efter et Ranchero at det er svært at finde et med original skive, jeg læser det ikke som myntet på dette ur.

Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Skiven ser ægte ud. I øvrigt har jeg aldrig set en redial der var lige så god som originalen.

flot ur.
jan
Svar
camaro Skrev:Skiven ser ægte ud. I øvrigt har jeg aldrig set en redial der var lige så god som originalen.

flot ur.
jan
Altså ikke for at være mærkelig, men hvordan kan du vide det, hvis den er så god at du ikke kan se forskel kan du jo ikke vide at det er en redail.

Jeg er overbevist om at skiven på det ur vi taler om her er original, men det ændrer ikke ved at jeg sagtens kan forestille mig at en skive kan renoveres så dygtigt at det vil være overordentligt svært at se forskel. Heldigvis er Omega nok ikke det mest interessante mærke at lave den slags ret bekostelige numre med - og en almindelig redail er jo ikke så svær at spotte.

VH baun
Svar
Hej ALLE der er med i denne tråd.
Først vil jeg sige at TDN's og Hans Jørgen's skiver er ORIGINALE.
For det andet, er kæden ikke ved at hoppe af.
Der er ikke på noget tidspunkt nogen der har gjort den nærmeste antydning af at uret TDN har købt af gmt-geek, som er 100% Good Guy, redialet.
For det tredie Er det Loncar som spørger om HVORDAN I/Vi-Jeg ser at det er redielet skiver, i dette tilfælde er det jo nemt, vi har jo Loncar's skive at sammenligne med og hvis man så kigger efter på "tallene" de trekantede vil man se at de er ikke ligesom på TDN's og Hans Jørgen's, TDN's & HJ's er "tallene" IKKE fyldt helt op med radium, det er Loncar's enda helt ud i spidsen, dette kan specielt ses på det sidste billede TDN har sendt af sin skive, et fandens godt billede vil jeg lige sige. Skal jeg sige noget til Loncar's ur så vil det være at "det selvlysende" i viserne ikke har samme farve som på skiven, et eller andet er ikke lige gammelt eller samme type... Undskyld mig er I ved at holde for meget weekend eller hvad er der galt, I plejer at være knivskarpe med den slags ting... Icon_e_wink
Så undskyld min indblanding, men jeg synes bare at denne tråd var ved at miste grebet om det der blev spurgt om.... Icon_e_wink
Hav nu en god weekend og nyd TDN's billeder.
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Mon ikke, at det er nu, at det er på tide, at jeg som moderator henstiller alle til, at holde denne tråd på et venskabeligt niveau !!

Som jeg læser tråden, så er der ingen, der har beskyldt nogen for noget som helst - dette her er en helt legitim (og ganske interessant) tråd om, hvordan man kan spotte en redial !

Hvis ikke, den kan holdes på det plan, så bliver tråden låst !!
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
hej per
i princippet har du ret: Hvis man laver en skive der ser ud som originale ned til mindste målenehed kan man selvfølgelig ikke se forskel. Men jeg tror (det er altså et spørgsmål om tro) ikke det nogensinde er sket på et vintageur. Der er altid et eller andet der ikke matcher i forhold til originale skiver.. Altid.
Svar
Helt enig - der er ikke antydning af beskyldning i denne tråd, alle er jo rørende enige om, at både med en absolut good guy og vidende sælger og med masser af eksperter inde over - inkl. køber faktisk - så er den ægte - men selve diskutionen er jo god, for hvordan pokker kan man være sikker.
Jeg smilte lidt af Per som jo rigtigt nok spørger Camaro, hvordan han kan være vide han aldrig har set en redial der var lige så god som originalen - for hvis den faktisk var lige så god, ville man jo sikkert ha troet den var original. Jeg forstår godt hvad Camaro mener, men tror modsat nok, at der kan findes re-dials der er 100% så jeg i alle fald ville falde lige i. (eller gamle NOS skiver som anden mulighed - og taler ikke specielt rangero men helt generelt)

Jeg er personligt ikke i tvivl om, at der kan laves re-dials der ikke kan afsløres - i alle fald ikke uden skriven skal ud, og selv da. Man kan så i dette fald nok bruge geigertæller - hvis det virker, for jeg tror heller ikke man ville bruge radium i en re-dial, men omvendt bruger de nu ganske sjove ting i Indien f.eks.

DNA test må være næste skridt Icon_e_biggrin men man kunne også sige, at HVIS nogen lavede en redial som ingen kunne se var en redial og måske heller ikke fra bagsiden - hvem gad så bekymre sig en anelse om det. Selv om vi er jordens største urnørder kunne vi vel så være tilfredse med, at den så ud helt som den originale ville/skulle

Jeg kan tilføje, at jeg f.eks. så at mine fine deepstar havde grøn lumen i timeviseren, hvor den anden var helt korrekt patineret gul som skivens markeringer. Jeg fik Krognos til at tage den grønne lumen ud, og for at viserne skulle være ens som min, også tage den patinerede ud - og ilægge en ny - som i patinering rammer 100% samme som markeringerne - ramte helt præcis den samme som den gamle original - og tilmed ikke lyser hverken mere eller mindre end de patinerede markeringer. Skulle jeg nu gå og bekymre mig om den manglende originalitet - aldrig i livet
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)