Køb og salg
#11
Har skrevet lidt med Kristian i dag og han er lige så uforstående som i er.
Mvh. Micki - DREAMWATCH
#12
Hej Alle


Der eringen grund til at vente til fredag for lidt information.

Ursiden.dk er ikke et nyregistreret domæne, men er oprettet i november 2005 og har altid ”peget” på samme hjemmeside som domænet TimeGeeks.dk.

Det er flere år siden at Kristian og jeg blev ”skilt” Det er flere år siden at Kristian overtog domænet samt det forretningsmæssige ansvar for brand’et TimeGeeks. Kristian er i dag,, og med rette, en anerkendt og højt skattet skribent, forfatter og journalist indenfor vores ur verden. Kristian i dag internationalt anerkendt og associeret med Bruun Rasmussen, alt sammen et resultat af Kristians engagement, hårde arbejde og ikke mindst resultatet af hjemmesiden TimeGeeks som vi startede tilbage i 2004. Kristian udgiver i dag det helt fremragende ur-magasin TimeGeeks Magazine og en rigtig interessant blog og er særdeles aktiv på Facebook.

Jeg har blot drevet det IT-system som udgjorde hjemmesiden timegeeks.dk. En hjemmeside med salgsforum og nyheder finansieret at banner reklamer og gratis for brugerne.

Kristian og jeg har altid ført en redaktionel linje, hvor vi ikke ville støtte op om ”hvor kan jeg få dette eller hint ur-mærke til gratis minus 10%”.

Vi har gerne ville støtte op om de detailhandlende i urbranchen og har der igennem tegnet bannerannoncer.

Urbranchen er åbenbart presset ”helt i bund”. Nu vil de ha’ det hele til ”gratis minus 10%” og det går naturligvis ikke. Når vi selv skal betale ”gildet” for at brugere gratis kan handle brugte ure, så er der ingen grund til at genere vores brugere med bannerreklamer.

Vi skiller nu TimeGeeks ad i et salgsforum og et nyhedsforum. Jeg fortsætter således salgsforummet og Kristian fortsætter blot det forrygende nyheds flow, som Kristian altid er mand for. Jeg fortsætter så salgsforummet under navnet ursiden.dk. Foreløbig fortsættes uden reklamer og nyheder, helt enkelt, blot et salgsforum for handel med brugte ure.

Så til slut – besøgstallene taler for sig selv – det er et fåtal som er interesseret i nyheder og artikler. ”Folk” interesserer sig for hvor de kan få deres næste drømmeur BILLIGT.

Alle annoncer ligger fortsat som tidligere, blot nu på ursiden.dk

Fortsat god ur-jagt

Torben
#13
Tak for udredningen Torben, altid rart at få det direkte fra "hestens mule"

Og for øvrigt velkommen på urforum.dk
Mywatch.dk
Bjarne Vork
#14
Selv tak Bjarne.

Jeg har iøvrigt oprettet et link til Vintageure under "Links" - så lidt synergi er der da Icon_smil

Icon_e_winkTorben
#15
Frandsen Skrev:Kristian og jeg har altid ført en redaktionel linje, hvor vi ikke ville støtte op om ”hvor kan jeg få dette eller hint ur-mærke til gratis minus 10%”.

Vi har gerne ville støtte op om de detailhandlende i urbranchen og har der igennem tegnet bannerannoncer.

Urbranchen er åbenbart presset ”helt i bund”. Nu vil de ha’ det hele til ”gratis minus 10%” og det går naturligvis ikke. Når vi selv skal betale ”gildet” for at brugere gratis kan handle brugte ure, så er der ingen grund til at genere vores brugere med bannerreklamer.
Torben
Tak for super orientering. Det er jo ikke så godt, at branchen er udsat for et sådan pres, men det er ikke overraskende, for utroligt mange tråde på dette og andre fora, handler meget om, hvor totalt tosset man er hvis man ikke enten får xx% på nye ure, eller handler udenlandsk osv.
Det presser naturligvis branchen. Butikker som Klarlund skal nok klare den, de har masser af udenlandkse kunder. Samme med de egentligt vintage butikker, som har service, reperation og ure der ikke bare er i almindelige kataloger og folk der på hobby basis lever af momsregistreret salg bør vel også ha en chance, men de bliver pressede - vil givet prøve at overleve ved hjælp af "dropshipping" fra udenlandske leverandører, for at undgå for meget lager, og vil generelt skulle overleve på kundernes pris accept - tough times for en del i vente frygter jeg.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
#16
Jeg sidder tilbage med tanken om hvorfor Kristian står uforstående over for dette pludselige skift/ændring af sitet Timegeeks.dk...
Og hvad med alle de der havde reklamer på siden er de blevet spurgt om det ok at man fra den ene dag til den anden bare stopper med at vise de reklamer som de jo engang har betalt for... Det er blot nogle af de tanker jeg sidder tilbage med.

Kjeldsen
Rolex seadweller - V serie.
Rolex 14060 - N serie.
Suunto Advizor.
Promaster citizen - Pingo.
#17
Kjeldsen Skrev:Jeg sidder tilbage med tanken om hvorfor Kristian står uforstående over for dette pludselige skift/ændring af sitet Timegeeks.dk...
Og hvad med alle de der havde reklamer på siden er de blevet spurgt om det ok at man fra den ene dag til den anden bare stopper med at vise de reklamer som de jo engang har betalt for... Det er blot nogle af de tanker jeg sidder tilbage med.

Kjeldsen

Interessant Kjeldsen! Lidt smuds må der da være, eller hva'? Det er da godt at du går på barikaderne for annoncørerne, stor ros.

Hvad ved du egentlig om reklamer "de jo engang har betalt for"? Kunne det eventuelt også tænkes at der er blevet vist reklamer for annoncører som ikke har betalt?

Kristian har det forretningsmæssige ansvar for TimeGeeks og jeg har det forretningsmæssige ansvar for UrSiden og længere er den ikke.

Icon_smilTorben
#18
Godt med en forklaring. Håber temperamentet er bedre end sidst vi kommunikerede Torben og velkommen til Icon_e_wink

/Mads
#19
hannover_dk Skrev:
Frandsen Skrev:Kristian og jeg har altid ført en redaktionel linje, hvor vi ikke ville støtte op om ”hvor kan jeg få dette eller hint ur-mærke til gratis minus 10%”.

Vi har gerne ville støtte op om de detailhandlende i urbranchen og har der igennem tegnet bannerannoncer.

Urbranchen er åbenbart presset ”helt i bund”. Nu vil de ha’ det hele til ”gratis minus 10%” og det går naturligvis ikke. Når vi selv skal betale ”gildet” for at brugere gratis kan handle brugte ure, så er der ingen grund til at genere vores brugere med bannerreklamer.
Torben
Tak for super orientering. Det er jo ikke så godt, at branchen er udsat for et sådan pres, men det er ikke overraskende, for utroligt mange tråde på dette og andre fora, handler meget om, hvor totalt tosset man er hvis man ikke enten får xx% på nye ure, eller handler udenlandsk osv.
Det presser naturligvis branchen. Butikker som Klarlund skal nok klare den, de har masser af udenlandkse kunder. Samme med de egentligt vintage butikker, som har service, reperation og ure der ikke bare er i almindelige kataloger og folk der på hobby basis lever af momsregistreret salg bør vel også ha en chance, men de bliver pressede - vil givet prøve at overleve ved hjælp af "dropshipping" fra udenlandske leverandører, for at undgå for meget lager, og vil generelt skulle overleve på kundernes pris accept - tough times for en del i vente frygter jeg.
vh

Min følgende kommentar er helt for "egen regning" (UrSiden's).

Tjae, for lidt og for meget, kunne man vel sige efter den seneste udsendelse af Operation-X. Grossisterne medvirker i stor stil til karteldannelse i detailhandlen og til gavn for detailhandlen, men det er nu engang ikke lovligt. Jeg forstår godt at man ikke kan ha' en butik med ansatte, lokaler, varelager og service blot for at blive brugt som showroom for en stadig stigende internethandel. Men desværre, for butiksindehavere, går internethandel nok ikke af mode igen. Mærkevarer i urbranchen "smager" rigtig, rigtig meget af kartel i rigtig mange sammenhænge og det står nok ikke rigtig til at løse til alles tilfredshed.

Heldigvis er jeg helt fri for at skulle bekymre mig om denne problematik og blot drive en handelsside for ure. Om den vil blive brugt afhænger helt og aldeles af brugerne. Der er i flere ovenstående indlæg, tilkendegivelser af at alle ure burde ligge til salg her på Vintageure og fred være med det. Vi lever i et frit land og vil du gerne ha' UrSiden lukket, så lad være med at bruge den.

Icon_smilTorben
#20
jeg låser den her tråd nu, tror ikke den har almen interesse, ta´den over pb... eller pb mig, jeg kender intet til sagen..

Mikael




Brugere der kigge i denne tråd: