Panerai finish
Jeg forstår at de laves i både stål og titanium.

Men er det korrekt opfattet at nogle stål modeller er børstet mens andre er poleret? Og hvordan skelner jeg på hjemmesiden? For jeg synes det er svært at se det tydeligt på billederne.

Jeg har bemærket at der ved de fleste modeller står steel mens der ved andre står polished steel.

Kan jeg så gå ud fra, at de hvor der kun står steel er i børstet stål eller hur?

På forhånd tak for hjælpen.
Svar
Brian M Skrev:Jeg forstår at de laves i både stål og titanium.

Men er det korrekt opfattet at nogle stål modeller er børstet mens andre er poleret? Og hvordan skelner jeg på hjemmesiden? For jeg synes det er svært at se det tydeligt på billederne.

Jeg har bemærket at der ved de fleste modeller står steel mens der ved andre står polished steel.

Kan jeg så gå ud fra, at de hvor der kun står steel er i børstet stål eller hur?

Du har ret i dine antagelser, og nogle modeller er kompieret børstet og polish steel. Jeg ville bestille en brochure hvis jeg var dig, for deri er det meget nemt at se hvordan modellerne tager sig ud.
VH
Nicholas
Svar
Husk at se ure i de forskellige metaller IRL, inden du bestemmer dig. Jeg er tilhænger af titaniums-PAM pga. den lette vægt, varmen og farven/lysets spil - men andre kan selvfølgelig argumentere modsat, da præferencer som bekendt er subjektive. Har ejet et PAM177 og ejer nu et PAM305 - begge titaniumsudgaver med lækker finish IMO.
Svar
Stenstrup Skrev:

Du har ret i dine antagelser, og nogle modeller er kompieret børstet og polish steel. Jeg ville bestille en brochure hvis jeg var dig, for deri er det meget nemt at se hvordan modellerne tager sig ud.
VH
Nicholas

Det vil jeg gøre. Tak for rådet.

Er Klarlund behjælpelige med sådan noget? Eller skal jeg gå direkte til Panerai?
Svar
Sociologen Skrev:Husk at se ure i de forskellige metaller IRL, inden du bestemmer dig. Jeg er tilhænger af titaniums-PAM pga. den lette vægt, varmen og farven/lysets spil - men andre kan selvfølgelig argumentere modsat, da præferencer som bekendt er subjektive. Har ejet et PAM177 og ejer nu et PAM305 - begge titaniumsudgaver med lækker finish IMO.

Tak for rådet Icon_smil

Jeg synes nemlig også at titaniumsmodellerne er ekstra flotte. Jeg er dog lidt skeptisk over vægten. Jeg kan godt lide at uret kan mærkes på armen.

Hvordan er det egentlig med modstandsdygtigheden overfor ridser? Er den værre eller bedre end stål?

Og kan man polere lette ridser ud i titanium?
Svar
Brian M Skrev:Jeg synes nemlig også at titaniumsmodellerne er ekstra flotte. Jeg er dog lidt skeptisk over vægten. Jeg kan godt lide at uret kan mærkes på armen.

Hvordan er det egentlig med modstandsdygtigheden overfor ridser? Er den værre eller bedre end stål?

Og kan man polere lette ridser ud i titanium?
Du kan altid mærke, at du har et Panerai på armen. Titanium eller ej.

Jeg passer meget på mine ure, så jeg har endnu ikke oplevet (7-9-13) at tilføre et titaniumsur ridser, men efter sigende skulle det være relativt nemt at fjerne dem, hvis man skulle være uheldig/upåpasselig (man kan anvende en pen eller et viskelæder, mener jeg). Jeg har desuden læst mig frem til, at titaniumsure "heler" sig selv - forstået således, at ridser bliver mindre markante i takt med, at titaniummet ældes og bliver mørkere...

Endelig er historic-modeller i titanium såsom 176 og 177 mindre udbredte end deres stål-modstykker 112 og 111, hvilket giver points IMO.
Svar
Brian M Skrev:
Stenstrup Skrev:

VH
Nicholas

Det vil jeg gøre. Tak for rådet.

Er Klarlund behjælpelige med sådan noget? Eller skal jeg gå direkte til Panerai?
Ja det skal jeg da love for at Klarlund var behjælpelige med.

Tirsdag kl. 9.51 sendte jeg en mail til dem og bad om at få tilsendt et katalog.

Og allerede i dag kl. 10.30 ringede postbudet på døren med katalog og prisliste.

Tak for hjælpen Klarlund.

Sådan en service er en fornøjelse Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)