Service på AP 15300/15400?
Hej

Jeg har længe overvejet at anskaffe mig et 15300 el. 15400, men jeg har hørt nogle skræmmende historier om at de er meget MEGET dyre at få serviceret. Er der nogen der har førstehåndsviden om dette?

Eftersigende vil de kun lave service, hvis de selv får lov til at bestemme hvad der skal laves.

Jeg håber at der er nogen der kan kaste lidt lys over det, da det vil være lidt af en deal breaker, hvis det er tilfældet.

Tak Icon_e_smile
Svar
Takechan Skrev:Hej

Jeg har længe overvejet at anskaffe mig et 15300 el. 15400, men jeg har hørt nogle skræmmende historier om at de er meget MEGET dyre at få serviceret. Er der nogen der har førstehåndsviden om dette?

Eftersigende vil de kun lave service, hvis de selv får lov til at bestemme hvad der skal laves.

Jeg håber at der er nogen der kan kaste lidt lys over det, da det vil være lidt af en deal breaker, hvis det er tilfældet.

Tak Icon_e_smile
Hej Icon_e_smile

Jeg har hørt om fuld service på disse ure fra 6.000 til 8.000 kr, så det er nok i det leje, men prøv at spørge Hvelplund eller Ole Mathisen i København om det og om at de bestemmer hvad der skal laves. Jeg tror at hvis man ønsker at uret ikke skal poleres, så gør de ikke det, men naturligvis vil de gøre alt hvad de finder nødvendigt på værket, da de jo skal give garenti på uret efterfølgende.

VH

Nicholas
Svar
AP service herhjemme foregår hos Klarlund som er AD'er og koster 6k inkl polering Icon_e_smile Hvilket ikke er så galt når vi snakker AP priser og ure i denne kaliber imho Icon_e_wink
Simon Hedegaard
Svar
Det er alligevel en del, men ikke så slemt som jeg havde troet...

Bliver regningen ekstra stor, hvis man ikke overholder de 5-6 års serviceintervaller? Icon_e_smile

Fandt det officielle her: Audemars Piguet: Service priser

En RO står til CHF 950/980, som giver jeres ca. 6.000 kr.

Det er måske PP jeg tænkte på med de sygt høje regninger.
Svar
Hedegaard Skrev:AP service herhjemme foregår hos Klarlund som er AD'er og koster 6k inkl polering Icon_e_smile Hvilket ikke er så galt når vi snakker AP priser og ure i denne kaliber imho Icon_e_wink
Ja, det er rigtigt. Det kom jeg i tanke om en halv time efter at jeg skrev at Hvelplund og Ole Mathisen havde AP. Det har jo til gengæld bl.a. Patek Phillipe.

Ja 6.000 kr. er nok standardprisen og i forhold til urets nypris er det jo "billigt". Bare en skam at de ønsker at man foretager denne service hvert 4 - 6 år. Så bliver det jo dyrt i længden.

Nicholas
Svar
Takechan Skrev:Det er alligevel en del, men ikke så slemt som jeg havde troet...

Bliver regningen ekstra stor, hvis man ikke overholder de 5-6 års serviceintervaller? Icon_e_smile

Fandt det officielle her: Audemars Piguet: Service priser

En RO står til CHF 950/980, som giver jeres ca. 6.000 kr.

Det er måske PP jeg tænkte på med de sygt høje regninger.
Nej. Prisen bliver ikke højere med mindre at uret går meget forkert, hvis det da i det hele taget går, og der er noget helt slidt op i det. Men det sker normalt kun hvis uret går 24/7 i 10 år uden service. Så kan der helt sikkert være nogle sliddele, der er godt "trætte" i det.

Nicholas
Svar
Takechan Skrev:Det er måske PP jeg tænkte på med de sygt høje regninger.
Det er såmænd ikke dyrere at servicere PP end andre high-end mærker.
JK
http://patek.com/contents/default/en/costs.html
Svar
Problemet er at folk syntes det er sjovere at snakke om de vilde service/restoreringsbeløb der af og til dukker op, og pludselig er det lig standard servicepriser Icon_rolleyes High-end ure er dyrere at servicere end et slave-Unitas/ETA, og specielt hvis der skal skiftes dele. Det giver jo lidt sig selv, at hvis et halvt værk skal udskiftes på et 200 k ur koster det mere end 6-8 k. At reservedelspriserne er ublu høje er så en anden snak. Men Breitling er også latterligt dyre med deres dele så det er ikke kun de dyre mærker der tager fat.

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:slave-Unitas/ETA

/Mads
Er det et speciel model - eller er det bare udtryk for en lidt nedladende holdning til ETA og Unitas værker. Det begynder at lige rigtig snobberi.

vh Baun
Svar
Nej. Det er fordi de arbejder uden at brokke sig, og hvis de begynder at brokke sig så skifter man dem bare ud.

Jeg tror det er noget i den stil det betyder..
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)