Nyankommet ur......
Glycine Combat... Skal du på ferie eller i krig Icon_head Icon_scared

Glycine er jo fra samme by Biel eller Bienne i Schweiz som Omega og kan føre historien tilbage til 1914.

Vist især kendt for piloture i 50'erne men hvordan klarede Glycine Quartz krisen. Nogen som ved det?

Nå, men god badeferie uden ufredeligheder Icon_drinks

VH Baun
Svar
baun Skrev:mit er jo så et Ole athiesen OM2-38.A med cal ETA 2834-2 (forskel til 2824? - aner det ikke). Vandtæt til 120 m og med nedskruningskrone.

vh Baun
Hm - jeg troede 2834-2 havde både dag og dato - den er først bygget i 1982 men jeg er næsten 100% sikker på at den har hele dagen vist i bue oppe ved kl 12 og datoen på den gode gamle kl 3 plads?

Jeg ved som ikke om 2824 er bygget med datoen ved kl 18 som din vel har?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
KimT Skrev:İmage

Også en fed klokke Kim! Icon_e_wink

Glycine er jeg jo også ret glad for - MILITARY jo! Icon_e_biggrin1

Her en af deres berømte ure - komplet - fra 60'erne der var i service ved de amerikanske piloter!

İmage

İmage

baun Skrev:Glycine Combat... Skal du på ferie eller i krig Icon_head Icon_scared

Glycine er jo fra samme by Biel eller Bienne i Schweiz som Omega og kan føre historien tilbage til 1914.

Vist især kendt for piloture i 50'erne

VH Baun

Præcis Per - Bienne i Schweiz - se boksen! Icon_e_wink

Vh. jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
hannover_dk Skrev:
baun Skrev:mit er jo så et Ole athiesen OM2-38.A med cal ETA 2834-2 (forskel til 2824? - aner det ikke). Vandtæt til 120 m og med nedskruningskrone.

vh Baun
Hm - jeg troede 2834-2 havde både dag og dato - den er først bygget i 1982 men jeg er næsten 100% sikker på at den har hele dagen vist i bue oppe ved kl 12 og datoen på den gode gamle kl 3 plads?

Jeg ved som ikke om 2824 er bygget med datoen ved kl 18 som din vel har?
vh

Jeg har ikke haft uret åbnet... blot prøvet at huske hvad Claus og Peter sagde. Ved lidt kig på nettet er det nok nærmere : ETA 2436-2 men som sagt ikke sikker. Ja min har dato kl. 18 - men det er vel værk uafhængig - bare et spørgsmål om hvor man laver hullet ind til dato kransen?

Men er ETA 283x grundlæggende sammen værk som 2824 bare med et eller andet bygget på eller er det er andet værk som fx. 2892. eller?

vh Baun
Svar
Hej Kim

Jeg troede du kun havde lov til at købe et ur lørdag.
Men jeg må jo lære at handle i tide

Hilsen
Christian

ps jeg fandt mit login uden problemer
Svar
Zaphod Skrev:Hej Kim

Jeg troede du kun havde lov til at købe et ur lørdag.
Men jeg må jo lære at handle i tide

Hilsen
Christian

ps jeg fandt mit login uden problemer
Ja, det handler om at være hurtig Icon_e_wink
Og tak for sidst.

Sendt via Tapatalk
Svar
Det er simpelthen et herligt Vintage ur Jon. Super lækkert sæt. Og netop pilot urene er jo nok det der kendetegner Glycine, så det er da det helt rigtige at eje på vintage siden. herligt med en trækasse til uret - og også lidt usædvanligt, hvilket kun gør det endnu bedre.

vh baun
Svar
baun Skrev:: ETA 2436-2 men som sagt ikke sikker. Ja min har dato kl. 18 - men det er vel værk uafhængig - bare et spørgsmål om hvor man laver hullet ind til dato kransen?

Men er ETA 283x grundlæggende sammen værk som 2824 bare med et eller andet bygget på eller er det er andet værk som fx. 2892. eller?

vh Baun
Normalt vil skivepiller og andet gøre at man ikke bare lige kan dreje den rundt så dato kommer forneden - der skal også andet datohjul til - ellers vil det som står fint kl 3 jo stå på højkant kl 6 - så generelt får det et nyt værksnummer. Ja 283 bygger på helt samme som 284x - bortset fra at der jo generelt køres 28800 men 28xx serien mellem 2819 og 38 har nogle 36000 beats - men stadigt 2824 baseret om du vil og ikke 2892 baseret
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
ok det forstår jeg vistnok. Uret har i hvert fald forstået. det går stadig og viser nu 5. februar. og tallet vender rigtigt i vinduet.

vh baun
Svar
baun Skrev:Men er ETA 283x grundlæggende sammen værk som 2824 bare med et eller andet bygget på eller er det er andet værk som fx. 2892. eller?

vh Baun
ETA2836 er som 2824, blot med day/date.... Oris bruger det også, men har heller ikke day med.... Aner ikke hvorfor!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)