Svar: 9
Tråde: 3
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg fandt forleden dag et Omega Seamaster i en kasse.
Jeg aner intet om uret, og håber at nogle af jer kan hjælpe.
Hvor finder jeg serial nummer?
Beklager det meget dårlige billede.
[attachment=0]<!-- ia0 -->Skærmbillede 2012-08-09 kl. 00.48.35.png<!-- ia0 -->[/attachment]
Mhv
Mark
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Bagkassen er formentlig bare trykket på (ellers er der små hakker til værktøj) den tages af ved at sætte en kniv ind mellem kassen og bagsiden der hvor du kan se der er en lille bule til at give kniven plads. Så ser du serienummer på indersiden af bagkassen og værknummer på værket - sikkert under balancen som er den der svinger lystigt frem og tilbage
Du kan ridse hvis du kikser med kniven, så du kan også lige gå til en urmager der uden omk. bør kunne nappe bagsiden af og på for dig - hør ham inden om han lige vil gøre det som service. Han kan så i øvrigt se værket og hvordan det svinger og måske lige give et ærligt råd om det skal ha en service - det er et pænt ur
vh
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Det ligner et Automatic (cal 35x bumper) fra første del af 50'erne, men kan også være lidt senere med cal 501 Automatic
vh Baun
•
Baun Skrev:Det ligner et Automatic (cal 35x bumper) fra første del af 50'erne, men kan også være lidt senere med cal 501 Automatic
vh Baun
Hej Hannover og Baun
Tak for jeres svar.
Jeg har prøvet med en kniv, men jeg tør simpelthen ikke.
Uret går desværre ikke.
Er der nogle, som kan fortælle, hvad et sådan ur er værd, hvis det virker ?
Jeg synes det er rigtig flot, og jeg leger lidt med idéen om at få det lavet. Er der noge som har erfaringer med dette?
Hvem kan jeg gå til uden det koster en formue?
Jeg er bosat i Århus.
Mhv
Mark
[attachment=0]<!-- ia0 -->Skærmbillede 2012-08-09 kl. 21.12.57.jpg<!-- ia0 -->[/attachment]
•
Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
Halse i Horsens er mit bud [url]"http://www.poulhalse.dk" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.poulhalse.dk[/url]
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Prisen afhænger jo lidt af urets størrelse - de fleste måler 34 mm - men der findes modeller op til 36 mm - og de er mere efterspurgte.
Skiven er lidt interesant - two tone og honeycomp og standen ok.
Det er naturligvis afgørende at uret fungerer - at der ikke mangler dele.
Kan du stille viserne - og kan du trække uret op?
En service hos Halse i Horsens vil nok koste ca 1500 kr.
vh Baun
•
Baun Skrev:Prisen afhænger jo lidt af urets størrelse - de fleste måler 34 mm - men der findes modeller op til 36 mm - og de er mere efterspurgte.
Skiven er lidt interesant - two tone og honeycomp og standen ok.
Det er naturligvis afgørende at uret fungerer - at der ikke mangler dele.
Kan du stille viserne - og kan du trække uret op?
En service hos Halse i Horsens vil nok koste ca 1500 kr.
vh Baun
Igår stod jeg tilfældigvis og skulle til Horsens, så jeg kiggede selvfølgelig forbi Halse.
Jeg glæder mig rigtig meget til jeg for uret igen - og smider selvfølgelig nogle billeder op.
Igen tak til alle.
Mvh
Mark
•