Grimmeste logo >>>
#11
Miwes Skrev:Dette er egentlig heller ikke noget jeg sådan har tænkt på, men med denne tråd, så skal jeg da love for at det bliver vendt og der er godt nok mange grimme logoer til ure, men skulle jeg nævne nogle af de smukke (trods overskriften), så er Omega's logo super enkelt, men stærkt og smukt i mine øjne.

Breitling skiller sig også ud som et af de smukke og tager vi det super enkle, som f.eks kronen i Rolex, rammer det lystavlen i første sekund man ser det, så det må vel være helt rigtigt.

Det kunne være sjovt at vide, hvad de enkelte logoer har kostet firmaerne ?

Vh. Michael
Inden jeg stødte på denne tråd på et udenlandsk forum, havde jeg heller ikke skænket logoerne fra de forskellige
brands mange tanker – undtagen Orient, som jeg altid har ment var direkte hæsligt!
I den oprindelige udenlandske tråd, var der overraskende mange der mente Rolex kronen var forfærdelig. Jeg
synes hverken den er det ene, eller andet – nærmest lidt neutral......kønsløs synes jeg logoet fra Rolex er!

Omega har haft betydeligt bedre held med deres logo, efter min mening!



İmage
Cheers, Jesper
Svar
#12
Når det lige gælder Rolex kronen, tror jeg mere at det er en fordom mod Rolex, mere end det er en konkret stillingtagen til selve logoet grafisk set.

Et er urets logo'er og noget andet spændende er bagkasserne på urene, hvor der også er rigtig meget forskel på de grimme og smukke...hvis ellers der er et motiv på bagkassen, hvor der efterhånden snart er glas i de fleste ure.

/Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#13
Miwes Skrev:Når det lige gælder Rolex kronen, tror jeg mere at det er en fordom mod Rolex, mere end det er en konkret stillingtagen til selve logoet grafisk set.
/Michael
Tror jeg du har meget ret i.
Cheers, Jesper
Svar
#14
Det kunne have været "sjovt", hvis Omegas logo havde været HELT anderledes. Icon_e_surprised
Man kunne jo hævde, at det var lige lovlig nemt fundet på!
Svar
#15
khbk Skrev:Det kunne have været "sjovt", hvis Omegas logo havde været HELT anderledes. Icon_e_surprised
Man kunne jo hævde, at det var lige lovlig nemt fundet på!
Mon ikke logo kom før navnet i lige præcis dette tilfælde İmage
Cheers, Jesper
Svar
#16
Jesper Geisler Skrev:
khbk Skrev:Det kunne have været "sjovt", hvis Omegas logo havde været HELT anderledes. Icon_e_surprised
Man kunne jo hævde, at det var lige lovlig nemt fundet på!
Mon ikke logo kom før navnet i lige præcis dette tilfælde İmage
omega:
'orologi magnificque exceptionell grande aparatus
(undskyld - der er nok noget om snakken, logo før navn, men bemærk den elegante ' før orologi og den friske stavning)
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#17
Kan man kalde det et "omvendt akronym"? At man (hannover?) har fundet på de ord, som man tager forbogstaverne fra.
Navnet er vel logoet og omvendt?
Modsat ALFA i ALFA ROMEO - et ægte akronym.
ALFA = Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
Svar
#18
Jesper Geisler Skrev:
khbk Skrev:Det kunne have været "sjovt", hvis Omegas logo havde været HELT anderledes. Icon_e_surprised
Man kunne jo hævde, at det var lige lovlig nemt fundet på!
Mon ikke logo kom før navnet i lige præcis dette tilfælde İmage
I 1894 introducerede urfirmaet "Louis Brandt et Freres" en 19 lignes kaliber. Værket var udviklet af Francois Chevillat, og var usædvanligt velkonstrueret.
Endnu mere usædvanligt var det, at "Louis Brandt et Freres" med dette værk optimerede en udvikling, der var sat i gang i 1885 med kaliberen ”Labrador”...
... nemlig samlebånds fabrikationen.

Kombineret med en metodisk akkurat produktion, og en lige så nidkær kvalitetskontrol, opnåede ”Louis Brandt et Freres” med dette værk en markeds fordel.
Det var første gang, at princippet om at urmageren byggede hvert værk fra ende til anden, virkeligt blev brudt.
Værket blev en fantastisk succes, ikke alene begrundet i produktionsmetoderne; men også ved meget problemfri udskiftelige dele.

De øvrige schweiziske urfabrikker våndede sig under dette initiativ, og kaldte det unfair.
”Louis Brandt et Freres” bankier, Henri Rieckel foreslog, at det nye værk/ur skulle kaldes Omega.

Den formidable succes førte til, at ”Louis Brandt et Freres” ændrede firmanavn til ”Omega” i 1903, og hermed også det græske logo bogstav.

I lige præcis dette tilfælde kom navnet før logoet Icon_e_wink

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#19
Endnu en gang tak til Geodoc for info!
Det almindelige er nok også at navn kommer før logo.
Netop Omega navn og logo lever vel op til det alle kan ønske for et navn/logo.
Også i tilfældet med Omegas begyndelse på urproduktion kunne jeg tænke mig at de svenske måleklodser spiller en rolle?
Breitling og Bentley ligger IMHO for tæt på hinanden og jaguaren er der lidt for megen "hest" over!
I det oprindelige Bentley-logo/kølermærke (bil) er der forøvrigt ikke lige mange "faner" i hver side! Dette skulle være for at forhindre "forfalskninger"!
Svar
#20
İmage
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: