28-07-2012, 10:37 PM
Jeg har et Tissot guldur med mekanisk optræk fra sidst i 60erne. Seastar Seven Swiss Made. Det har lige fået nyt glas og ny rem. Er der nogen der kan sige, hvor meget det ca. er værd
|
Tissot
|
|
28-07-2012, 10:37 PM
Jeg har et Tissot guldur med mekanisk optræk fra sidst i 60erne. Seastar Seven Swiss Made. Det har lige fået nyt glas og ny rem. Er der nogen der kan sige, hvor meget det ca. er værd
28-07-2012, 11:04 PM
Kaplans auktioner i Stockholm har en afdeling, kaldet: "Butiken".
Her sælges auktionsvarer, der ikke har opnået bud til vurderingsprisen. - I butiken er den annoncerede pris inklusive salær. Her har jeg fundet en Tissot, med følgende beskrivelse: Seastar Seven, herrur, 33,5 mm, 18K guld, manuell, plexiglas, gravyr, läderband, originalspänne, ca 1978, box. Det kunne måske give en størrelsesorden for værdien? Med venlig hilsen - Geodoc
30-07-2012, 07:18 AM
truelsen Skrev:Jeg har et Tissot guldur med mekanisk optræk fra sidst i 60erne. Seastar Seven Swiss Made. Det har lige fået nyt glas og ny rem. Er der nogen der kan sige, hvor meget det ca. er værd Dit ur er, desværre, værd dets guldværdi som skrot eller smelteguld og ikke meget mere. Man kan næsten få mere for uret ved at få solgt uret (kassen) som smelteguld og så få solgt værket for par hundrede kroner end at få solgt uret som helhed. Guldprisen er ret høj det seneste par dage men Tissot er ikke er mærke men går efter når man skal have et guld ur. Og der boomer med lignede ure på svensk marked, hvor både Certina, Tissot, Eterna, Omega og Longines er godt repræsenteret. Masser af dem er med firmalogoer og graveringer for 10, 25 eller mere års trofast tjeneste i pågældende firma. |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|