Svar: 31
Tråde: 6
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Er der nogle der kan gennemskue hvordan/hvorfor italienerne oftest er de billigste når det gælder lettere brugte ure? Ihvertfald indenfor EU. Bliver der dumpet Rolex og andet godt fra AD'ere til italienske gråhandlere i stor stil og til uhørt lave priser, eller hvad skyldes det?
Jeg er sikker på at der som altid er massere af useriøse og scammere, men jeg har selv købt et LNIB Rolex via en italiensk gråhandler uden problemer. Alt var som annonceret.
•
Svar: 130
Tråde: 12
Måske fordi der er få som er villige til at købe brugte værdigenstande fra Italien ubeset, det synes jeg i hvertfald at opfange rundt omkring på nettet, især Ebay. Markedet i Italien kan derfor være mere lukket end i resten af EU, hvilket kunne medføre lavere efterspørgsel. Ps. Dette er bare en betragtning, jeg har intet imod italienere.
•
Svar: 157
Tråde: 4
Auragentum Skrev:Er der nogle der kan gennemskue hvordan/hvorfor italienerne oftest er de billigste når det gælder lettere brugte ure? Ihvertfald indenfor EU. Bliver der dumpet Rolex og andet godt fra AD'ere til italienske gråhandlere i stor stil og til uhørt lave priser, eller hvad skyldes det?
Jeg er sikker på at der som altid er massere af useriøse og scammere, men jeg har selv købt et LNIB Rolex via en italiensk gråhandler uden problemer. Alt var som annonceret.
3 overvejende tendenser:
- Der er meget trafik fra italien til Schweiz på export. Dvs. Minus den italienske moms, glemmer den Schweiziske, tilbage over grænsen. Ud på Chrono24.
- Condition og Condition og fair forretnings praksis er IKKE det samme som i nordeuropa.
- Ligesom amerikanske sælgere ynder man man sætte ting til salg som er solgt for år og dag siden
Der er seriøse italienske sælgere men vær ... m..e..g..e..t... forsigtig. Jeg har flere gode venner dernede og selv de er ultra forsigtige når de handler med deres landsmænd.
FH
•
Takker for input!
Fætter Højben Skrev:Auragentum Skrev:Er der nogle der kan gennemskue hvordan/hvorfor italienerne oftest er de billigste når det gælder lettere brugte ure? Ihvertfald indenfor EU. Bliver der dumpet Rolex og andet godt fra AD'ere til italienske gråhandlere i stor stil og til uhørt lave priser, eller hvad skyldes det?
3 overvejende tendenser:
- Der er meget trafik fra italien til Schweiz på export. Dvs. Minus den italienske moms, glemmer den Schweiziske, tilbage over grænsen. Ud på Chrono24.
- Condition og Condition og fair forretnings praksis er IKKE det samme som i nordeuropa.
- Ligesom amerikanske sælgere ynder man man sætte ting til salg som er solgt for år og dag siden
Der er seriøse italienske sælgere men vær ... m..e..g..e..t... forsigtig. Jeg har flere gode venner dernede og selv de er ultra forsigtige når de handler med deres landsmænd.
FH
Det lader til at jeg var ret heldig så
Du må have nogle "sjove" italienerhistorier at fortælle?
•
Svar: 2,356
Tråde: 261
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
Jeg har for "nyligt" også handlet med en italiener. Handlen forløb efter bogen og ligeså kommunikationen. Varen - et panerai 177 - var/er top notch
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Kan kun bakke op om Morgans erfaringer. Tit annoncebilleder og det faktiske ur ikke stemmer overens. Near mint i Italien er lig halv smadret i DK. Masser af fiktive annoncer, hvor de reelt ikke har uret, meeen lige kan skaffe et tilsvarende fra deres fætters gode ven, som kender en som kender en...
Jeg har endnu første gang til gode hvor jeg er blevet snydt, men mit bedste råd er at tage derned og bese varen inden man køber. Der findes seriøse og gode forhandlere, men jeg ville besøge butikken først eller få dem anbefalet af andre kendere/samlere.
/Mads
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Samme efaring som fætteren og Mads. Der skal meget gode troværdige billeder til. 2 skidte erfaringer i rap med I
•
Svar: 766
Tråde: 131
Modtaget Likes: 25 i 15 svar
Mit indput..
har hørt meget dårligt om italienske handler, men jeg har haft en rigtig god oplevelse.. med en forhandler fra Milano.. Alt var som beskrevet og super handel..
havde ikke rigtig mulighed for at tage derned så det blev ordnet på mail og lidt telefon..
så 1 handel herfra som gik perfekt.
•
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
Jeg har handlet i Italien 3 gange...
Alle 3 handler forløb uden problemer!
DOG DOG DOG
(Sikker)Fragt i Italien er et kæmpe problem så den eneste vej frem der er Fedex!!
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•
Tak for input til alle.
Det er godt at høre at de fleste trods alt ikke er blevet tørret af.
Jeg fik også mit ur leveret via kurer. UPS for at være helt eksakt. Dog nævnte forhandleren at han som udgangspunkt ikke sendte hverken torsdag eller fredag, da der var risiko for at der kunne "ske noget" under weekenden... trods anvendelsen af kurer

Godt nok var pakken forsikret, men han var ikke glad ved tanken
•