Hvad betyder et urmærkes "Entry Level" for dig... og hvorfor
"Hvis jeg er oppe i den pris vil jeg hellere have et AP!"

Det kunne være sagt til en der overvejede et Rolex af en eller anden art - en model som sniger sig prismæssigt pænt opad. Op så andre "dyrere mærkers Entry level modeller" kommer inden for rækkevidde.

Men hvad betyder "Entry Level" for dig og hvorfor?

vh Baun
Svar
Entry level er vel typisk et ur som oftest prismæssigt (og tiltrækningsmæssigt) er i den lave ende i forhold til resten af porteføljen.

Afhængig af personen kan man jo så finde et entry level superattraktivt... så er man jo bare "heldig" at man "kun" skal spendere $XXXX istedet for $XXXXXX Icon_cool

Entry level behøver ikke altid betyde mindre teknisk sofistikation - især ikke med Rolex hvor værkerne bliver brugt meget på kryds og tværs af både dyre og mindre dyre modeller.
Svar
Entrylevel er det sikre og mainstream begynderkøb. Det er ikke altid det billigste, men måske oftere det mest kendte og udbredte.

Urjournalisten Ariel Adams har kaldt Rolex det ubetingede entrylevel ur og sammenlignet det med bilmærket Lexus (mest solgt i US dengang).

Skal man bruge en god bil køber man en Lexus - går man op i biler køber man ikke en Lexus.

Når folk bliver studenter, gift, forfremmet eller når en anden milepæl i deres liv, ska det ofte fejres med et ur. Når folk tænker på "bedre" ure så vil 95% nok nævne Rolex og det er også dem som bliver købt. Derfor er det det ubetingede entrylevel ur, uden at være det billigste ur.
Svar
Entry level means exactly that . It is the cheapest type of watches any brand sells . All brands except a few independent brands make entry level watches . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Skal måske også præcisere at der findes entry levels indenfor flere forskellige kategorier.

Eksemplet med Rolex som entrylevel gælder selvfølgelig kategorien "bedre/rigtige" ure.

I et enkelte urfirmas katalog findes der som sagt også entrylevel modeller.
Svar
Jeg er ikke professor i markedsføring, men det virker som om, at der ikke er helt enighed om, hvad terminologien betyder.
Jeg opfatter "entry level" som det laveste trin på en rangstige.
Derfor ville jeg mene, at når Rolex betegnes som "entry level", må der være tale om inden for "luxus ure" ikke ure generelt.
Lexus kan godt betegnes som "entry level" luxus eller premium bilmærke.
Dem som ikke ved meget om biler, men som vil signalere status, vælger Lexus.
Dem, som mener, at de ved noget om biler, vælger noget andet fx Mercedes-Benz, BMW eller noget "ekstremt" som Jaguar. De får så måske en ringere bil?
Dem, som virkelig ved noget om biler, ved, at Lexus er en fremragende og driftssikker bil og vælger også en Lexus!
Svar
Citat:Entry level means exactly that . It is the cheapest type of watches any brand sells . All brands except a few independent brands make entry level watches . Willy

Så var den sag vist defineret - uden personlige sympatier og antipatier Icon_e_wink .
Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Når vi sådan forener vores hjernekraft, kan der da virkelig komme noget klogt ud af det. Jeg var blot lidt langsom på tangenterne Icon_redface
Svar
khbk Skrev:Dem, som virkelig ved noget om biler, ved, at Lexus er en fremragende og driftssikker bil og vælger også en Lexus!
Well put!
Nøjagtig, som med Rolex, og dem som virkelig ved noget om ure! Icon_e_smile
Svar
willy Skrev:Entry level means exactly that . It is the cheapest type of watches any brand sells . All brands except a few independent brands make entry level watches . Willy

Enig, men entry level rummer for mig også et element af, nu bevæger man sig ind i en verden, som man skal lære at kende og dygtiggøre sig indenfor. Godtnok kan alle med $$ nok erhverve sig og bære et Daytona Leopard, men derfra er der jo ingen vej videre Icon_cool . Hvis det nu var en guitar eller et kamera, så lægger man ud med en model som modsvarer det niveau, man selv er på, som kan inspirere og udfordre og vokse med en, men som ikke er det sidste, man køber.

Exit level må være det ur, din kære gamle bedstefar - på sit dødsleje - sælger til dig for 50$ (Woody Allen??)

mvh Jens
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)