Når ur-remme bliver personlige
Super ide Bjørn...den vil jeg lege videre med Icon_e_wink

Selvfølgelig kan man købe, men for mig er det sjovere at lave det selv og når muligheden for at få skåret efter eget design, så skal det prøves og på længere sigt, hvis det bliver en succes, så kan der jo skæres i alle materialer, bl.a. bronze og andet.

Heroic 18 laver nogle fede spænder, men ellers er det godt nok noget skrammel, med mange af de spænder der laves til Panerai og jeg vil ikke nøjes med en udstanset plade, men det grove arbejde som klares med laserskæring, vil jeg gerne slippe for og resten vil jeg gerne selv stå for.

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Stinger Skrev:Hvorfor egentlig bruge tid på at få produceret et simpelt Paneraispænde?
Du kan jo blot købe en kasse af dem i topkvalitet. Er der noget personligt touch ved disse?
Får du dem kun lavet i stål, eller ser vi også titanium, pvd, bronze etc?

Synes du har missede hele pointen Icon_e_smile Hvorfor lave en hel rem, når man kan købe en hel stribe billigere end det er og lave en. Svar: Fordi han kan og det har sjæl
Alt andet er vel ligegyldig!? Icon_cool
Svar
Jeg vil også lige vise mine spænder som jeg først har designet i 3D og så er filen sendt til laserskæring, hvor jeg så bliver fri for alt det grove arbejde og kan bruge tid på det sjove.

Først lige lidt billeder af 3D filen

İmage

İmage

Her følger så de laserskårne emner som lige skal have et lille slag for at gå løs og så kan jeg gå i gang med at file og polerer.

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Så skal spænderne bøjes lidt og helst uden at der kommer mærker, så her er et værktøj lavet i avnbøg et godt bud på den løsning.

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Til sidst vil jeg vise et spænde som jeg har lavet i forbindelse med en special-opgave, hvor jeg har fået frie hænder til at lave rem og spænde til et Anonimo og første del har været at skabe et specielt spænde som er bygget op omkring selve logoet (håber man kan se det). Ved nærmere eftertanke skal det nok matteres i stedet for som her blankpoleret.

İmage

İmage

İmage

Vh. Michael Westermann

Svar
flot og fed idé med Anonimo-logoet udformet som spændet, genialt....

Mikael
Svar
Its nice to see some one who really likes to make something of quality . And listens and learns from opinions given . Keep up the good work Icon_e_wink PS. I love that Anonmino buckle as well
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Tak Mikael det glæder mig at du siger det, for jeg har grublet over hvordan designet skulle være, men nu gælder det remmen, og så må jeg lige afprøve en ide sammen med spændet.

Tak også til dig Willy Icon_e_smile

Jeg lytter jo gerne til jeres gode råd og glæder mig over de venlige ord.

Vh. Michael

Svar
Dejlligt håndværk
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Smukt arbejde Michael.

Håber snart at du vil sømme en rå læderrem sammen til mit Seiko Tuna.
Mvh Kim 
Svar
Og en diskret sort læder rem til mit 1973 Speedmaster ur.
Min lænke er bare SÅ ridset og grim.
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
Svar
Mange tak Icon_e_biggrin

Jeg arbejder mig stille og roligt igennem de mange ønsker der er kommet fra mange af jer, men i må væbne jer med tålmodighed, da både tid og lyst skal gå op i en højere enhed, ellers bliver det bare noget "bing bang" og de små projekter, skal laves med glæde.

Med hensyn til de mange flotte køberemme, kan jeg naturligvis ikke matche, men det skyldes rigtig meget de fantastiske læder kvaliteter de har til rådighed, men jeg kan lave remme med personlighed, og det må være vejen frem for en hobby rembygger som jeg er.

Vh. Michael

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)