Svar: 29
Tråde: 9
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej alle ligesindede
Først og fremmest skal det siges, at det hele kun er på tegnebrættet og ikke er gået i luften endnu. Jeg vil bare lige ud med følehornene, for at se om der overhovedet er bund i mit lille projekt.
Jeg går med en idé om at opstarte et projekt indenfor urauktioner. Virksomheden skal samarbejde tæt med en erfaren urmager/forhandler, så virksomheden får så stor en kendskab til produkterne som muligt. Samarbejdsaftale med en sådan er udarbejdet, såfremt projektet bliver til noget.
Hjemmesiden skal indeholde:
- Auktioner for private
- evt. erhvervsauktioner
- Kommissionssalg
- Markedsplads
Derudover tilbydes der selvfølgelig vurderinger fra fagkyndige i forbindelse med auktioner/salg.
Vil det være noget der kunne være interesse for? Det er ikke et projekt der skal tjenes penge på, men en seriøs og brugbar måde og handle ure på.
Hvad vil I forvente af en sådan side?
Ideer modtages med kyshånd, og hvis I har kritik af projektet så må I også meget gerne lufte disse overfor mig.
•
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
Hvis det er dyre ure, så ønsker de fleste privatkøbere ofte at mødes med sælger, se og føle på uret og få en snak en kop kaffe. Derfor er en markedsplads en god funktion. Men dem er der jo allerede en del af.
En auktionsside som ebay virker fint til billige ure, men jeg tror som sagt ikke at folk sidder og byder på et Greubel Forsey eller Patek Phillipe uden at have set uret fysisk.
•
Stinger Skrev:Hvis det er dyre ure, så ønsker de fleste privatkøbere ofte at mødes med sælger, se og føle på uret og få en snak en kop kaffe. Derfor er en markedsplads en god funktion. Men dem er der jo allerede en del af.
En auktionsside som ebay virker fint til billige ure, men jeg tror som sagt ikke at folk sidder og byder på et Greubel Forsey eller Patek Phillipe uden at have set uret fysisk.
Tak for dit svar.
Det med markedspladsen er, som du også selv siger, noget der er mange af. Det der skulle gøre siden lidt unik var auktionsdelen. Det er for alle ure, men det er klart at det er de dyre ure der vil være fokus på på auktionsdelen. Har tænkt på at der selvfølgelig skulle være fremvisning, så man har mulighed for at besigtige varene inden bud, som det er på enhver auktion.
•
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
Ja med en egentlig besigtelse flere steder i landet, så er det jo en reel mulighed. Alternativt kan du gennemfotografere urene minituøst med makroobjektiver og lavet en ekstremt fyldestgørende beskrivelse af standen satm tilbyde en udvidet fortrydelsesret. Jeg tror dog ikke at de kan erstatte et fysisk eftersyn ala Bruun Rasmussens urauktioner.
Hvor langt væk er din plan fra realisation?
•
Stinger Skrev:Ja med en egentlig besigtelse flere steder i landet, så er det jo en reel mulighed. Alternativt kan du gennemfotografere urene minituøst med makroobjektiver og lavet en ekstremt fyldestgørende beskrivelse af standen satm tilbyde en udvidet fortrydelsesret. Jeg tror dog ikke at de kan erstatte et fysisk eftersyn ala Bruun Rasmussens urauktioner.
Hvor langt væk er din plan fra realisation?
Som sagt er det bare en idé jeg har haft på det sidste, hvor jeg selv har efterspurgt lignende sider. Ideen er selvfølgelig også at tage virkelig detaljerede billeder at det mindste, (Dette er der endda købt ind til da jeg i forvejen er lidt en foto-nørd) netop for at give så godt et billede af uret som muligt. Derudover har jeg en aftale (såfremt tingene bliver til noget) med en autoriseret Omega forhandler, som jeg kan stå inde for personligt.
Det kan selvfølgelig ikke erstatte Bruun Rasmussens auktioner, og det er egentlig heller ikke meningen. Der skal som sagt være fokus på en god/sikker/hyggelig handel fremfor at tjene penge. Det skal bare kunne køre rundt.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Enig i fremvisning er nødvendig. Samtidigt kan samarbejdet med en velrenomeret urmager der ville stå inde for/bakke op om, beskrivelse og udråbspris, det burde kunne væreminteresant sammen med generel markedsplads. Der er jo noglemgode på markedet, men som sikkert stadigt plads, meget vil afhænge af udvalg, proff beskrivninger/billeder og aftersales
Følger spændt med
Vh
•
Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
Tvivler på der er plads til flere salgssteder. Der er jo allerede vintageure - Timegeeks - NobleRat.....
Auktionsdelen er da meget sjov, men det er ikke noget jeg ville sælge fra.....
•
Claus Tukjær Skrev:Tvivler på der er plads til flere salgssteder. Der er jo allerede vintageure - Timegeeks - NobleRat.....
Auktionsdelen er da meget sjov, men det er ikke noget jeg ville sælge fra.....
Det har du helt ret i. Faren for at den drukner i mængden er stor. Det som jeg vil slå mest på, vil være muligheden for at sætte sit ur på auktion eller anden form for "budrunde", og få en konkret vurdering at dette. Der vil være STOR fokus på hvert enkelt ur, med billeder af alle detaljer, god beskrivelse og selvfølgelig med mulighed for at se uret inden man afgiver sit bud. Der er selvfølgelig en masse der lige skal undersøges inden, men mente at urforum vil være en god måde at sondere terrænet på.
•
Svar: 1,094
Tråde: 151
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Blev prøvet for ca. 5 år siden efter samme koncept her på vintageure.dk, men blev lukket ned igen efter ca. 3 måneder da der ikke var det fornødne antal besøgende / bud, så det kostede en masse tid og gav en meget begrænset indtjening, på bundlinjen et absolut minus.
Vi købte et auktionsprogram til ca. 12-15.000 dkr. og brugte ca. 80-100 arbejdstimer med at få det tilpasset, og da siden kørte brugte vi en masse tid med handling og logistik af ure og kontakten med urmagerne, men resultatet udeblev.
Skal du starte en sådan side skal du påregne at kunne investerer et 6 cifret beløb i den høje ende, og markedsføre dig på nettet, skrevne medier og på TV for at for det fornødne focus, og så yderligere have midler til et par år med minus eller 0 på bundlinjen indtil det kører.
Se; [url]"http://www.pressport.dk/pressrelease/Urforum-dk-ny-auktions-site-for-eksklusive-ure--2088.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.pressport.dk/pressrelease/Ur ... -2088.aspx[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
•
Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
Ja det siger vel alt.....
•
|