IWC – En af de få, Sarøe Ure & Smykker i Hørsholm.
İmage

Som kun en af tre forhandlere af IWC i Danmark må man godt være lidt stolt over sin forretning, og det er netop den situation Vibeke og Carsten Sarøe er i, i deres forretning i Hørsholm.

Jeg besøgte dem en almindelig hverdag for at se hvad de havde af ure, og lige fra jeg kom ind i deres hyggelige forretning fik jeg en pæn og venlig modtagelse og fik fortalt lidt om deres baggrund og forretningen generelt.

İmage

Carsten Sarøe er opvokset i lokalområdet og fik da han nåede den alder hvor han skulle ud og have en uddannelse fik han en læreplads hos Ole Mathiesen i København hvor han senere også blev udlært.

Efter af Carsten var udlært kom han over til Klarlund hvor han var de næste 18 år, og de sidste 10 år endda som medejer af Klarlund.

İmage

Efter at have solgt sin andel af Klarlund var Vibeke og Carsten klar til nye udfordringer, og åbnede forretningen Sarøe Ure og Smykker i Kongevejscentret i Hørsholm.

Ud over forretningen har Sarøe også eget guldsmede- og urmagerværksted med faguddannet personale, klar til at tage hånd om selv de mere vanskelige opgaver.

İmage

Carsten Sarøe er dog ud over urmager også diamantgraderer og har slået de 2 uddannelser sammen i forretningen i kongevejscentret i Hørsholm, Så både ure og smykker af højeste kvalitet kan findes her i forretningen.

Et af Carstens områder er ud over urene også kontakten til de udenlandske diamantsliberier for at sikre de best mulige kvaliteter i sin forretning.

İmage

Da jeg besøgte forretningen var også Omega repræsenteret i butikken, men kun kort tid endnu da Sarøe netop har opsagt samarbejdet med Omega for blandt andet at give mere plads, og større fokus på forretningens top brand IWC, så skal du have en Omega til en god pris er et besøg hos Sarøe i den nærmeste fremtid nok en god ide.

Det blev jo til en helt hyggelig urdag Icon_cool
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
En imponerende forretning med en god atmosfære, det mærkes på disse fine billeder.
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
Svar
These people are good friends of mine . And it would be difficult to find more honest and nicer people anywhere . Carstens son Thomas is a avid watch collector , and you can always make a good deal with him . Of all the watch people i have known , i have never known better or kinder . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Kender ikke Carsten men jeg fik et Omega ind uden stemplede papirer, og fandt gennem Martin Issing fra Swatch ud af at det var solgt hos dem. Det tog dem 1,5 måned at få dem stemplet og returneret uret, og først efter et par rykker opringninger fra min side. En operation der vel tager 3 min at ordne Icon_rolleyes Så umiddelbart ikke det bedste indtryk de efterlod hos mig desværre.

/Mads
Svar
Har handlet med Thomas, og kan kun sige godt om ham. Kender dog ikke butikken, men de har et godt ry.....
Svar
der er 20% rabat på deres omegaer... dog er der ikke så mange tilbage... Icon_e_biggrin

mvh hr.holm
Mvh Hr.holm
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)