Første Rolex.. Måske??
Tak for alle jeres svar. Har været meget brugbare.

@baun: det var netop også det jeg tænkte, og ved ikke helt om jeg synes det er pengene værdi med boks og papirer, når det er et brugsur der er tale om og ikke en investering.

Faldt over det her billede på nettet og synes uret er rigtig nice, men hvilken model er det? Synes alle de datejust jeg kan finde er med "rillet" krans?

İmage
Svar
Hej.

Uden at være ekspert i Rolex vil jeg forsøge at svare.

Datejust i dag med "rifler" = krans i hvid guld - Uden = stål.

Tidligere har Rolex (så vidt jeg er orienteret) produceret datejust med "rifler" i udgaver i både stål og hvidguld.

Correct me if I am wrong Icon_e_smile

Men umildbart er det ur på billedet et datejust med ref. 116200 - Rolex der slutter på tallet nul er stål modeller... ?
Svar
Det ligner nu umiddelbart en ældre sag med plexi, måske en 1601 ?
Og det, at uret er f. eks. fra 70´ne har ikke den store betydning funktionsmæssigt.
Få den åbnet hos Mølback eller Krognos, så de kan se, hvorvidt værket skal efterses / renses (og at du får besked om hvilket værk der er i. Det kan være en 1560 / 1570 eller hvis uret har quick set dato, er værket nok en 3035 fra 80´ne).
Lige meget, er alle de nævnte nogle slidstærke og seriøse arbejdshester.
For Datejusts fra 60´ne / 70´ne lavede Rolex også de her glatte lynetter - de er bare ikke så udbredte end de sædvanlige "riflede" som er lavet af hvidguld eller de lidt mere "grove" i mønster, som er produceret af stål.
Ser lækkert ud.
Har du en Rolex stålspænde i remmen ?
Hvis ikke, kan du nemt finde én fra eBay.
Og aftermarket udgaver koster ikke mere end $ 20 - 30 / stk... (jo, for den slags lille kompromis-detalje for en daily beater for +/- 10K kan jeg sagtens leve med og spare de ca. kr. 1.000 ekstra, som sælgere kræver for the Real McCoy - hvis ægthed du kan aldrig være helt sikkert på Icon_e_wink )

Hilsen John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Hey...

Tror måske jeg har udtrykt mig lidt uklart... Uret på billedet er ikke til salg, blot tilfældigt ur fra nettet. Men jeg er ret forelsket i udseendet af det... Så tænkte på hvad jeg skal søge efter hvis jeg er på udkig efter et lignende...
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)