To wristshots
Hej alle.
Lad os komme tilbage til glæden ved vintageure.
Det er lykkedes mig at handle mig til to sjove (synes jeg) 70er-ure .

Et longines conquest med 6942 værk. Værket har en fin feature: kronen trækkes ud og derefter går sekundviseren til 12 og stopper. Starter igen ved at trykke kronen ind igen, eksempelvis ved datidens tidssignal over telefon eller radio.
İmage

Lagonda dykker med FHF 905 værk. Vandtæt til 20 atm. Blåt med drejekrans og pænt store index og visere. Uret er bredere (42 mm) end det er højt (39 mm) hvilket giver et sjovt udseende på hånden. Tror ikke navnet har noget med bilen at gøre.....
İmage
Svar
That Lagonda looks nearly as good as the car with the same name . Icon_e_wink Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Lagonda-uret ser dejlig rundt ud, lidt som Omega Dynamic, modsat Lagonda-bilen som en gang var absolut kantet! Køb bilen hos min yndlingsforhandler <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.hymanltd.com" onclick="window.open(this.href);return false;">www.hymanltd.com</a><!-- w -->
Svar
aldrig hørt om et alm. hverdagsur med en hack funktion der kørte sekundviseren videre til 0/12 - er det noget der er brugt flere steder end jeg troede?
Det er da givet supersmart - og så i øvrigt to dejlige vintage
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Denne hack-funktion er da oplagt en fordel.
To meget smukke ure!
Svar
Det er flot det Longines - og en spændende funktion som jeg heller aldrig før har hørt om. Det er sgu da godt fundet på. Egentlig mærkeligt at det ikke blev mere udbredt.

vh Baun
Svar
hannover_dk Skrev:aldrig hørt om et alm. hverdagsur med en hack funktion der kørte sekundviseren videre til 0/12 - er det noget der er brugt flere steder end jeg troede?
Det er da givet supersmart - og så i øvrigt to dejlige vintage
vh

Glycine brugte også en hack funktion på en del af deres Airman modeller fra 60'erne - bla. den jeg har!

Dog virker funktionen ikke på 99/100 ure(Heller ikke på mit) da den var meget skrøbelig og reservedelen forlængst er udgået...

Det fungerede på den måde at en lille pal skydes op ved 12 markøren når kronen trækkes ud og hindrede dermed sekund viseren at rykke sig!

- I det her urs tilfælde dog ved 24 timers markøren da dette ur har denne visning! Icon_e_wink

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Der er ingen pal på longines, jeg forestiller mig en arm der går hen på sekundhjulet, men måske kan urmagere eller andre svare på det.

I øvrigt er værket high-beat (28800) hvilket er sjovt høre på. En slags manisk tikken.....
Her er et billede af et værk, der ser lige sådan ud.

İmage
Svar
camaro Skrev:Der er ingen pal på longines, jeg forestiller mig en arm der går hen på sekundhjulet, men måske kan urmagere eller andre svare på det.

I øvrigt er værket high-beat (28800) hvilket er sjovt høre på. En slags manisk tikken.....
Her er et billede af et værk, der ser lige sådan ud.

İmage
De var godt med Longines - smukt ordentligt værk
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)