En lille ny i familien.... om 4-6 måneder
Prøv at se billeder til intereserede. Nu med alle 3 hunde og husk så at Mille og Bonnie er 42 cm høje og vejer 15 henholdsvis 16 kg.... så er Judy ikke så stor.
İmage

Og så lykkedes det også at få fanget hovedet

İmage
İmage

Og lige de 2 brun hvide damer...

İmage

vh Baun
Svar
Dejlige billeder Icon_e_biggrin

Jacob
Svar
Rigtigt gode og hyggelige billeder Per
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Skønne. Betyder de små brune pletter noget i konkurrence, eller er det lige så fint som hvis de er rent hvide med samlede farvefelter? (betyder vist noget for Koiker)
LÆKRE hunde
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Suk, får helt lyst til at have hvalpe igen...

Hannover: FTS er til jagt og ikke til udstilling, så farvefordelingen betyder ikke noget.
Omega: Seamaster 300, Seamaster Polaris Titane, De Ville Prestige, Constellation Chronometer Electronic/Roamer: MST401, Searock Automatic/Longines Automatic evidenza kronograf/Fortis Flieger Automatic/Zodiac Aerospace World Time Autom./Suunto Observer
Svar
Jette Skrev:Suk, får helt lyst til at have hvalpe igen...

Hannover: FTS er til jagt og ikke til udstilling, så farvefordelingen betyder ikke noget.

Fuldstændig rigtig.

Racen hedder Engelsk Springer Spaniel. Sådan set uanset om den er til udstilling eller til jagt. Vi der har dem til jagt, har vores ejen stambog, som ikke føres af DKK, men af DJR (Dansk Jagthunde Registreting) og så plejer vi at kalde vore hunde F.T. Spaniels. F.T. står for Field Trail - som betyder Mark Prøve - altså Mark Prøve Spaniels. Jeg ville hellere blot kalde dem Jagt Spaniels. Det ville være mere korrekt idet vel kun 10-20 % faktisk føreer Deres hunde på mark prøver.

Jeg er tilgengæld ret tilfreds med at hundene ikke kan udstilles. Sådan en lækker og nuttet race, som tiltaler rigtig mange mennesker bliver hurtigt overtaget (og i jagtmæssig henssende) ødelagt af udstillings entusiaster. De skal have længere øren, mere pels på benene. Dybere liggende og mørkere øjne. De skal være kraftigere bygget og farverne skal være ligeligt fordelt og intet hvidt på ørene osv. Hurtigt glemmes, at det vigtigste hos en hund i prioriteret rækkefølgere:

Sundhed
Sundhed
Sundhed
Godt temperament
Lære villighed
Lyst til at samarbejde
Arbejdslyst
og et pænt udseende

Det gode ved F.T. Spaniels er at når de udelukkende opdrættes til jagt bliver prioritering næsten som ovenfor beskrevet. For hvem gider investere 100 vis af timer i at træne en hund der ikke er 100% sund og rask, har et godt temperament, er lære villig og lyst til at samarbejde. masser af jagtlyst/arbejdslyst. Og vi kan jo alle lide at hunden er køn og racetypisk at se på.

Jeg vælger primært hvalp efter temperament. Den skal være modig og tillidsfuld. Mht. udseende lægger jeg vægt på at hunden helst skal være ret hvid. Måske ikke det aller kønneste, men det gør den lettere at se og følge på jagt. Alle mine 3 F.T. Spaniels er derfor ret hvide sammenlignet med gennemsnittet af F.T. Spaniels.

Lige nu ligger alle 3 her under computerbordet og sover nysseligt ved fars fødder. Det er råhygge af højeste karat.

vh baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)