10-05-2012, 01:24 PM
|
Amerikans militær ur
|
|
10-05-2012, 05:37 PM
der skal nok være eksperter der kan byde bedre ind, men det var ofte Bulova - vist nok ganske tæt fuldt af Benrus, Hammilton og Waltham som stod for amerikansk byggede militærure, og det viste ser ud til at være fuldt ud fra tiden. Jeg har selv to men de er senere = fra tressernes Vietnam area
vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
10-05-2012, 06:21 PM
Jeg vil mene, det er en Bulova A11.
JK
11-05-2012, 08:16 AM
hannover_dk Skrev:der skal nok være eksperter der kan byde bedre ind, men det var ofte Bulova - vist nok ganske tæt fuldt af Benrus, Hammilton og Waltham som stod for amerikansk byggede militærure, og det viste ser ud til at være fuldt ud fra tiden. Jeg har selv to men de er senere = fra tressernes Vietnam area Det ligner en Bulowa ja! Jeg landede for et stykke tid siden 2 stk NOS Hamiltons fra 73 - De er stadig i militær lager pakninger - disse er dog UK MOD issuet..... - Men der er en slående lighed på skive designet! Vh. Jon -------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
11-05-2012, 08:29 AM
Det er fedt at se at urene er lavet så simple som muligt. De skulle være billige at lave, og holde til tæsk.
Sjovt som alle "militær ure" idag skal være over 45mm, holde til 1000m tryk, pvd behandlede, lyse som en lommelygte om natten og i det hele taget ligne noget fra en tank, når nu disse små simple maskiner har vist hvad der skal til. Fede Hamilton GMT! Hvor meget står et flot eksemplar af dem i? Det kunne godt være mit første skridt i vintage retningen:D
11-05-2012, 09:31 AM
kristofferJ Skrev:Sjovt som alle "militær ure" idag skal være over 45mm, holde til 1000m tryk, pvd behandlede, lyse som en lommelygte om natten og i det hele taget ligne noget fra en tank, når nu disse små simple maskiner har vist hvad der skal til. Rigtig fine ure! Jeg så faktisk et par britiske besætningsmedlemmer, der fløj med lignende ure (på Nato-rem) under Libyen operationen sidste år. De er til gengæld også de eneste jeg har set anvende dem stadig. Og det skyldes nok dels at de er meget bevidste om urets historie og dels at de ikke er afhængige af et armbåndsur i f.m. operationerne. Dvs. at de anvender den GPS-tid der er på systemet og ikke armbåndsuret ... Dog skal man nok være lidt forsigtig med at sige at de Hamilton og Bulova ure er den evige sandhed af hvad der kræves idag af et ur til militær brug. Der kan et relativt stort/solidt/vandtæt ur godt have sin berettigelse
11-05-2012, 10:27 AM
Herlig tråd her og tak for mange fine billeder. dejligt at se disse gamle militær ure.
Mit indspark må være at et militær ur aldrig må blive større end nødvendigt. Det skal være pålideligt, vandtæt (200 m) let aflæseligt og ikke i vejen, men let at se hvad klokken er på. Så er spørgsmålet - hvor stor er det nødt til at være. Jeg vil sige ca 35-36 i diameter og 12-14 mm højt skulle være rigeligt. Hvis man i 2012 ikke er istand til at lave et letaflæseligt, vandtæt og robust ur i den størrelse så er det en faliterklæring. Jeg ved ikke så meget om hvorvidt Omega lavede ure også til det Amerikanske militær Men de gamle 30 mm værker som lå i en del militær ure var jo på 15 og 17 sten: ![]() ![]() vh Baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
11-05-2012, 10:45 AM
Flot omega!
Nogen der har et bud på nogle nutidige militærure? Mit bud ville være et simpelt og billigt plasikur, f.eks. et casio. Det er let og lille, det sidder ikke fast i noget, går meget præcist og kan udskiftes hvis man skulle komme til at ødelægge det. De mekaniske ure har vist tabt til elektronikken, når det kommer til holdbarhed. På en eller anden måde er de billige digi ure vel det ultimative toolur, da det ikke bruges til andet end at se tiden på.
11-05-2012, 10:51 AM
Jeg kan da også supplere med samme Omega som den Per har vist her!
Omega Ref. 2444 Oprindelige Broad Arrow visere - skive og krone! Fedt ur jeg tit har på armen - det mindste jeg tillader mig selv at gå med med sine 35mm uden krone! - Det føles dog meget større pga den tykke kasse og at det skal bæres på Nato rem! Vh. Jon -------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
11-05-2012, 11:17 AM
Ja det er et skønt ur Jon... og med den originale skive, mit er jo nok renoveret.
Mere autentisk er dette SUVERÆN.... den billigste måde at få noget der lugter af Omega militær med stor autensitet. Iøvrigt et eksempel på et ur jeg har valgt ikke at lade Peter Halse polere: ![]() ![]() vh Baun
Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|
Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)