Er netop kommet hjem fra forhandleren ...
Efter mere end to års afsøgning af muligheder, og venten på levering er jeg nu endelig i mål.

Det blev en Tribute to Fifty Fathoms Aqua Lung fra Blancpain.

Forskellen fra standard modellen er at:
- Den er lavet i 500 eksemplarer.
- Kassen er i børstet stål istedet for poleret.
- Viserne er lige (som på de oprindelige modeller).
- Display case back istedet for massiv stål.
- Inddelingen på lynetten er anderledes (som på den oprindelige Aqua Lung).
- Remmen er/var med huller (noget jeg dog fravalgte på min).
- Der desværre ingen er på brugtmarkedet, så man må "bløde" nyprisen hos en AD.

Der er sikkert mange der havde taget en AP ROO Diver i den prisklasse, men efter at have prøvet dem begge side om side, var jeg ikke det mindste i tvivl om at det skulle være FF'en.
Selvom AP'en kun er opgivet til 42 mm og FF til 45 mm, så virker AP'en større og lidt mere klodset - på mit håndled ihvertfald ...

Det tiltaler mig at uret er samlet fra start til slut af een urmager, et sted hvor man går op i urmagerkunst, også selvom en maskine sikkert kunne gøre det både bedre og mere præcist.

En anden ting jeg synes er fedt, er at det er et temmelig ukendt ur/mærke i DK, og jeg derfor kan gå med det uden at overveje hvilke tanker eller provokationer det sætter igang hos andre.
Noget jeg ikke altid var komfortabel med, da jeg havde min 14060M.

Det er absolut 100% købt med hjertet, og helt for min egen fornøjelses skyld, og uden skelen til rationelle faktorer som afskrivningshastighed, servicepriser osv. Jeg glæder mig meget til at se hvordan det bliver at gå med.

Billeder med mobillos, frisk fra fad:

İmage

İmage

İmage

İmage
İmage
Svar
Lækker (meget) sag der...tillykke....

Den her?

İmage
fra den her?
İmage

Mikael
Svar
For pokker, Steff, hvor er den altså bare super lækker !!! Icon_e_surprised Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin

Og rotoren, der er udformet som en skrue er super cool !!

Stort tillykke med den !!
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Great looking watch and a classic.Congratulations. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Mikael Lange Skrev:Den her?

fra den her?

Præcis! Icon_e_wink

Der er en god post her, med lidt historie og en masse fine billeder:
[url]"http://blancpain.watchprosite.com/?show=forumpost&fi=4&pi=4177647&ti=662697&s=0" onclick="window.open(this.href);return false;">http://blancpain.watchprosite.com/?show ... 662697&s=0[/url]
İmage
Svar
Super lækkert ur - tillykke med det!!
MVH Jesper
Svar
WOW. Det er lækkert!!
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Til lykke med en ultra cool klokke, Steff Icon_cool Rotoren er jo bare for lækkert lavet Icon_cool Icon_cool Remmens spænde ser nu også ret godt forarbejdet ud. Kan vi få lidt detalje fotos? Icon_e_wink Icon_e_biggrin
De venligste hilsner, John
Svar
ÛBERÜBERÜBER FEDT UR!!!!!!! Det er BARE gennemført det der! Stort tillykke!
Svar
super valg og ikke den slagne vej - LÆKKERT
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)