Er dette ur kosher?
#1
Jeg er blevet helt tosset med vintage datejust, så derfor kigger jeg lidt (OK, en del Icon_redface ) på vintage 1601.

Det undrer mig lidt at der ikke er slået årgang i bagkassen?

[url]"http://www.ebay.com/itm/ROLEX-MENS-1601-DATEJUST-18K-WG-SS-WATCH-VINTAGE-1972-BLUE-NO-RESERVE-VINTAGE-/140743657714?pt=Wristwatches&hash=item20c4f9c8f2" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.ebay.com/itm/ROLEX-MENS-1601 ... 20c4f9c8f2[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;

sammenlignet med dette ur fra samme årgang (og samme sælger)

[url]"http://www.ebay.com/itm/ROLEX-MENS-1601-DATEJUST-18K-WG-SS-WATCH-VINTAGE-SILVER-GRAY-1972-NO-RESERVE-/140744464720?pt=Wristwatches&hash=item20c5061950" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.ebay.com/itm/ROLEX-MENS-1601 ... 20c5061950[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;

De ser dog umiddelbart begge fine ud synes jeg Icon_e_biggrin

Hvad synes du?
Svar
#2
Begge to er OK.
Den MED grå skive har aftermarketvisere uden lume (amerikanere er ikke specielt sarte med den slags), men ellers ser begge to fine.
Den med grå skive holder nok længre end den med blå... bare min erfaring - grå er klassisk - man bliver ikke træt af det så hurtigt.
Og sælgeren er absolut OK.
Den ang. datoer på bagkassen... der er ret mange forskellige typer af bagkasser, de er fine begge to.

Hilsen John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#3
Tak!

Har tidligere i dag modtaget et 1803 og til min overraskelse er det ikke større (måske meget lidt) end min kærestes 34mm date?! Icon_e_surprised

Er 1803 ikke 36mm diameter eller er der noget som jeg helt har misforstået??

Det er et super flot ur, men det passer sgu bedre til min kæreste end mig i størrelsen synes jeg (og hun) Icon_e_biggrin
Svar
#4
Hej Frederik, brug en mauser-måler og nup diameteren...
Men ville det være andet end 36 mm, har du noget ganske specielt i hænderne Icon_e_biggrin - Og det tror vi ikke på.
Men når det er sagt, kan urene se meget forskellige ang. størrelsen - alt ang. skivens farv, lynetten osv.
Explorer I som jeg købte for mig selv mange år siden ( Ø 36mm ) ser i min håndled - som er vandt til Datejusts, ligeledes Ø 36mm ) - mindre end en Date ( Ø 34mm ).
Men fruen har så været meget glæd af klokken og har den på 24/7.

Hvis du ikke er glæd med din WG 1803 / den ikke passer på dit håndled osv., er uret meget nemt at sælge videre og med lidt tålmodighed kan du sagtens tjene en tusse eller to (ville jeg tro).

For en enkelt gangs skyld efterlyser jeg et - par fotos....

Hilsen - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#5
Hej John

Hermed et hurtigt wrist shot Icon_e_biggrin

İmage

Kan man købe en glat lunette i WG til 1803? (den er lidt bling bling den nuværende for en Submariner mand som mig Icon_redface )

Bemærk at både skive og visere er uden lume (men skulle være originale til uret iflg. sælger)
Svar
#6
Det er jo en fluted bezel, som er fra dengang relex ikke havde en krone. Man skruede simpelhen glasset af, som et marmelade glas. Den ru krans skulle give et bedre grip. Der er mange der tror det er pynt, men det havde altså en praktisk funktion før i tiden.
Svar
#7
De er i mine øjne så typisk og så FLOT så er det modellen, skal den ha det krans
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#8
Både den bezel og forstørrelsesglasset syntes jeg fra begyndelsen var kikset, men nu synes jeg det er "det eneste rigtige"

Har dog ejet en med glat bezel. Den var fra 1971:



İmage

vh baun
Svar
#9
Baun Skrev:Både den bezel og forstørrelsesglasset syntes jeg fra begyndelsen var kikset, men nu synes jeg det er "det eneste rigtige"

Har dog ejet en med glat bezel. Den var fra 1971:



İmage

vh baun

Jeg er ligesom de andre enig i at den bezel der sidder på er den eneste rigtige til uret!

- Per - det ur du viser er ikke den samme ref. og har ikke samme størrelse som ref. 1803! Icon_e_wink

Date - ref. 1500 er kun 34mm mens 1803'eren er 36mm

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#10
Hej Frederik - super classy !
Og absolut ikke for lille (IMO)...
Hvis et ur skulle se så stort ud på min håndled, skulle den have en diameter af måske 45 mm..... Icon_e_biggrin
ABSOLUT ikke for lille. Uret ser stort ud, når du har det på, men ikke for stort.
Cool !
Og - tillykke !

Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)