Suggestion on selling watches
#1
[url]"http://urdebatten.dk/viewtopic.php?f=4&t=1138" onclick="window.open(this.href);return false;">http://urdebatten.dk/viewtopic.php?f=4&t=1138[/url]. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#2
AAA & Spot on - med en "thumbs up" smiley

Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#3
Kan man skrive noget a la "Omega is a joke" og "AP ROO is a wannabe watch" i en tråd, velvidende det ikke passer og blot er ment i en spøg, er det vel også ok at skrive et meget positiv review på et ur man er begejstret for, uanset om det skal sælges inden for den nærmeste fremtid. En ny læser bliver vildledt begge steder Icon_e_sad

/Mads
Svar
#4
Mads Gjødesen Skrev:Kan man skrive noget a la "Omega is a joke" og "AP ROO is a wannabe watch" i en tråd, velvidende det ikke passer og blot er ment i en spøg, er det vel også ok at skrive et meget positiv review på et ur man er begejstret for, uanset om det skal sælges inden for den nærmeste fremtid. En ny læser bliver vildledt begge steder Icon_e_sad

/Mads
+ mindst 1 Icon_e_biggrin
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#5
De som handler meget skal jo som hovedregel registreres. Det er en skattebedømmelse, om det er på lille privat hobbyniveau, men som princip skal alle handlende betale skat af fortjenestein.
Moms er fra det punkt hvor man forventer at omsætte 50.000 over 12 løbende mdr, og der skal man så registreres og får momsnummer.

Det er vigtigt for handlende der måske ofte køber af private og sælger til private at vide, at der er Brugtmomsordningen, hvor man ved overholdelse af formalia til papirer ved køb og ved salg, udelukkende skal afregne moms af avancen, hvis der ex er købt fra en privat uden moms, og man selv er momsregistreret CVR
Det kan enhver revisor rådgive nærmere om.

Givet noget alle de registrerede handlende ved, men jeg faldt over et andet (vin) forum, hvor en handlende i årevis havde kørt alm moms også ved "brugthandler" som er et ganske bredt begreb

Venlig hilsen
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#6
...forudsat man køber med henblik på at sælge videre.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#7
Mere end halvdelen herinde og på urdebatten sælger vel et ur i ny og næ. Ure som de har gjort en rimelig research før de har købt og passet godt på mens de har haft det. Det vil ofte være et rigtig godt køb for 3. mand.

Så er der også nogen herinde som har handlet ganske mange ure og hvor det er blevet en del af hobbyen. Jeg er selv en af dem. Ofte er det folk som ved hvad de har med at gøre og som står ved det de sælger - og også her kan 3. mand gøre en god handel vil jeg mene.

Så er der de proffessionelle forhandlere som også skriver herinde. Vi der er herinde ofte kender dem og ved godt at urene vises af flere grunde. Dels er det ofte ure vi ikke har set før. Dels er det ofte super fede billeder og dels ved vi jo også at uret kan købes. Vi anbefaler selv ofte nytilkommere at handle med dem - for det er sikre folk at handle med. Det gør jeg i hvert fald.

Uanset hvem man henvender sig til for at købe et ur må man gå udfra at sælger vil tale pænt om det ur han har til salg. Ikke nødvendigvis lyve men fremhæve det gode sider. Ikke fuldstændig objektivt, men det forventer ingen vel heller?

Efter min mening er "de værste" de der har meget subjektive og skråsikre og unuancerede meninger om stort set alle ure. Og det er faktisk underordnet om de har stor indsigt i ure og urverdenen eller nærmest ingen. En ny tilkommer kan kun blive villedt af unuancerede og subjektive vejledninger.

Efter min mening er "de bedste" de der med stor viden og indsigt prøver at give en objektiv og afbalanceret vurderinger af ure med fordele og ulemper ved de forskellige ure, modeller og mærker. Dem er der rigtig mange af (langt de fleste) - ingen nævnt og ingen glemt.

Og jeg tror faktisk ikke evnen til at give gode og objektive vejledninger hænger sammen med om man selv handler med ure. Det er der i hvert fald ikke noget der tyder på udfra det jeg har læst på forum indtil nu!

vh baun
Svar
#8
Internettet er fantastisk, og vores hobby ville have kummerlige kår uden. Desværre har mange en overdreven tiltro til det, de læser på nettet. Der er i den grad behov for kildekritik!

Det er et kendt fænomen blandt mennesker, at mangel på viden kan føre til skråsikkerhed. Sådan er det selvfølgelig også på et urforum.

Derfor er der kun én vej frem: Læs, læs og læs igen på forskellige fora. Så finder man relativt hurtigt ud af, hvem man kan have tiltro til og hvem, der bare udstiller deres uvidenhed.

Jeg tror ikke, man kan lave en varedeklaration for forum-indlæg Icon_smil Det finder den opmærksomme læser ret hurtigt selv ud af.

JK
Svar
#9
KlausM Skrev:...forudsat man køber med henblik på at sælge videre.
Mvh
Klaus
Enig, men vist er der gråzoner, og har man mange handler OG tjener på dem, annoncerer meget osv, kan man sagtens være i en gråzone. Der skal nok en del til
Vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#10
I have nothing at all against people on a site selling to one another.I raised the debate because a few are making a profession of it.What do you think the watch dealers who pay for their advertising on these sites think about that? They are not getting what they pay for in my opinion.On many sites it is not tolerated,and there is a good reason for this.The same problem existed in the car buisness a few years ago.Car dealers posing as privat sellers were cheating buyers and the tax man.I am not saying we have people who cheat on sites in Denmark.But when you allow this sort of thing to continue you are cheating the people who pay to sell their watches.And you are cheating people who do not know the site as well as maybe you do.I think there is a problem i hope i am not alone in thinking this. Willy PS. Mads why not stick to what the debate is really about.To go backwards and say something about a Omega or a ROO as got nothing to do with this debate.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: