Et ur jeg syntes holder?
Baun Skrev:
khbk Skrev:Mit Seiko SKX007. Det kære 26 år gamle Datejust har været i boxen, siden jeg for et par måneder siden fik mit SKX. Da jeg talte med min nabo for at par dage side, spurgte han:" Har du fået dig et Rolex?".
Mit klare svar var: "Øh, tja..!".
Jeg tænker seriøst på at købe et SKX009 også.
Var i Århus, og benyttede lejligheden til at købe en rem til mit Omega Constellation Pie Pan fra 1963. Den "flinke" Omega vintage/ny-forhandler havde dog kun et hånligt fnys til overs for SKX. Ham om det! Kommer der ikke igen!

"Hånlige fnys" kan man godt undvære. Det er ubegrundet ringeagt overfor et produkt som på alle måder lever det, det giver sig ud for til pengene. Det er ikke ok. Det er altid ubehageligt, når andre viser ringeagt overfor det man har.

Det er måske ok hvis man viser en fake synes jeg (altså hvis man godt selv ved det er fake). Så må man forvente en vis overbærenhed i blikket på den man viser uret til. Jeg har i hvert fald selv svært ved ikke at vise overbærenhed i den slags tilfælde.

vh baun

Enig... Ingen grund til at vise foragt. Fakes skal takles på forskellig vis. Jeg forsøger altid at få folk overbevist om at fornøjelsen ved den ægte vare er en helt anden og har faktisk fået overtalt et par stykker til at gå fra kopi til ænte. Tror mange bliver tændt ved tanken og stille og roligt mentalt forbereder sig til at smide en seriøs sjat penge til et lækkert ur. Ofte startet af et fake på armen.

/Mads
Svar
khbk Skrev:Mit Seiko SKX007. Det kære 26 år gamle Datejust har været i boxen, siden jeg for et par måneder siden fik mit SKX. Da jeg talte med min nabo for at par dage side, spurgte han:" Har du fået dig et Rolex?".
Mit klare svar var: "Øh, tja..!".
Jeg tænker seriøst på at købe et SKX009 også.
Var i Århus, og benyttede lejligheden til at købe en rem til mit Omega Constellation Pie Pan fra 1963. Den "flinke" Omega vintage/ny-forhandler havde dog kun et hånligt fnys til overs for SKX. Ham om det! Kommer der ikke igen!

Seiko skx er et af de mest ikoneske dykkerure, der er voldsomt mange af dem, og med god grund!
Designet trækker tråde til seikos første dykkerure tilbage i 70'erne.
Det er svært at finde forståelse for vores nørderi hos folk i urbutikker, da de tit ikke aner hvad forkellen på et MM, og de kedelige seikoure de selv har til salg:(
Nyd dit ur, og vær ligeglad med hvad andre mener!
Svar
Hver gang jeg overvejer at købe et nyt ur, fordi følelserne løber af med mig og jeg IGEN forelsker mig hovedkuls i et aller andet, behøver jeg blot at kigge ned på min Sea-Dweller...Den minder mig altid om at jeg ikke har brug for andet, da den IMHO går til alt og kan holde til at blive brugt til alt og så er den tidløs. Og samtidig overvældes jeg altid af en nærmest utrosskabs agtig skyldsfølelse, hver gang jeg overvejer at supplere Sea-Dwelleren med noget nyt. For det ville jo betyde at der var oplevelser mit Sea-Dweller ville gå glip af, når jeg bar det andet ur...

Der er lavet mange "hvis du kun måtte have ÉT ur hvad ville det så være?" tråde, og jeg har vidst også debatteret med på et par stykker - Og når jeg nu ser tilbage på de sidste 3-4 år kan jeg konstatere at jeg kun har beholdt ét ur og det er det ur jeg ALTID spænder på armen. Så jeg har vel reelt set fundet mit "one and only" ur.....

Så tak til Bjarne fordi du ydede tidlig "damage control" på mig og solgte mig uret i tidernes morgen..... Det er det eneste ur jeg har beholdt i mere end ét år.

Det har dog ikke afholdt mig fra at købe andre ure, men de bliver som regel ikke hos mig ret længe.....
Svar
Skulle jeg vælge et ur i spanden som det sidste jeg skiller mig af med så er det nok Rolex Explorer II - ref. 1655

Hver gang jeg har det på gør det mig på en eller anden måde i godt humør uafhængigt af alt andet! Icon_e_wink

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Hvis jeg kun havde lov eller mulighed til at beholde et eneste ur? Sandsynligvis denne her:

İmage
Skift ur, når du står op!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)