Et ur jeg syntes holder?
Sku´ vi prøve at tage ja-hatten på? Icon_e_biggrin , og skrive lidt om det ur, man tager på armen igen og igen og kigger på med glæde, selv efter mange års ejerskab?..

I mit tilfælde min GMT ll C, som jeg har haft en del år nu ,og stadig er meget glad for.

Mikael
Svar
Rolex watches are like a disease they grow on you.And when you sell one its like parting with a dear friend.I have missed like hell every Rolex i owned except the DS.That did not grow on me it took over my arm. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Min 5512, 5513, 14060 eller 14060M COSC...
Altid en S/S Rolex Sub uden dato.

Hilsen John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Et ur jeg ofte vender tilbage til er dette Constellation. Det er på en eller anden måde indbegrebet af et dejligt Omega Vintage ur.

Det er en Constellation - Omegas fineste serie i 50 og 60'erne
Det har patina, men den er smuk
Den har en fin skive - Cross hair, sort og Pie Pan

Det er svært at finde en bedre Constellation i stål efter min mening.

Beskrivelse

Mærke og model: Omega Constellation Chronometer, Automatic
Årgang: 1966
Kasse: Rund, stål med forsænket krone og observatorium i stål på bagkassen.
Højde: 11 mm
Diameter: 35,5 mm uden krone
Skive: Sort, skive med lidt patina ikke synlig for det blotte øje. Flotte gyldne visere og timemarkeringer i fin stand
Rem: Sort kroko med Omega skrevet i rem og Omega spænde
Caliber: 561 COSC Automatic med dato,
Caliber nr.: 24440908
Ref. Nr.: ST 168.004

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

vh Baun
Svar
Tio Malo Skrev:...........Altid en S/S Rolex Sub uden dato.

Hilsen John

Yes +1. Sub uden dato Icon_cool. Den har holdt siden 1954 og gør det stadig Icon_exclaim Icon_e_biggrin
Mvh Palle A.K.A Clubman
Svar
Mit Seiko SKX007. Det kære 26 år gamle Datejust har været i boxen, siden jeg for et par måneder siden fik mit SKX. Da jeg talte med min nabo for at par dage side, spurgte han:" Har du fået dig et Rolex?".
Mit klare svar var: "Øh, tja..!".
Jeg tænker seriøst på at købe et SKX009 også.
Var i Århus, og benyttede lejligheden til at købe en rem til mit Omega Constellation Pie Pan fra 1963. Den "flinke" Omega vintage/ny-forhandler havde dog kun et hånligt fnys til overs for SKX. Ham om det! Kommer der ikke igen!
Svar
Jeg vender ofte tilbage til min IWC Ingenieur ref. 866 fra 1969. Det er anden generation af Ingenieur-familien. Jeg har også en ref. 666 fra første serie, men jeg kan godt lide 866'erens store krone. At jeg har været så heldig at erhverve uret med originale papirer, gør jo ikke samlerglæden mindre.
JK

İmage
İmage
Svar
JK - det er super................... og sjovt at du lige napper et Vintage ur med stor krone - jeg har lige vist et med næsten helt skjult krone!

En anden ting. Det er sjovt at have sådan et fint Vintage ur med papirer. Jeg her jo selv et par stykker og har faktisk undret mig over at det kan være en større fornøjelse at bære en gammel Constellation, som man har papirer på end en man ikke har papirer på. Man skulle jo egentlig ikke tro det kunne gøre en forskel.

Men for mig gør det. Jeg tror den er glæden ved at man har papirene der kommer op når man ser på uret. Måske lidt det samme som glæden når man ser hvad klokken er på det ur man fik i sølvbryllupsgave..... også et ur jeg synes holder:

İmage

vh baun
Svar
khbk Skrev:Mit Seiko SKX007. Det kære 26 år gamle Datejust har været i boxen, siden jeg for et par måneder siden fik mit SKX. Da jeg talte med min nabo for at par dage side, spurgte han:" Har du fået dig et Rolex?".
Mit klare svar var: "Øh, tja..!".
Jeg tænker seriøst på at købe et SKX009 også.
Var i Århus, og benyttede lejligheden til at købe en rem til mit Omega Constellation Pie Pan fra 1963. Den "flinke" Omega vintage/ny-forhandler havde dog kun et hånligt fnys til overs for SKX. Ham om det! Kommer der ikke igen!

"Hånlige fnys" kan man godt undvære. Det er ubegrundet ringeagt overfor et produkt som på alle måder leverer det, det giver sig ud for til pengene. Det er ikke ok. Det er altid ubehageligt, når andre viser ringeagt overfor det man har.

Det er måske ok hvis man viser en fake synes jeg (altså hvis man godt selv ved det er fake). Så må man forvente en vis overbærenhed i blikket på den man viser uret til. Jeg har i hvert fald selv svært ved ikke at vise overbærenhed i den slags tilfælde.

vh baun
Svar
Mine evergreens på armen er:

- AP RO Jumbo ref. 5402
- Rolex Daytona (6263 og Zenith modellerne)
- Rolex 1665/5512/5513 (vintage dykker med buet plexi jeg holder af)
- PP Nautilus 3710

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)