Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
pbr Skrev:Jeg synes faktisk, at det forekommer lidt barnligt !!
Klart +1 - selvsagt skal moderatorer og folk der bruger tid her, ha hjælp.
Kunne man ikke i øvrigt ha overvejet at tillade bannerannoncer i selve forum - mod betaling. Mig generer de ikke, men jeg synes helt principielt, at det ikke skal være sådan, at man er med i et forum for at skaffe sig kunder gratis. Amino iværksætterforum har stort problem med masser af såkaldte back.-links - ofte skjult, for at få hits til sider, og det er ikke smukt, men man kunne jo tillade "superbrugere" - mod betaling, at ha reklame med på deres indlæg. Det kunne være med i en financiering + være med til at gøre det klart, at der er folk med en indtjening for øje med. Der er intet galt i at ville leve af ure og skaffe sig kunder, så bare klarheden kunne være godt?
Just my 5 cents
vh
•
Svar: 1,174
Tråde: 164
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
For at gøre det helt klart, så vil vi ikke have banner-annoncer i forums, da det kan udvikle sig til at fx. ejendomsmæglere, smykkefirmaer, bilforhandlere etc. kan oprette sig med bannerannoncer i signaturen, og så være aktive med irrelevante indlæg for at brande sig, og det har været og er ikke intentionen med signaturen.
Hvor vil grænsen så gå?...Det giver lidt et indtryk af "free of charge" pirat-annoncering, hvis vi bare lod slog til ift. de på vintageure.dk betalende annoncører. Vi forsøger at tage det lidt i opstarten, set i krystalkuglen. OG derfor tillader vi pt. kun en adresselinie i signaturen og ikke mere.
derfor ens regler for alle....
god week-end pva redaktionen
Mikael
•
Mikael Lange Skrev:For at gøre det helt klart, så vil vi ikke have banner-annoncer i forums, da det kan udvikle sig til at fx. ejendomsmæglere, smykkefirmaer etc. kan oprette sig med bannerannoncer i signaturen, og så være aktive med irrelevante indlæg for at brande sig, og det har været og er ikke intentionen med signaturen.
Hvor vil grænsen så gå?...Det giver lidt et indtryk af "free of charge" pirat-annoncering, hvis vi bare lod slog til ift de på vintageure.dk betalende annoncører.
Mikael
Nu tror jeg ikke så mange ejendomsmæglere vil vælge det, hvis det er MOD BETALING. Se til ex. Amino.dk som er et kæmpe iværksætter forum. Der har man valgt betalte plus medlemskab som mulighed, og de som betaler der, må annoncere og beskrive deres tjenester.
Jeg siger ikke det er løsningen her, men vi har jo i forvejen muligheden for at være betalende annoncør, så det ville ikke støde mig på ærmet, hvis man i indlæg måtte ha en enkelt bannerannonce - MOD betaling af fuldt - et eller andet - gebyr - for den service.
Dels ville de som annoncerer vel ikke spamme og derved få bad-will, dels ville man vide hvem der skrev som forretning, og hvem der skrev som "amatør" og endeligt ville der kunne komme penge ind til driften
Det er ikke disrespekt for forums ret at bestemme suverænt, bare en tanke
God week-end til dig også
vh
•
Svar: 1,174
Tråde: 164
Hannover, forstår din tanke.
Men pt. er forums for alle, free of charge, og den tanke kan jeg godt lide: for urnørder og dem der kan lide at kigge med. ikke noget med plusmedlemskab etc for at kunne annoncerer eller kigge med, men bare et simpelt ur-forum, uden dikkedarer.
Hvis vi begynder med betaling for nogle ydelser, for nogle rettigheder, så begynder det at lyde/blive kommercielt, og det er altså ikke tanke for vores forum-afd.
Forums er en non-kommerciel afdeling af vintageure.dk, and so be it.
Mikael
•
Svar: 1,094
Tråde: 151
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
hannover_dk Skrev:Mikael Lange Skrev:For at gøre det helt klart, så vil vi ikke have banner-annoncer i forums, da det kan udvikle sig til at fx. ejendomsmæglere, smykkefirmaer etc. kan oprette sig med bannerannoncer i signaturen, og så være aktive med irrelevante indlæg for at brande sig, og det har været og er ikke intentionen med signaturen.
Hvor vil grænsen så gå?...Det giver lidt et indtryk af "free of charge" pirat-annoncering, hvis vi bare lod slog til ift de på vintageure.dk betalende annoncører.
Mikael
Nu tror jeg ikke så mange ejendomsmæglere vil vælge det, hvis det er MOD BETALING. Se til ex. Amino.dk som er et kæmpe iværksætter forum. Der har man valgt betalte plus medlemskab som mulighed, og de som betaler der, må annoncere og beskrive deres tjenester.
Jeg siger ikke det er løsningen her, men vi har jo i forvejen muligheden for at være betalende annoncør, så det ville ikke støde mig på ærmet, hvis man i indlæg måtte ha en enkelt bannerannonce - MOD betaling af fuldt - et eller andet - gebyr - for den service.
Dels ville de som annoncerer vel ikke spamme og derved få bad-will, dels ville man vide hvem der skrev som forretning, og hvem der skrev som "amatør" og endeligt ville der kunne komme penge ind til driften
Det er ikke disrespekt for forums ret at bestemme suverænt, bare en tanke
God week-end til dig også
vh
Hej John
Tak for dit positive indspark, jeg vil tage din ide op til en gennemgang sammen med Mikael og pbr, principielt er jeg helt enig med Mikael omkring et forum der skal være tilgængeligt for alle på lige fod og non profit uden medlemskab og betaling. Men jeg er også åben for nye ideer og din ide kunne være en af dem.
•
Ja for mig er det jo heller ikke spor afgørende - det var bare ment som et muligt tiltag af typen Amino debatten med plus medlemskab - men jeg forstår skam også Mikaels tanke om non profit. I gør bare som I finder bedst - vi skal holde på debatørerne og gerne trække flere til hvis vi kan, og de der annoncerer - type Peter og ClausT har jo også altid haft en vis snor med at beskrive egne ure, så der er for og imod.
Tak for jeres arbejde med forumet i 3 i alle fald 
vh
•
Svar: 187
Tråde: 19
Ville problemet ikke hurtigt være løst, hvis man fjernede muligheden for billeder i signaturen?
God weekend til alle!
•
Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,347
Steff_DK Skrev:Ville problemet ikke hurtigt være løst, hvis man fjernede muligheden for billeder i signaturen ?
God weekend til alle! 
Joeh, men dermed ville vi jo i stedet ramme alle de, der bruger billeder i signaturen og ikke kun dem, der bruger dem i kommercielt reklameøjemed - f.eks. dit fine billede af en AWACS !
Vi vil jo gerne undgå at "genere" nogen, der egentlig ikke har aktier i "sagen"
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
Just my humble opinion i think it is a pity Claus has left the Forum.We can all act like children on a bad day  Could someone not send him a PBS explaining the rules apply to everyone and in no way was he singled out for special treatment.Claus is a nice and reasonable guy and does a lot to make the Danish watch world tick over. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
willy Skrev:Just my humble opinion i think it is a pity Claus has left the Forum.We can all act like children on a bad day Could someone not send him a PBS explaining the rules apply to everyone and in no way was he singled out for special treatment.Claus is a nice and reasonable guy and does a lot to make the Danish watch world tick over. Willy
I will be happy to - but I think he knows. And how to send a PBS if he is not in here anymore - I can try over urdebatten - but I think in wain. I agree, we can all act like children on a bad day - I for one have done it too often - but survived - so YEP I will try - but you have a good contact also Willy (THE watch Willy, not the Heraus minister Immer Willich van der Schlafental :) )
vh
•
|