ny diver - tak til jonNielsen for at gøre mig opmærksom på den - det er herligt når vintagevenner hjælper
Som det vides, er jeg lidt glad for tresser dykkerure med regulær dykker tilknytning - ex gennem spirotech - og gerne i aquastar og aquaplunge familien. Begge er bygget i Schweiz og for modellerne uden kronograf, med as 1701 i maven, og vandtætte til 200 meter, hvilket var ret i orden for 1965. Endeligt var de alle en del af dykkergrupperingerne omkring Jacques Costeau. Jeg mangler stadgit en Aquastar deep-star helst med valjoux 23 og sort skive (gerne 15 t for en god) eller med V 92 og helst sort (gerne op til 10 t for en god) og ellers med grå skive men så ikke gerne over 8 t.
Denne uden kronograf er fra Rotary som jo er noget af det nærmeste man de år (og frem til idag) er ved at tale om engelske ure, selv om de bygges i Schweiz. Denne Aquaplunge har grålig (sikkert noget blevet) krans, men den sædvanlige skive med små tal op til kl 24 i inderskala (de må ha dykkert i lang tid

) + den sædvanlige lækre broadarrow minutviser, - og er i fornuftig stand, leveret i sin originale 1965 box med ekstra lænke og sjovt lille skit bevaret. Jeg har den på dens originale Topic rem
her ses dens ven - min sort kransede:
og her min rotary med kronograf:
og et par aquastar i samme familie og motor (og gennem samme forhandlere den gang)

vh