Omega stopur
Hej!

Samler lidt på stopure, synes de er meget sjove og nogle ligefrem flotte.

Denne er lige kommet med æske.

Desværre er der ikke meget at hente på nettet om disse stopure, har prøvet at finde noget om calibre og referencer.

Hvis nogen har fundet nogle hjemmesider eller lign. med oplysninger om Omega stopure hører jeg gerne herom.

Den nye:
Cal. 9160
Årgang 1962
Ref. ??

Derudover har jeg et par mere jeg heller ikke ved så meget om (se gruppebillede)

Mvh. Thomas

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Det giver helt sikker et bust til en Omega samling at have lidt udover armbåndsurene - og den med kassen er rigtig fin. den måtte også godt ligge på hylden og flankere min samling.

Det har nok været en fin mands stopur, men de andre mere ligner deciderede brugs-ting. eller er det bare aldersforskellen der gør sig gældende?

vh Baun
Svar
Hej!

Ja den nye er superfin.

Jeg fandt faktisk dem alle sammen efterfølgende i den store bog. Jeg kan ikke huske hvilke sider men omkring side 500-600 er deres stopursmodeller. Der står også hvad de har været brugt til, den ene har været brugt til f.eks regatta.

Det kan godt være de to er husmandsmodeller, jeg er på arbejde og har ikke bogen med Icon_smil

Mvh.
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Jeg tror Camaro har mere check på stopure, så måske han kan oplyse mig oa.

Jeg havde en som var til at montere i en bil til noget motorsport, jeg tror den indgik i en byttehandel med Camaro.

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)